Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon G7 X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon G7 X



    Zou dit dan de ultieme compactcamera zijn?
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: canon G7 X

    In ieder geval een geduchte concurent voor de RX100MIII. Wachten op de resultaten en foto's om te kunnen oordelen over de beeldkwaliteit!!
    De prijs is in ieder geval al oké!!

    grtz
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: canon G7 X

      Of toch maar de Canon G1X mk2. Beter in hogere iso waardes en voor grote mannehanden beter te handelen.
      "The important thing is not the camera but the eye..............

      but the camera helps "

      Comment


      • #4
        Re: canon G7 X

        ja plots heeft iedereen een Sony dubbelganger in zijn camera programma ... .. men breekt er zich onderhand de benen over ...

        http://4.static.img-dpreview.com/pre...ide.jpg?v=2965

        Comment


        • #5
          Re: canon G7 X

          Prachtig!
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: canon G7 X

            Ik vind het opzich wel goed dat de andere merken ook beginnen met compacte 1' sensors te gebruiken dit gecombineerd met een goede lichtsterk objectief en je hebt sublieme beeldkwaliteit!!
            Maar het is nog af te wachten of deze canon,de Sony gaat overklassen laat staan dezelfde beeldkwaliteit gaat leveren. Hij heeft nochtans alle eigenschappen ervoor in huis!!
            Ik ga afwachten tot er meerdere reviews zijn en dan koop ik hem er mischien bij voor mijn vrouwke haar panasonic LX5 te vervangen nu er toch geen LX8 uit komt!
            Ik heb sinds gisteren de Sony RX100MIII in huis en echt waar het is een zeer fijn toestel dat zeer mooie foto's neemt.

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: canon G7 X

              De Sony RX100III is nog altijd de meest complete.
              Deze Canon is nu wat de RX100 verleden jaar was.
              Echt goedkoop is de Canon ook niet als je vergelijkt features/uitrusting.

              Als er één camera is die mij verrast heeft dan is het niet de G7X maar wel de Panasonic LX100... de eerste compact met zoomlens die de kleinste DOF bereikt.
              Kwa grootte valt deze laatste tussen een GX1 II en een RX100III.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: canon G7 X

                De LX 100 zal ongetwijfeld wel een mooi toestel zijn maar vind het een beetje jammer dat ze de tendens van de LX serie niet verder zetten en ook het compacte behouden met een 1' sensor zoals sony en nu ook canon.
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: canon G7 X

                  Net nu ik aan het twijfelen was tussen Sonr RX100 III en de GX MK2 maakt de G7 X het alleen maar moeilijker, wat ik denk wat doorslaggevend zal zijn voor mij is toch de grotere sensor in de GX met een betere beeldkwaliteit ( hoop ik ). De Sony is ook te klein voor mij, misschien kan daar dat lederen hoesje wat aan verhelpen zo heb ik het nog niet vastgehad. Ben net al mijn groot gerief aan het wegdoen, en wil wat kleiner maar wel van hoostaande kwaliteit.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon G7 X

                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    Net nu ik aan het twijfelen was tussen Sonr RX100 III en de GX MK2 maakt de G7 X het alleen maar moeilijker, wat ik denk wat doorslaggevend zal zijn voor mij is toch de grotere sensor in de GX met een betere beeldkwaliteit ( hoop ik ). De Sony is ook te klein voor mij, misschien kan daar dat lederen hoesje wat aan verhelpen zo heb ik het nog niet vastgehad. Ben net al mijn groot gerief aan het wegdoen, en wil wat kleiner maar wel van hoostaande kwaliteit.
                    'k zal de link NOG eens posten, kwestie van zeker te zijn dat ge u niet mispakt
                    http://4.static.img-dpreview.com/pre...ide.jpg?v=2965

