Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax optio 555 in Belgie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pentax optio 555 in Belgie?

    Weet er iemand een winkel (of on-line)waar dit model nog te koop is? (liefst tegen een redelijke prijs )
    Bedankt!
    Ed
    Last edited by ed33; 2 december 2004, 14:34.

  • #2
    Ik denk dat dat moeilijk zal worden, want dit model is 'fin-de-vie'.
    Mss nog bij Mediamarkt of Fnac ('t zijn tenslotte nog steeds solden.)

    Als je kunt wachten, dan is dit mss iets voor jou (weet er ook niks meer van dan dat):
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1028&message=9561588
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Bedankt!
      Had er al op gereageerd ;-) Maar heb echt geen 7 mp nodig... en die 7 mp zal hem wel weer een stuk duurder maken. (3-4 mp is ruim voldoende)
      zoek iets compact met een goede zoom (meer dan 4x)en liefst een mogelijkheid tot videoclips en een min aan shutterlag. Heb al op de optio mx gewacht die toch zeker niet slecht is maar ik ben bang dat het toch teveel camcorder is (vooral de vorm ervan) Hij is wel goed prijs/kwaliteit. Misschien dan toch maar doen?! Is in de Usa momenteel al voor $ 350 te koop! Hier is hij nog € 150 duurder (wat niet slecht is voor wat hij allemaal kan..1o x zoom, auto en manueel, mpeg4 video met zoom,enz..)
      Weet het niet. Misschien even wachten totdat hij hier in de winkels is zodat ik hem in het 'echt' even kan bekijken...

      Ed

      Comment


      • #4
        Wat zoek je precies in een camera. Je zeg 4x zoom, maar wil je dan veel tele of veel breedhoek (een 28-112 is net zo goed een 4x zoom als een 40-160, maar er zit een wereld van verschil tussen beide)...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Ik bedoel tele. Dus ongeveer 35 - ...(Bij de optio mx is er wel een aparte 'groothoeklens'(heet dat zo?) te koop)

          Ed

          Comment


          • #6
            En wat wil je er voor uitgeven. Er zijn een pak goede toestellen te vinden.

            Vb. Fuji S7000 (te vinden voor €555)?
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Inderdaad een erg goede camera maar... te groot. Zoek echt iets compact (rond 350 gr max). Zou ook liefst onder de € 500 blijven.
              Ed

              Comment


              • #8
                Het probleem met de meeste 10x supers is dat er meestal geen Optische stabilisator inzit, anders zou ik je onmiddellijk de Optio MX aanbevelen (heb er al veel goeds over gelezen)...

                De Panasonic FZ10 (en in mindere mate de Canon S1 IS) zijn nog altijd de ongeslagen superzooms. Maar ik denk dat de prijs van de Pana (en ook wel de omvang) je zal afschrikken)...

                Ik heb ook al veel goeds gehoord van de Fuji F710 (35-140mm - weet geen rpijs) en dat is het zowat.

                Volgens mij zit er een gat in de markt:
                een compacte, goede en goedkope 6x zoom, 4 MPix.

                Maar ja, de fabrikanten in hun jacht en opbod om pixels zijn ze lui en weinig inspiratievol geworden...

                Ik hoop dat ze hier meelezen.


                Daarmee is jouw probleem niet opgelost natuurlijk.
                Als je een goede camera wil met veel zoom dan zijn er eigenlijk maar twee camera's te weerhouden:
                de Pana FZ10 en de Canon Powershot S1 IS. De Pana is als ge echt heel goede foto's wil. Overal waar ik reviews over deze camera lees, wordt de kwaliteit van de foto's (scherpte, kleur, ruis) boven die van de 8 MPix toeters (genre F828, Pro1, Dimage A2) ) geplaatst. Weet niet of dat waar is...

                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  bedankt voor je antwoord. ga er helemaal mee akkoord.
                  Die twee modellen zijn inderdaad fantastisch maar..te groot. Wil echt een toestel dat ik makkelijk mee kan nemen. Heb ongeveer alle forums en reviews doorgebladerd

                  Nu over die pentax mx, als we die stabilisator achterwege laten (ga bv niet verder dan 6x zoom)zoudt U hem dan kopen: ik vind het model zo vreemd en.. geen optische zoeker. Prijs/kwaliteit is hij wel erg goed. Of zoudt U de optio 555 dan beter vinden (kleiner, normaler model maar enkel 320 15 fps video EN € 150 duurder!!!)
                  ik zou hem evntueel in de Usa nog kunnen krijgen (kenissen van mij gaan er in augustus heen)
                  Bedankt voor het 'meedenken'
                  Ed

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ed33
                    bedankt voor je antwoord. ga er helemaal mee akkoord.
                    Die twee modellen zijn inderdaad fantastisch maar..te groot. Wil echt een toestel dat ik makkelijk mee kan nemen. Heb ongeveer alle forums en reviews doorgebladerd

                    Nu over die pentax mx, als we die stabilisator achterwege laten (ga bv niet verder dan 6x zoom)zoudt U hem dan kopen: ik vind het model zo vreemd en.. geen optische zoeker. Prijs/kwaliteit is hij wel erg goed. Of zoudt U de optio 555 dan beter vinden (kleiner, normaler model maar enkel 320 15 fps video EN € 150 duurder!!!)
                    ik zou hem evntueel in de Usa nog kunnen krijgen (kenissen van mij gaan er in augustus heen)
                    Bedankt voor het 'meedenken'
                    Ed
                    Ver van mij om je iets op te solferen dat je niet wil, maar als je de Optio MX overweegt, ga dan voor de Canon S1 IS (die niet groter is) of (als je de kelk volledig wilt leegdrinken) voor de Pana.

