Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

    Ik ben op zoek naar een nieuwe portable en vond me er eentje van MSI die overal 1649 euro kost. Alternate.be, Bol.com, Coolblue.be,...
    Op 1 site na, en dat is www.centralpoint.be waar de zelfde portable "maar" 1533 euro kost. Toch snel 120 euro op de borrel!
    Moet ik er wel bij zeggen dat de zelfde portable in duitsland aan 1560 euro staat alsook in de UK rond die prijs.
    Blijkbaar is belgie dan toch een duur land .

    Nu...
    We kennen allemaal het verhaal van onbetrouwbare malafide sites maar dit blijkt werkelijk een echte winkel te zijn die bradeert tegen de sterren op (aan belgische maatstaven gerekend).
    Ze zijn ook in nederland actief waar ze al langer bestaan.
    Voor belgie zijn ze er al sederd 2010 dacht ik gelezen te hebben. Ze zijn gekend bij kamer van koophandel etc etc...
    Kortom, het ziet er eigenlijk niet slecht uit, dus even googlen maar....

    En daar vind ik op een paar goede en negative comments na eigenlijk niets.

    Dus stel ik maar eens de vraag aan U, kennen jullie deze site? al ervaring mee?

  • #2
    Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

    Bij de webshop in Nederland heb ik diverse malen spullen aangekocht (zakelijk en plm 2 jaar geleden). Allemaal prima voor elkaar.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

      Bol verkoopt voor centralpoint.
      Dat wil zeggen dat dit ook bij alle producten vermeld staat.

      BV:http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-...0000028104348/

      Hier staat aan de rechterkant dat bol dit voor centralpoint verkoopt.
      Dit is wel van belang wanneer je iets retour zou zenden, want het zou dan wel eens niet gratis kunnen zijn.

      Centralpoint magazijn ligt hier in Hasselt, maar je kan er niets kopen. Ze versturen enkel.

      Comment


      • #4
        Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

        Toch al pech gehad daar hoor.
        Iets besteld met online betaling en levering binnen de week.
        Na drie weken nog niets en geen contact door hun.
        Mail gestuurd en info gevraagd ... bijna maand later antwoord gekregen dat het niet leverbaar was (kan gebeuren).
        Ik had ook al gebeld, maar daar kreeg ik antwoord dat men per mail zou antwoorden.
        Geld teruggevraagd en geen reactie, na weken eindelijk eens een reactie dat ik misschien iets anders kon kopen, maar ik had niets nodig.
        Dan blijven vragen tot terugbetaling en uiteindelijk meer dan drie maand later terugbetaling kunnen bekomen.
        Dat een product niet te leveren valt kan ik nog begrijpen, maar dat ze zolang zeveren om terug te betalen of te antwoorden op e-mails vind ik niet verantwoord.
        Er telt voor hun maar één ding ... uw geld vastkrijgen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

          Ben eens gaan kijken naar de prijs van een Asus laptop die bij Aios.be 659.90 euro kost en die me wel interesseert.
          Staat op de site van Central.point in dikke vette cijfers 559 euro en dan daaronder in heel lichte kleine cijfers 672.72 euro.
          In de laatste prijs is dan wel de BTW inbegrepen, in de eerste NIET.

          Winkels die je zo om de tuin proberen leiden liggen voor mij al van de eerste keer buiten. Is trouwens onwettig naar consumenten toe.
          Last edited by nete; 15 september 2014, 08:44.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ben eens gaan kijken naar de prijs van een Asus laptop die bij Aios.be 659.90 euro kost en die me wel interesseert.
            Staat op de site van Central.point in dikke vette cijfers 559 euro en dan daaronder in heel lichte kleine cijfers 672.72 euro.
            In de laatste prijs is dan wel de BTW inbegrepen, in de eerste NIET.

            Winkels die je zo om de tuin proberen leiden liggen voor mij al van de eerste keer buiten. Is trouwens onwettig naar consumenten toe.

            Over Centralpoint:

            Alles rondom uw ICT eenvoudig online bestellen en snel in huis. Een ongekend grote keuze en een scherpe prijs. En dat alles bij een betrouwbare webwinkel, die u ook nog eens graag adviseert over de perfecte zakelijke ICT-oplossing. Onrealistisch? Nee, hoor. Wij zijn Centralpoint.be, aangenaam.
            Zakelijke ICT dus, ex BTW adverteren mag, aangezien ze dit vermelden in het 'over ons'.
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

            Comment


            • #7
              Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
              Over Centralpoint:

              Zakelijke ICT dus, ex BTW adverteren mag, aangezien ze dit vermelden in het 'over ons'.
              Maar of het mag als je ook (en misschien vooral) aan gewone consumenten verkoopt, betwijfel ik.
              Dan nog, het is pure misleiding om de prijs excl. in het vet en véél groter te vermelden op de site. Normaal is het omgekeerd.
              En degenen die het spel wel correct spelen zijn het slachtoffer en worden plat geconcurreerd.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Maar of het mag als je ook (en misschien vooral) aan gewone consumenten verkoopt, betwijfel ik.
                Dan nog, het is pure misleiding om de prijs excl. in het vet en véél groter te vermelden op de site. Normaal is het omgekeerd.
                En degenen die het spel wel correct spelen zijn het slachtoffer en worden plat geconcurreerd.
                Ze vermelden het, dus zijn ze in orde. Zie bvb ook tonespro.be, redcorp.com ...
                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                Comment


