Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene waas op Nikon D800 LCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groene waas op Nikon D800 LCD

    Ik ben sinds een week de gelukkige eigenaar van een Nikon D800 en dit naast mijn vertrouwde Nikon D3s. Een compleet ander toestel maar beiden in hun gebied indrukwekkend naar beeldkwaliteit.

    Velen deden vroeger reeds melding van de groene waas op de LCD van de Nikon D800. Ik merk dit ook sterk op en vroeg me af of iemand hier zijn toestel heeft laten herstellen (LCD vervangen of laten bijregelen). Zoals gekend doet het probleem zich enkel voor op de weergave op de LCD zelf, de foto's op mijn gekalibreerde monitor zijn perfect naar kleurweergave, zowel JPG als RAW. Dus de witbalans-settings en picture-control doen perfect hun werk en wens ik ook niet aan te passen. Ik heb het gevoel dat alles gewoon veel te groen wordt weergegeven op het D800-schermpje, zelfs de kleur van de menu-lettertjes slaat tikkeltje groen uit, vergeleken met mijn D3s.

    Op zich is dus geen drama, maar toch jammer voor een nieuw toestel van boven de 2000eu dat je geen kleur kan beoordelen op het LCD schermpje.

    Mijn vraag is dus, wie heeft/had hetzelfde voor en wie heeft er iets aan laten doen? Op diverse fora staat dat het zou beteren met de tijd, maar daar geloof ik eigenlijk niet veel van.

    Bedankt voor reacties

    www.davidbarbe.be

  • #2
    Heb ik idd ook op D800 en de nieuwe D810 doet ook erg zijn best om groen te accentueren, maar kleuren gaan beoordelen op het LCD scherm van de camera, dat is voor mij toch een stap te ver. Belichting en clipping, ok, alhoewel ik eenmaal mijn instellingen heb gekozen nog zelden kijk. Kleuren controleren doe je op een gekalibreerde monitor.

    Comment


    • #3
      Re: Groene waas op Nikon D800 LCD

      Dat schijnt normaal te zijn voor die camera.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Groene waas op Nikon D800 LCD

        OK, dan maak ik me maar niet al te veel zorgen maar vroeg het me gewoon af om dat het verschil met m'n D3s toch wel groot is.
        www.davidbarbe.be

        Comment

        Working...
        X