Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleinhandel aan het verdwijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleinhandel aan het verdwijnen

    Opvallende trend de laatste jaren http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...er-kleinhandel
    Ik zie nauwelijks nog beenhouwers of bakkers in de landelijke gemeenten. Niet echt een hoopgevende evolutie me dunkt.
    Onze maatschappij verandert snel, heel snel.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

    Is dat niet wat eigen schuld ???

    Hotel, bakkers, beenhouwers, metsers, enz. die scholen krijgen als maar minder leerlingen over de vloer.
    En deze die het wel nog leren hebben niet het kapitaal om zelfstandig te starten, dus dan maar in loondienst
    bij een of ander grootwarenhuis, goed voor de kapitaalkrachtigen maar niet voor de vakman.
    Het verschil tussen groot en klein wordt NOG groter.

    Ik vrees, als het zo verder gaat, leggen ze de straat met de hoog gediplomeerden, een jammerlijk feit.

    Het is nu reeds zo, dat mensen bijna op hun knieën moeten gaan om een simpel toilet te laten herstellen,
    voor kleine werkjes komen veel zelfstandigen niet meer af, en deze die het wel nog doen scheppen geld.

    Laatst nog bij iemand een factuur gezien van een herstelling toilet, nieuwe vlotter en vulsysteem, prijs stukken, uurtje werk
    en verplaatsing, bijna 400€

    Comment


    • #3
      Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      ...........
      Het is nu reeds zo, dat mensen bijna op hun knieën moeten gaan om een simpel toilet te laten herstellen,
      voor kleine werkjes komen veel zelfstandigen niet meer af, en deze die het wel nog doen scheppen geld.
      bel gewoon even de klussenbus.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Opvallende trend de laatste jaren http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...er-kleinhandel
        Ik zie nauwelijks nog beenhouwers of bakkers in de landelijke gemeenten. Niet echt een hoopgevende evolutie me dunkt.
        Onze maatschappij verandert snel, heel snel.
        En ondertussen kopen we alles via internet, mogelijk zelfs in China (of Gibraltar ) om toch maar de laagste prijs te hebben. Behalve voor dagelijkse voeding zullen de "groten" er ook stilaan moeten aan geloven. De kleine elektronica, foto/video winkels zijn nog op 1 hand te tellen en de VDB's, Kre**ld,... krijgen ook steeds meer concurrentie van internetshops uit verre landen.

        De "vakman" is ook al langer op de terugweg, het moet sneller en goedkoper en tijd om iets perfect te doen (als men het al kan) is er niet meer.

        Wij hadden altijd een keuze voor de klant, snel, goedkoop en goed... je mag er twee kiezen. Snel en goed? Het zal niet goedkoop zijn
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

          Het gaat altijd om toegevoegde waarde.

          Als ik weet welke TV ik wil, en ik moet dan 250€ meer betalen bij Vandenborre dan bij een internetshop, dan is de keuze rap gemaakt.
          De toegevoegde waarde van VDB is de showroom, of de installatie aan huis. Maar als ik dat niet nodig heb...

          Bakkers en beenhouwers hebben zeker nog toekomst, maar dan niet meer in elk gehucht met een kerk, 2 boerderijen en 12 huizen. Daar zal wel een automaat komen of zo.

          Als die bakker hetzelfde brood bakt als de supermarkt, en het op is om 11h op zaterdag, dan graaft die zijn eigen graf, want hij biedt eigenlijk minder dan de supermarkt.
          Als die bakker of beenhouwer echt goed materiaal verkoopt, dan heeft die zeker toekomst.

          Comment


          • #6
            Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

            Wij hebben in ons dorp twee bakkers en twee slagers. Voor één slager en één bakker hoeven we gewoon maar de straat over te steken.
            Maar we gaan er zelden omdat je niet met je bankkaart kan betalen. Dan is voor mij de kous al af. Zorgen dat je cash geld bij je hebt is zo passé...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              .... Zorgen dat je cash geld bij je hebt is zo passé...
              niet mee eens.
              vele momenten op vakantie, gelukkig cash geld bij ons.
              al was het maar voor de parkeerautomaat.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                Zijn er in België dan geen Poolse/Oost-Europese zelfstandigen die dit soort klusjes doen?
                En misschien ook nog voor een meer redelijke prijs?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Het is nu reeds zo, dat mensen bijna op hun knieën moeten gaan om een simpel toilet te laten herstellen,
                voor kleine werkjes komen veel zelfstandigen niet meer af, en deze die het wel nog doen scheppen geld.