                    Ik herhaal wat ik hier al eerder schreef op dit forum: mensen willen een superzoom, maar wel zo compact mogelijk. Dit vind ik begrijpelijk, maar ze komen dan wel thuis met een toestel dat weinig of niet voldoet. De wetten van de optica zijn nu eenmaal anders: goede en lichtsterke lens is noodzakelijk groot, punt, andere lijn.
                    En de dimensies van de Pana worden bepaald door zijn lens...

                    En zeggen dat je de Optio MX koopt om dan maar de helft van het zoombereik te gebruiken is, no hard feelings, onzin.

                    Wat betreft de Optio 555, daar kan ik weinig interessants over vertellen, maar hier heb je wat literatuur:
                    http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=pentax_optio555
                    't ziet er een tof toestelleke uit...

                    Je hebt nog niet vertelt wat je allemaal denkt te fotograferen, maar ik vermoed de gewone huis-, tuin- en keukenfotografie en evt. op reis.
                    Ik vermoed ook dat moeder de vrouw liever een compact toestelleke wil (dat toch goed is.)
                    Please do correct me if I'm wrong.
                    Waarom dan geen twee (wordt wel ff duurder, maar dan zit je voor jaren goed):
                    - een superzoom (en, nodeloos te vertellen, dan komt de Pana FZ10 op de eerste plaats, vanwege enige 'sans-fautes' in de superzoom reeks;
                    - een compactje, genre Minolta Xg , Optio S40 , Pana FX1 ...

                    Tot slot:
                    bedenk dat de Pana een échte superzoom is: een gestabiliseerde eq 420 f/2.8 die dan nog eens superkwaliteit aflevert (zowel lens als sensor) is a) voldoende om bvb. zelfs de meest schuwe beestjes te fotograferen en b) voor de meesten onder ons een (onbereikbare) droom...
                    Waar voor geld, enz, enz...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Heb trouwens dit gevonden:
                      http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=52480
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de moeite dit alles op te schrijven... Het wordt inderdaad een 'gewone huis-, tuin- en keukenfotografie en evt. op reis.'

                        Ben net terug van een fotowinkel;

                        Bij Grobet hebben ze me telefonisch gezegd nog een pentax optio 555 te hebben voor...€ 610
                        In de Usa Kan ik hem voor € 300 hebben, maar garantie
                        Ik zoek inderdaad iets dat waarschijnlijk niet bestaat (zoals gewoonlijk ) de optio 555 is eigenlijk juist wat ik zoek maar die maken ze dan niet meer. Ben benieuwd naar hun nieuwe model.
                        De optio mx heb ik net in mijn handen gehad en Vindt het persoonlijk zeker geen succes.
                        De pana is inderdaad fantastisch maar die zie ik ons niet overal meenemen. Misscien dat de nieuwe minolta z3 iets wordt die lijkt mee een stuk (je) kleiner..
                        Of misschien dan toch maar naar de kleinere zooms gaan kijken...Zal wel een toegeving moeten doen als ik hem niet in de USA wil kopen. (Vind dat een beetje riskant als ik zie hoeveel modellen een foutje hebben en meteen terug naar de winkel moeten..maar an de andere kant..als ik dan krijg wat ik zoek)
                        Nogmaals een nachtje over slapen dus..
                        Bedankt!
                        Ed

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ed33
                          Nogmaals een nachtje over slapen dus..
                          Bedankt!
                          Ed
                          Graag gedaan, en veel suc6.
                          Laat eens iets weten, hé?
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Hallo ED. Mischien kan dit je helpen.
                            Heb ongeveer 6 weken geleden voor het dilemma gestaan: een compact (optio 555) aanschaffen of een Ultra-Zoom. Hierbij de prijzen die ik toen op het web heb gevonden:Pentax Optio 555 5x zoom: 522,49$ (Amazon)/540 (Nomatica + 23 verzek. + 13 transport)/ 659 (FredPC)/673 (MPL)/687 (VDH)/699 (FNAC)/699 (Pentax official price list / Nov 03). (Ben tenslotte gevallen voor een Panasonic Lumix FZ10. Als je rekent dat je steeds wel één of andere zak /rugzak bij de hand hebt valt de grootte erg mee + dankzij de zoom (12x) kan je overal bij. Maar uiteraard ieder zijn voorkeur).
                            Fuji X-T1 en glassware

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt voor de reactie. De Pana is inderdaad een fantastisch toestel maar mijn vrouw (zij maakt de meeste foto's)vindt hem echt te groot... Zal toch toegevingen moeten doen... Misschien wachten op het nieuwe pentax model dat binnenkort de 555 zal vervangen. Pentax heeft toch wat zoom en het zijn goede toestellen.
                              Groetjes!
                              Ed

                              Comment

                              Working...
                              X