Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MT Zeeuws-Vlaanderen TWEEDE EDITIE 21/08

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MT Zeeuws-Vlaanderen TWEEDE EDITIE 21/08

    Beste collega forumlid,

    in navolging van de eerste BD-MT Zeeuws-Vlaanderen zal ik dezelfde tour rijden met een aantal collega's van het werk. Dit op 21/08 (bij goed weer uiteraard). BD'ers die er vorige keer niet bij waren zijn uiteraard meer dan welkom. De klemtoon zal iets minder liggen op het maken van foto's maar dit is enkel in Breskens zelf, de rest blijft ongewijzigd. Daar kunnen we trouwens ter plekke wel een mouw aan passen ...

    Het exacte programma staat op de 2e pagina, foto's van de eerste editie kan U vinden op volgende links:

    http://barthuysmans.fotopic.net/c248310.html en


    motorrijders (BD):
    giantpat & duo
    GSPep
    Rudy


    mvg,
    Giant Pat


    Originele tekst eerste editie:

    tijdens de verkenningen voor de "Stille Waters" tocht van Teddy en tijdens het evenement zelf heb ik al eens aangehaald dat ik bezig was met het uitstippelen van een motortocht doorheen de Vlaamse en Zeeuws-Vlaamse polders.

    Deze tocht neemt meer en meer vaste vorm aan. De lengte zal tussen de 240 en 260km liggen. Hierdoor wordt duidelijk dat de klemtoon op het rijden zelf ligt hoewel we een 4 a 5 maal zullen halthouden, telkens op plaatsen waar wel een aantal interessante foto-opportuniteiten zijn.

    De reden van deze eerste post is om eens te peilen naar de werkelijke belangstelling op ons forum. Daar de klemtoon op het rijden ligt zou ik het exclusief voor motors willen houden, hoewel mensen met een cabrio er naar alle waarschijnlijkheid ook wel wat pret aan kunnen beleven. Zijn de reacties na de eerste editie zeer positief en blijkt dat er toch mogelijkheden zijn om deze tocht uit te breiden tot een "algemene" BD-happening dan kunnen we dat
    uiteraard nog altijd eens bekijken.

    De rit begint op Linkeroever, gaat via Doel naar het "Verdronken land van Saeftinge" (ong 37km, eerste stopplaats), richting Terneuzen waar we halthouden voor een middagmaal (al of niet zelf mee te brengen, er is een gelegenheid waar snacks kunnen genuttigd worden), dan via Biervliet en Hoofdplaat naar Breskens waar een stop wordt ingelast midden in de haven (tal van foto-opportuniteiten + een goed cremerieken ...). De terugtocht zal waarschijnlijk via Oostburg, Philippine en een aantal andere kleinere dorpjes richting Hulst gaan, vandaar via een deel van de haven terug naar Linkeroever waar we eventueel een avondmaal kunnen nuttigen in hetzelfde etablissement als na de testrit (remember de videekes, het stoofvlees en de acht extra porties frieten).

    Aangezien de lengte nu al 240 a 260km is steken we niet over om langs de andere kant van de Westerschelde terug te keren (jammer toch dat de overzet in Breskens gestopt is - alles gaat nu via de tunnel in Terneuzen) maar misschien is dat een idee voor een volgende tocht (in Terneuzen oversteken en langs de andere kant terugkeren ipv naar Breskens gaan).

    Zo, ik ben benieuwd wie er allemaal geinteresseerd is om mee te gaan. Ik mik op een zondag in augustus (behalve 28/08 dan ben ik in het buitenland en opgelet 22/08 is het SD-Paradisio (met dank aan Lightyear voor de verwijzing).

    mvg,
    Giant Pat

    Belangstellenden + datums dat ze NIET kunnen: (EERSTE EDITIE)

    motorrijders
    Giant Pat (+bokske) 07/08
    Jaja 15/08
    Uwe 15/08
    GSPep 01/08
    BlackB@ndit 14/08 (15/08)
    Kristof_DC
    Rudy 01/08
    Tom Bombadil 15/08
    Domibal

    bijzitters (in zoverre ze niet "bij een motor" horen)
    Annetje

    <font face="Arial">De rit zal doorgaan op zondag 1 augustus. Vertrek om 10u!!</font id="Arial">

    WEGBESCHRIJVING naar startplaats:

    Hier heeft u alles over de werkzaamheden en op/afritten van Antwerpen; http://www.werkenantwerpen.be/
    Normaal zullen er op een zondag morgend geen filles zijn.