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon G7 X

                      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      Net nu ik aan het twijfelen was tussen Sonr RX100 III en de GX MK2 maakt de G7 X het alleen maar moeilijker, wat ik denk wat doorslaggevend zal zijn voor mij is toch de grotere sensor in de GX met een betere beeldkwaliteit ( hoop ik ). De Sony is ook te klein voor mij, misschien kan daar dat lederen hoesje wat aan verhelpen zo heb ik het nog niet vastgehad. Ben net al mijn groot gerief aan het wegdoen, en wil wat kleiner maar wel van hoostaande kwaliteit.
                      Ik begrijp dat je de RX100 te klein vindt
                      Maar dat ga je dan ook van vinden van de nieuwe Canon G7X.
                      Zoals je zelf zegt, de GX is misschien meer iets voor jou of waarom niet de prachtige LX100 ??????
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon G7 X

                        Beperkt in zoomrange misschien.
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon G7 X

                          Momenteel krijg je bij een deelnemende handelaar (Grobet bv) 100 euro korting op de Canon Powershot G1 X Mark II bij inlevering van een oud toestel, analoog of digitaal al dan niet werkend. Dus zou het toestel op netto 650 euro komen. (of is de aangegeven prijs op de website reeds min de korting)
                          Canon Powershot G1 X Mark II

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon G7 X

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            Beperkt in zoomrange misschien.
                            De Pana LX100 heeft dezelfde zoom range van de RX100III. Dat is de prijs die je betaald voor het geheel zo compact mogelijk te houden.
                            De Sony RX100III is nauwelijks groter dan de voorgaande modellen alhoewel model I toch gemakkelijker in je Jeansbroekzak pas.

                            Nu kun je zeggen dat de Pana LX100 nauwelijks compact is, maar het sensoroppervlak is veel groter dus dat betekent grotere lens, dat zijn nu eenmaal de wetten van de fysica.
                            Alhoewel je die wetten moeilijk kunt misleiden, hebben ze bij Panasonic hun uiterste best gedaan dankzij de hedendaagse moderne computer technieken.

                            Dat geldt ook voor de RX100 die al enkele jaren domineert op het domein van Super-Compacte High-End Camera's.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon G7 X

                              Oorspronkelijk geplaatst door pwi60 Bekijk bericht
                              Momenteel krijg je bij een deelnemende handelaar (Grobet bv) 100 euro korting op de Canon Powershot G1 X Mark II bij inlevering van een oud toestel, analoog of digitaal al dan niet werkend. Dus zou het toestel op netto 650 euro komen. (of is de aangegeven prijs op de website reeds min de korting)
                              De GX1 MKII heb ik enkele keren kunnen proberen.
                              Wat direct opvalt is de bouwkwaliteit van het toestel..
                              Kleine DOF is mogelijk (relatief voor een All-in-one Camera) maar minder dan een Pana LX100.

                              De GX1 II heeft wel een interessanter bereik.
                              Het lange eind is beter geschikt voor hoofd-schouder portretten waar de LX100-RX100 dat eigenlijk niet is. (70 mm is gewoon te kort en vertekent nog altijd)
                              Door de 120 mm van de GX is het perspectief ook beter voor portret en ondanks de 3.9 komt dit beter los van de achtergrond.

                              De GX1 II heeft dezelfde sensor van GX1 model I en presteert volgens DXO minder... wat normaal is omdat ook deze GX1 II nu een multi-aspect-ratio sensor geworden is
                              wat er op neerkomt dat elk formaat dezelfde beelddiagonaal heeft en je beeldhoek altijd dezelfde blijft bij elk formaat.
                              Dit wil ook zeggen dat nu het crop-formaat naar FF termen bij 4/3 nu 1.9 x is tegenover 1.8 vroeger (ongeveer).

                              Mijn dochter heeft de GX1 en ik moet zeggen dat de GX1 II op vele vlakken verbeterd is.
                              Vooral Macro, AF en ook de high iso Jpegs die er beter uitkomen dan uit mijn RX100III (wat normaal is door de grotere sensor)
                              Last edited by Funcky; 21 september 2014, 09:42.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X