Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

    Momenteel berg ik mijn fotomateriaal (body, lenzen, flits,...) op in m'n rugzak Lowepro Flipside 300. Maar steeds wanneer ik op stap ga, moet ik een selectie maken van wat meekan en wat niet.
    Teneinde alles bij de hand te hebben, kocht ik een Hardigg hardcase aan (85cm/53cm/30cm). Deze kan steeds mee in de wagen en alles zit veilig opgeborgen. Of althans, dat is de bedoeling.
    Mijn vraag is nu met wel materiaal ik de hardcase vanbinnen het beste kan bekleden? Weet iemand waar ik schuimrubber (speciaal voor fotomateriaal) kan aankopen? De maten van m'n koffer zijn natuurlijk ook niet alledaags.
    Op het internet vind ik wel schuimrubber terug maar dan meer voor het maken van kussens. Dit lijkt mij geen optimaal materiaal voor fotogerief. Het schuimrubber verpulvert immers. Hopelijk weet iemand onder jullie raad....
    Dank.
    Eric
    Nikon D7000 - AF-S Nikkor 18-105mm - Tamron 70-300mm Di VC USD - Nikon SB 900

  • #2
    Re: hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

    Dergelijk schuimrubber vindt je in pro audio zaken of bij bouwers van flightcases. Die zijn er ongetwijfeld in je streek.
    Zelf koop ik dat bij Verbiest in Onze-Lieve-Vrouw-Waver (http://www.verbiest.be), maar ik ben dan ook van regio Mechelen.

    Comment


    • #3
      hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

      Zoeken op plukschuim http://www.bekafun.com/nl/products/detail/pen-8254

      Comment


      • #4
        Re: hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zoeken op plukschuim
        Goed om te weten. Ik heb ook ooit met het idee gespeeld om zo een foto-flightcase in mekaar te knutselen en ik dacht op zoek te gaan naar neopreen of van dat memory foam waar de matrassen van Tempur zo om geroemd worden. Verkeerd materiaal blijkbaar?
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

          Een Hardigg of Pelican case is een vorm van flightcase. Zoals Geert hierboven aangeeft, vul je dat best met pluk- of noppenschuim. Dat is daarvoor gemaakt.
          Verbiest is overigens leverancier bij Bekafun. Het gaat om hetzelfde schuimmateriaal.

          Comment


          • #6
            Re: hoe een Hardigg waterdichte koffer bekleden?

            Ik heb er zo ook een aantal.
            Een grote voor lenzen en camerabody en 2 kleinere voor kabels, triggers en al dat soort prul.
            Ik heb toen ik ze kocht heel lang getwijfeld tussen foam en inserts. Ik ben voor inserts gegaan, voornamelijk omdat je die achteraf nog kan verzetten en foam niet. Dat plukfoam schijnt na verloop van tijd ook te verslijten en met die insert is dat minder.
            Met foam zit alles wel beter vast, maar laat me dit zeggen: mijn koffers reizen nogal eens mee vanachter in de pickup en ik heb nog nooit stukken gehad :-)
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment

            Working...
            X