    -Komende van Breda/Limburg/Mechelen maw vanaf de Antwerpse Ring.
    Neem richting Gent.
    Neem na de Kennedytunnel de 2e afrit (richting Knokke/Zelzate).
    Volg na de afrit richting Antwerpen centrum (=rechts aanhouden).
    U komt op een baan met bomen en een paralel weg (Charles De Kosterlaan).
    Aan de tweede verkeerslichten sla links af (August Vermeylenlaan).
    (indien U nog wenst te tanken kan U dat hier, aan uw rechterzijde bevindt zich een ESSO benzinestation)
    De taverne PicoBello vind U een 250m-tal verder op de hoek van de volgende straat.

    -Komende van Gent (E17).
    Neen de afslag op het linker baanvak VOOR je de tunnel(bocht) ingaat (richting Rotterdam/Toltunnel).
    Volg na de afrit richting Antwerpen centrum (=rechts aanhouden).
    U komt op een baan met bomen en een paralel weg (Charles De Kosterlaan).
    Aan de tweede verkeerslichten sla links af (August Vermeylenlaan).
    (indien U nog wenst te tanken kan U dat hier, aan uw rechterzijde bevindt zich een ESSO benzinestation)
    De taverne PicoBello vind U een 250m-tal verder op de hoek van de volgende straat.

    -Komende van het centrum van Antwerpen.
    Neem de "oude tunnel (konijnenpijp)".
    Bij het buitenkomen v/d tunnel blijf UITERST RECHTS, u ziet na 30 m een opening(uitgang)
    Rij daar in en direct links
    Aan het einde van de straat naar rechts.
    De taverne PicoBello vind U een 250m-tal verder op de hoek van de volgende straat.
    Moet U nog eerst benzine tanken rij dan rechtdoor als U uit de Waaslandtunnel komt en sla aan de lichten linksaf - U vindt hier een Esso benzinestation

    Indien U te vroeg bent kan U in de PicoBello een tas koffie drinken (of iets anders natuurlijk).

    Kaart:

    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

  • #2
    22/8 = SD Paradisio !
    Albums : http://fotografiepeterderycke.be
    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

    Comment


    • #3
      Ik heb interesse, kan nog niks beloven door de tweede zit. Maar interesse heb ik dus wel. Vraagje, doe je ook en tankstation aan? Want 260 km haal ik niet.

      Groeten,
      Kristof

      Comment


      • #4
        Kristof,

        we vertrekken op Linkeroever, daar zijn 2 benzinestations dus daar kan je hem al zeker volgooien.

        Daarnaast passeren we op de terugweg zeker al in Hulst 2 benzinestations, ik denk op ongeveer 200km...

        mvg,
        Giant Pat
        Do or Do Not - There is no try ...
        www.giantpat.be

        Comment


        • #5
          Aangezien ik de 'stille waters' tocht door omstandigheden heb moeten missen, ben ik zeker in deze rit geïnteresseerd.

          (Enkel zondag 01/08 kan niet voor mij)

          @Kristof: in m'n GPS zitten ook de locaties van de meeste tankstations. In geval van nood kunnen we steeds de dichtstbijzijnde pomp opzoeken. (Alhoewel ik denk dat tanken in Terneuzen, Breskens, enz. zeker geen probleem zou mogen zijn)
          Peter
          2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
          gspep.smugmug.com & steendorp.info

          Comment


          • #6
            Ik heb ook interesse, maar kan niet op 15 augustus.
            Naar de auto-en motor SD ben ik niet geweest omdat ze heel slecht weer voorspeld hadden, maar dat was blijkbaar nog best meegevallen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by GSPeP

              @Kristof: in m'n GPS zitten ook de locaties van de meeste tankstations. In geval van nood kunnen we steeds de dichtstbijzijnde pomp opzoeken. (Alhoewel ik denk dat tanken in Terneuzen, Breskens, enz. zeker geen probleem zou mogen zijn)
              Klopt en in Oostburg kan je ook op 3 plekken tanken.....dus tanken zal geen probleem zijn....
              Als de datum uitkomt wil ik ook wel mee (heb wel gene moto maar wil wel eens achterop)
              ***Canon 300D * kitlens * ...

              Comment


              • #8
                Hallo Giantpat,

                Zet me er maar bij - als de datum kan ...