                Laatst nog bij iemand een factuur gezien van een herstelling toilet, nieuwe vlotter en vulsysteem, prijs stukken, uurtje werk
                en verplaatsing, bijna 400€

                Comment


                • #9
                  Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  ...
                  Laatst nog bij iemand een factuur gezien van een herstelling toilet, nieuwe vlotter en vulsysteem, prijs stukken, uurtje werk
                  en verplaatsing, bijna 400€
                  Nog straffer ... ik vroeg een offerte aan voor het plaatsen van een nieuw toilet met een stukje aansluiting dat diende te worden vervangen zijnde 2x 50 cm buis plus een hoekstuk ... vette prijs op de offerte 980 € jawel hoor negenhonderdtachtig !! BTW bij een firma die trots adverteert in de krant dat ze u een nieuwe toilet kunnen verkopen voor 75 € ... als dat dan enkel de pot is, voor wat dient die andere 900€ dan wel ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Zijn er in België dan geen Poolse/Oost-Europese zelfstandigen die dit soort klusjes doen?
                    En misschien ook nog voor een meer redelijke prijs?
                    Die doen dat enkel in "t zwart ...

                    Maar laten we wel wezen ... vooropgesteld dat ik al een "vakman" vind die mijn klus wil komen doen, dan is het feit dat hij een buitensporige prijs vraagt eerder een teken dat hij van die klus vanaf wil !

                    Maar al de megashops spelen maar al te graag in op de "luiheid" van de klant ! .. en de daaraan verbonden zelfgenoegzaamheid ! Open op de meest ontiegelijke uren om de klanten te plezieren. Verschillende webshops gaan nu experimenteren met levering 7/7 !
                    sja .. dat een "kleine zelfstandige" dat allemaal niet kan als hij nog enige vorm van een normaal leven wil speelt dus enkel in zijn nadeel !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      voor wat dient die andere 900€ dan wel ?
                      Mogelijkerwijs om u te ontmoedigen met dit bedrijf in zee te gaan.
                      Dit doen bedrijven sinds jaar en dag om lastige klanten te weren.
                      Let op, ik zeg niet dat het in dit geval zo is maar dat het een mogelijkheid is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Die doen dat enkel in "t zwart ...
                        Dat weet ik niet, ik denk dat die tijd al voorbij is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Die doen dat enkel in "t zwart ...

                          Maar laten we wel wezen ... vooropgesteld dat ik al een "vakman" vind die mijn klus wil komen doen, dan is het feit dat hij een buitensporige prijs vraagt eerder een teken dat hij van die klus vanaf wil !

                          Maar al de megashops spelen maar al te graag in op de "luiheid" van de klant ! .. en de daaraan verbonden zelfgenoegzaamheid ! Open op de meest ontiegelijke uren om de klanten te plezieren. Verschillende webshops gaan nu experimenteren met levering 7/7 !
                          sja .. dat een "kleine zelfstandige" dat allemaal niet kan als hij nog enige vorm van een normaal leven wil speelt dus enkel in zijn nadeel !
                          De "koele blauwe" levert nu ook op zondag

                          De kleinhandel verdwijnt maar dat is al heel lang bezig.
                          En nu zijn het de supermarkten die elkaar dood concurreren.
                          De dupe is de leverancier of de boer.
                          De supermarkten bepalen de prijzen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            De supermarkten bepalen de prijzen.
                            Samen met de consument.
                            Men loopt toch over naar de supermarkt die eenzelfde product het goedkoopst levert.
                            Niemand is verplicht zich te beperken tot één supermarkt dus men haalt een deel hier, een deel daar en zo moeten de
                            supermarkten door de knieën m.b.t. de prijs.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kleinhandel aan het verdwijnen

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Dat weet ik niet, ik denk dat die tijd al voorbij is.
                              dream on ...

                              Comment

                              Working...
                              X