Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scart → HDMI of HDMI→ scart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scart → HDMI of HDMI→ scart

    Mijn dochter heeft in de speelkamer een hele goede "dikke" tv staan en wil daar een dvd speler bij aansluiten, en je hoort me komen, op de dvd enkel HDMI aansluiting en op de TV enkel Scart. Mijn vraag is dus: bestaat er een kabel om een HDMI op een Scart aan te sluiten en zo ja waar te vinden?
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

  • #2
    Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

    Gooi die dikke bak buiten. Brandgevaarlijk.

    Voor 200€ of de prijs van een paar kabels heb je een nieuwe platte TV. En anders koop je iets tweedehands.

    Comment


    • #3
      Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

      Zo'n kastje kost +/- 70 euro (http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels...naar-hdmi.html) plus de kabels als je die niet liggen hebt.
      Een nieuwe TV heb je vanaf +/- 130 euro (http://www.vandenborre.be/tv-lcd-led...ma-led-tv-80cm)

      Maar de keuze is aan jou.

      Comment


      • #4
        Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

        Ben het eens met tommie1.
        Dus een nieuwe platte tv
        Voor ongeveer 200 euro heb je al een goed toestel.
        Bekijk dan wel even de aansluitingen die mogelijk zijn van die nieuwe tv.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

          ik heb dat begrepen , nu nog effe mijn dochter overtuigen
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

            Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            ik heb dat begrepen , nu nog effe mijn dochter overtuigen
            Haha, zal zij daar moeite mee hebben RichKE?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Gooi die dikke bak buiten. Brandgevaarlijk.

              Voor 200€ of de prijs van een paar kabels heb je een nieuwe platte TV. En anders koop je iets tweedehands.
              wat een onzin!!!
              na 35 jaar ervaring in de electronica zal ik je es iets vertellen...

              we hebben bijna een eeuw over heel de wereld met van die toestellen gewerkt en nergens is ook maar aangetoond dat een brand zou veroorzaakt worden door die toestellen MEER dan er risicos die bij een tft of zelfs plasma zouden kunnen zijn.
              dit is totale onzin.
              sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat de moderne toestellen meer brandgevaarlijk zijn dan de oude generatie gezien de extreem hoge integratie van electronica. Kijk maar eens hoe heet je smartphone wordt bij het opladen.

              somigen zijn zelfs zo zot om te beweren dat er explosiegevaar is bij die crt toestellen, wat ook al dikke onzin is. Ze kunnen helemaal niet exploderen want er zit niets in dat explosief is!! Hooguit wat elcos die een plofje kunnen doen.

              Wat em wel kan is imploderen. Maar dat is meestal het gevolg van spanningen in het glas tijdens brand. Dus eerst is er brand in de woning, dan pas implodeert het scherm, nie omgekeerd!

              Nu, dat terzijde. Op ebay vind je scart naar HDMI convertoren voor pakweg 50 euro en die zijn goed, een hdmi kabeltje van 5 euro zal het ook wel doen.
              http://www.benl.ebay.be/itm/HDMI-to-Scart

              Ik kan wel bijtreden in het feit of het die aankoop wel waard is want voor een prikje koop je idd een nieuw tft en het staat mooier en tegenwoordig is de beeldkwaliteit superieur aan dat van een crt.

              Alternatief kan je ook wel nog ergens een nieuw dvdsplayer vinden waar een scart op zit voor 50 euro, ebay staat er vol van

              Comment


              • #8
                Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                Een platte tv (led) met dezelfde beeldschermafmetingen als een tv met beeldbuis zal ook minder verbruiken.

                Als je nu een omvormer koopt om een nieuwe DVD speler op de oude tv aan te kunnen sluiten, dan heb je daar ook niets meer aan als die oude tv ooit stuk gaat (nieuwe tv's hebben allemaal HDMI aansluitingen).
                Dan is die 50 of 70 euro voor de omvormer ook verloren.

                Bij den Aldi hebben ze al een paar keer een niet te grote led tv met ingebouwde DVD speler in de aanbieding gehad, maar als je zoekt, dan zal je wel ergens anders een soortgelijke combinatie kunnen vinden.
                Het voordeel is dat de DVD speler er al ingebouwd is, het nadeel is dat als die stuk gaat, dat je dan waarschijnlijk ook de hele combinatie opnieuw moet vervangen (buiten de garantieperiode worden de herstellingen gewoonlijk te duur in verhouding met de waarde van het apparaat).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Scart → HDMI of HDMI→ scart

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  wat een onzin!!!
                  na 35 jaar ervaring in de electronica zal ik je es iets vertellen...

                  we hebben bijna een eeuw over heel de wereld met van die toestellen gewerkt en nergens is ook maar aangetoond dat een brand zou veroorzaakt worden door die toestellen MEER dan er risicos die bij een tft of zelfs plasma zouden kunnen zijn.
                  dit is totale onzin.
                  sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat de moderne toestellen meer brandgevaarlijk zijn dan de oude generatie gezien de extreem hoge integratie van electronica. Kijk maar eens hoe heet je smartphone wordt bij het opladen.

                  somigen zijn zelfs zo zot om te beweren dat er explosiegevaar is bij die crt toestellen, wat ook al dikke onzin is. Ze kunnen helemaal niet exploderen want er zit niets in dat explosief is!! Hooguit wat elcos die een plofje kunnen doen.