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Hi grote pad

                  Jij kent die streek daar als je broekzak, (hebben wij kunnen vaststellen).

                  Maar ik denk dat wij zullen moeten passen deze keer 240 a 260km is aan ons niet meer besteed, wij zijn nu mensen die geregeld een stopke moeten doen en een koffieke drinken, km-vreten is echt ons ding niet (ook nooit geweest) en véél te vermoeiend voor oude pekes zoals wij.
                  Zo nen hele dag op de motor, dan moet je ons er af takelen met een kraan man

                  We blijven deze topic natuurlijk wel volgen.

                  De aankomst + het gebruikelijke smul-feest willen we natuurlijk niet missen.

                  PS, [^TIP] zie dat ge startkabels bij hebt hé, kan al eens handig zijn...

                  Comment


                  • #10
                    Maar ik denk dat wij zullen moeten passen deze keer 240 a 260km is aan ons niet meer besteed, wij zijn nu mensen die geregeld een stopke moeten doen en een koffieke drinken, km-vreten is echt ons ding niet (ook nooit geweest) en véél te vermoeiend voor oude pekes zoals wij.
                    Zo nen hele dag op de motor, dan moet je ons er af takelen met een kraan man
                    Teddy,

                    je niet te veel onderschatten man!! Over de totale afstand van laat ons gemiddeld nemen 250km wordt minstens 5 maal haltgehouden, maw gemiddeld een 50km per fase ... niet echt super lang toch? Daarnaast komt dat er meestal over de polderwegen gereden wordt met een maximum snelheid tussen de 70 en 90. Af en toe snijden we een iets grotere weg aan (kaliber N61) waar we maximaal 100km/u rijden.

                    Als je neemt dat we omstreeks 10u vertrekken en pakweg om 18-19u terug zijn dan doen we over de 250km 8u, wat een 30km/u gemiddeld is ...

                    en pas op, in Breskens weten we een HEEL GOED cremerieken ...

                    en geef toe, Harrietje geeft de dag toch altijd wel wat kleur ...

                    mvg,
                    Giant Pat
                    Do or Do Not - There is no try ...
                    www.giantpat.be

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by teddy-bear


                      PS, [^TIP] zie dat ge startkabels bij hebt hé, kan al eens handig zijn...


                      Die heb ik altijd bij (zelf een speciaal setje gemaakt), en ook een digitale voltmeter en nog wat gereedschap.
                      Voor mijn eigen motor heb ik dat gereedschap nog niet nodig gehad, maar met 127.000km op de teller (met de originele akku, die 8 jaar oud is) neem ik liever geen risico.
                      Andere motoren heb ik al wel kunnen depanneren.
                      Zo heb ik vorig jaar nog een boutje uit de nummerplaathouder van mijn Bandit gehaald om bij een Guzzi te gebruiken voor de aansluiting van de akku. Ergens in Noord-Frankrijk bleek dat het boutje van de + aansluiting helemaal weggerot was, waardoor die Guzzi geen zin meer had om te starten.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        @bandit: zeker meekomen dan!!! Ik had al spijt dat je er niet was op de Stille Waters dag. Had op je site gezien dat je nogal wat tochten maakt (net als GSPep trouwens) en misschien is dat voor ons wel eens interessant om eens mee te bollen.

                        Hopelijk kan je erbij zijn. In ieder geval tel ik toch al een 6-tal motors dus ga ik het zeker doen. Rest enkel nog een datum vastleggen ... Uiteraard in een weekend en ik veronderstel ook op een zondag of kan iedereen eventueel op een zaterdag (dan verdubbelen de kansen natuurlijk)? Voor de rest kan enkel het weer nog een spelbreker vormen ...

                        mvg,
                        Giant Pat
                        Do or Do Not - There is no try ...
                        www.giantpat.be

                        Comment


                        • #13
                          Dat ei van jaja zit bij ons nog in de koelkast hoor, toch geen onbelangrijk item.!

                          Comment


                          • #14
                            Op zaterdag 14 augustus kan ik ook niet want dan moet ik naar een feest. Die zondag (15 augustus)zou misschien wel gaan, want ik moet zelf naar dat feest rijden met de auto, en dan drink ik toch nooit. (toch niets waar alcohol inzit )

                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Ik kan er dan niet bij zijn

                              Ik kan niet met moto rijden ...
                              [Nikon D5100 & Nikon D70]
                              [Yves en Liesbeths blog Resort]

                              Comment

                              Working...
                              X