Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis proefversie PS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gratis proefversie PS

    Dag allen,

    Ik zou graag PS willen uitproberen. Ik werk nu met LR5 en ben benieuwd of PS mij meer gaat brengen.
    Nu heb ik wel eens gelezen dat een proefversie van PS bindend is.
    Klopt dit of kun je na 30 dagen zonder problemen stoppen met PS?
    http://www.adobe.com/nl/downloads.html

  • #2
    Re: Gratis proefversie PS

    Dat zou me bijzonder straf lijken eigenlijk want wat is dan het nut van een trial. ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Gratis proefversie PS

      Eeens. Ben bezig met het downloaden. Dank.
      Kan dus gesloten worden.

      Comment


      • #4
        Re: Gratis proefversie PS

        Moderator Note: Wordt niet zomaar gesloten. Laat 'ns horen wat je bevindingen zijn, eventueel na 30dd. Voor iedereen nuttig die een dergelijke vraag zou hebben.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Gratis proefversie PS

          Oeps, dat was natuurlijk niet mijn bedoeling. Dacht zo niet tot bezwaar te zijn.
          Heb inmiddels de proefversie binnen en ai, dat ziet er anders uit dan LR. Kom er zeker op terug.

          Comment


          • #6
            Re: Gratis proefversie PS

            Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
            Oeps, dat was natuurlijk niet mijn bedoeling. Dacht zo niet tot bezwaar te zijn.
            Heb inmiddels de proefversie binnen en ai, dat ziet er anders uit dan LR. Kom er zeker op terug.
            Natuurlijk ziet het er anders uit als LR: het is een heel ander programma en wanneer het je eerste PS is ben je een poosje bezig om met alle functie te kunnen werken.

            Comment


            • #7
              Re: Gratis proefversie PS

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Natuurlijk ziet het er anders uit als LR: het is een heel ander programma en wanneer het je eerste PS is ben je een poosje bezig om met alle functie te kunnen werken.
              kai, als beginneling lijkt het mij veel beter dat je de nieuwste elements aankoopt (eind dit jaar komt er weer een nieuwere versie uit) omdat je al met LR werkt !!
              het is betaalbaar en heeft alles wat een beginneling nodig heeft. wil je later toch overschakelen op PS, dan heb je al eerst een stevige basis opgebouwd.
              gr, JOHAN , nikon D90, D7100

              Comment


              • #8
                Re: Gratis proefversie PS

                Kun je met Elements bv een figuur selcteren en dan de achtergrond zwart maken?

                Comment


                • #9
                  Re: Gratis proefversie PS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
                  Kun je met Elements bv een figuur selcteren en dan de achtergrond zwart maken?
                  natuurlijk, je vind zeker en vast een online manual of bekijk op youtube



                  je hebt ook een betaalbaar programma serif photoplus dat zeer sterk op PS gelijkt (fotobewerking) en betaalbaar is.

                  ook heb je het gratis programma gimp (ook nederlands) dat zeer goed is. ik gebruik dit ook regelmatig voor zijn knappe filters.

                  dus zeker meer dan genoeg goedkope keuzes of gratis Gimp omdat je reeds LR hebt
                  Last edited by hypnomedi; 16 september 2014, 20:42.
                  gr, JOHAN , nikon D90, D7100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gratis proefversie PS

                    Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat ik Premiere Elements 11 hier heb liggen. Zou dat kunstje (zwarten van de achtergrond) ook met deze software te klaren zijn?
                    O, ik zie het al. Meer voor video-bewerking.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gratis proefversie PS

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
                      Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dat ik Premiere Elements 11 hier heb liggen. Zou dat kunstje (zwarten van de achtergrond) ook met deze software te klaren zijn?
                      O, ik zie het al. Meer voor video-bewerking.
                      ja das voor videobewerking. je moet zeker elements 11 hebben (voor de layer mask, dat vroeger nog niet mogelijk was) zelf raad ik je aan om toch al de laatste versie 12 te nemen of nieuwste eind dit jaar.
                      ook voor je raw camera update.
                      je kan hier ook in raw bewerken maar minder uitgebreid dan LR.

                      dit is maar een zeer simpel voorbeeld om achtergrond zwart te maken: https://www.youtube.com/watch?v=F9nyiTm7irw
                      gr, JOHAN , nikon D90, D7100

                      Comment

                      Working...
                      X