                  Wat em wel kan is imploderen. Maar dat is meestal het gevolg van spanningen in het glas tijdens brand. Dus eerst is er brand in de woning, dan pas implodeert het scherm, nie omgekeerd!

                  Nu, dat terzijde. Op ebay vind je scart naar HDMI convertoren voor pakweg 50 euro en die zijn goed, een hdmi kabeltje van 5 euro zal het ook wel doen.
                  http://www.benl.ebay.be/itm/HDMI-to-Scart

                  Ik kan wel bijtreden in het feit of het die aankoop wel waard is want voor een prikje koop je idd een nieuw tft en het staat mooier en tegenwoordig is de beeldkwaliteit superieur aan dat van een crt.

                  Alternatief kan je ook wel nog ergens een nieuw dvdsplayer vinden waar een scart op zit voor 50 euro, ebay staat er vol van
                  Grotendeels met je eens xafke, maar toch hoor je vaak dat brand ontstaat door oudere tv,s, ga maar eens googelen op brand door imploderende tv.

                  Wat klopt, is dat de tv implosie meestal het gevolg van brand is en niet omgekeerd.

                  Grote boosdoener is hier de aanwezigheid van hoogspanning en aantrekking van stof, met als gevolg doorslag en het ontstaan van brand.

                  De huidige tv's hebben die hoogspanning niet, en de huidige condensatoren en andere componenten zijn allemaal ingegoten in zelfdovende epoxie en behuizingen, de kans dat nieuwe toestellen een open brand zullen veroorzaken is dus ook veel kleiner.
                  Last edited by Guest42; 15 september 2014, 07:19.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                    Kortsluiting is vaak de verklaring die de brandweer geeft als ze de oorzaak niet kunnen achterhalen, dan zeggen ze: waarschijnlijk kortsluiting of kortsluiting in de tv.
                    Mensen willen altijd de oorzaak weten en dan zijn ze van het gezeur af.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Kortsluiting is vaak de verklaring die de brandweer geeft als ze de oorzaak niet kunnen achterhalen, dan zeggen ze: waarschijnlijk kortsluiting of kortsluiting in de tv.
                      Mensen willen altijd de oorzaak weten en dan zijn ze van het gezeur af.
                      En zo hoort dat ook Eenbes.
                      Nonchalance of alles onder de mat vegen hoort niet.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                        Ik zal je gelijk geven: https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/17904

                        Het enige wat ik betwijfel in dat artikel is dat het 30 jaar zou duren eer er te veel stof ligt in de nabijheid van de hoogspanning.
                        Ik heb ooit een TV opengedaan van een stevige roker. Wat daar in te vinden was.... een mengeling van stof en teer in hoeveelheden die je niet voor mogelijk acht.
                        En dan stond die TV nog in een te kleine kast.


                        Toch voel ik me veiliger met een platte TV. Het verbruik zal lager liggen, en de beeldkwaliteit is zo veel beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                          De huidige tv's hebben die hoogspanning niet, en de huidige condensatoren en andere componenten zijn allemaal ingegoten in zelfdovende epoxie en behuizingen, de kans dat nieuwe toestellen een open brand zullen veroorzaken is dus ook veel kleiner.
                          Ja? Heeft een groot merk niet in 2006 een hele reeks platte tv's (waren plasma's) terug geroepen omdat er problemen waren met elco's?

                          There are about 12,000 units affected. The cause of the recall is described in the CPSC release as "arcing by capacitors inside the left and right side of the back cabinets" which can "pose a safety risk."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                            In dikke TV's zitten ook ELCO's.

                            En ja, een ELCO is altijd een gevaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                              Beeldbuis TV 's van vroeger kunnen zeker erg warm worden: ik herinner me nog van begin zestiger jaren de eerst marathon TV uitzending: 'Open het dorp' met Mies Bouman. Bij onze buren stond toen de TV 24 uur onafgebroken aan en de kast van de TV was zo warm geworden dat het nep kante kleedje van plastic op de tv in de gepolitoerde kast was gesmolten.

                              Comment

                              Working...
                              X