Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro SD vs SD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro SD vs SD

    Ik sta op het punt een 2e camera bij te kopen. Mijn D3 werkt met CF kaartjes en de D600 die ik wil bijkopen met SD kaartjes.
    Nu heb ik ook een GoPro die met Micro SD kaartjes werkt. Het zou makkelijk zijn moest ik voor de D600 Micro SD kaartjes kunnen gebruiken met adapter. Maar heeft dit invloed op de snelheid of op andere dingen?
    StijnDeGrauwe.be

  • #2
    Re: Micro SD vs SD

    Ik heb hier eerder deze week nog ergens gelezen dat micro SD kaartjes erg fragiel zijn, daarom denk ik dat die eerder geschikt zijn om te gebruiken in een apparaat waar je het kaartje normaalgezien zelden uit moet halen (tablet of Smartphone bijvoorbeeld).
    Een adapter van Micro SD naar SD zal wel prima werken, maar elke verbinding extra (tussen het kaartje en de adapter) vergroot in principe de kans op problemen.

    Je zal wel wat kunnen besparen door de kaartjes in beide toestellen te gebruiken, maar dan moet je het kaartje eigenlijk ook elke keer formatteren in het apparaat waarin je het gebruikt om er 100% zeker van te zijn dat je daardoor weer geen problemen krijgt.
    Daarom heb ik zelf in elke camera een geheugenkaartje zitten (in sommige camera's zelfs twee), die kaartjes worden alleen in die camera's gebruikt.
    Het is ook veiliger, op die manier ben ik er altijd 100% zeker van dat er een geheugenkaartje in de camera zit (anders vertrek ik waarschijnlijk wel eens met een camera zonder geheugenkaartje ).

    Als je niet het snelste geheugenkaartje met de grootste opslagcapaciteit koopt, dan valt de prijs van zo'n kaartjes tegenwoordig erg mee.
    In het begin waren geheugenkaartjes verschrikkelijk duur, en viel de opslagcapaciteit ook tegen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X