                • #9
                  Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                  Ze vermelden het, dus zijn ze in orde. Zie bvb ook tonespro.be, redcorp.com ...
                  Niet akkoord.
                  Waarom zou Tones een apparte site maken (tones.be en daarnaast tonespro.be, hetzelfde met redcorp en redcoon) en waarom zou indertijd Makro na vele jaren exclusief BTW prijzen door de knieën gegaan zijn ?
                  Omdat het wettelijk zo moet natuurlijk. Een site op poten zetten kost een pak geld hoor.
                  Ik ben er vrijwel zeker van, als je de federale diensten hiervan op de hoogte brengt, dat ze zullen moeten plooien (ofwel uitsluitend aan BTW klanten verkopen)
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                    Ik heb er geen problemen mee dat de prijzen zowel ex als btwin worden vermeld, als ik ze maar duidelijk kan zien en onderscheiden.
                    Tis wel een leep truckje natuurlijk, maar los van dat is hun prijs btwin toch een serieus stuk lager dan de andere sites en ik spreek dan nog niet over prijzen in winkels waar die nog hoger zullen liggen.

                    Voor mij is het aspect betrouwbaarheid, of zeg maar eerlijk handel drijven ook zeer belangrijk. En daar slagen ze blijkbaar niet goed in.
                    Ik vind het niet kunnen dat de mensen weken/maanden op hun geld moeten wachten als ze niet kunnen leveren.

                    En ik heb altijd al goede verstandhouding gehad bij alternate.be, iets geleverd die kappot was en ik kreeg direct zonder terugsturen al een nieuw opgestuurd. Ik denk dat ik een pint minder ga drinken en mijn portable bij hun ga bestellen.

                    Bedankt voor jullie comments, ik heb al geen vertrouwen meer in centralpoint.be (int west-vlaams zeggen we dan "tis een bescheten boel" )

                    Comment


                    • #11
                      Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Niet akkoord.
                      Waarom zou Tones een apparte site maken (tones.be en daarnaast tonespro.be, hetzelfde met redcorp en redcoon) en waarom zou indertijd Makro na vele jaren exclusief BTW prijzen door de knieën gegaan zijn ?
                      Omdat het wettelijk zo moet natuurlijk. Een site op poten zetten kost een pak geld hoor.
                      Ik ben er vrijwel zeker van, als je de federale diensten hiervan op de hoogte brengt, dat ze zullen moeten plooien (ofwel uitsluitend aan BTW klanten verkopen)
                      Uit de gids van FOD Economie:

                      • prijs van het goed of de dienst, met aanduiding of de belasting en leveringskosten inbegrepen zijn;

                      En het is aangeduid ... Het ene wat groter dan het andere, maar het is aangeduid.

                      Gids is te vinden op:

                      http://economie.fgov.be/nl/binaries/Gids_voor_websitehouders_042011_tcm325-36214.pdf
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment


                      • #12
                        Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Ik heb er geen problemen mee dat de prijzen zowel ex als btwin worden vermeld, als ik ze maar duidelijk kan zien en onderscheiden.
                        Tis wel een leep truckje natuurlijk, maar los van dat is hun prijs btwin toch een serieus stuk lager dan de andere sites en ik spreek dan nog niet over prijzen in winkels waar die nog hoger zullen liggen.
                        Dus u vindt een prijs van 672 euro een "serieus stuk lager" dan 659 euro (zie #5) ?
                        De dikke vette prijs van centralpoint lijkt inderdaad lager, tot je doorhebt dat het zonder BTW is.
                        En daar begint de misleiding hé.
                        Last edited by nete; 16 september 2014, 08:12.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht

                          En het is aangeduid ... Het ene wat groter dan het andere, maar het is aangeduid.
                          Als het dan zo is, dan begrijp ik niet dat er ook maar één enkele winkel de prijs BTW inbegrepen groter vermeldt dan de prijs excl BTW.
                          Ik dacht niet dat winkeliers masochisten zijn...

                          Zie ook mijn argumenten in #9 waar je netjes naast antwoordt.

                          Ik ken de zaakvoerder van een PC winkel nogal goed, ik ga bij hem bij gelegenheid eens mijn licht opsteken en hem de site van centralpoint tonen.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                            Nete, als ik niet antwoord op iets, dan is het omdat ik het ook niet (zeker) weet ...

                            Nog eentje:

                            Bij het ontwikkelen van webwinkels komen er allerlei vragen voorbij. Zo ook de vraag of prijzen exclusief btw getoond mogen worden. Ja, dat mag - tenzij de online winkel enkel en alleen aan zakelijke klanten verkoopt en dat ook helder communiceert. Het is dan ook verstandig om ter verduidelijking de prijs met btw te tonen in het winkelwagentje voordat de klant gaat bestellen.
                            Verkoopt u ook aan consumenten? Dan is het niet toegestaan om aan consumenten een prijs exclusief btw te tonen, ook niet als u vermeldt dat de prijs exclusief btw is. De beste oplossing is dan om de prijzen zowel inclusief als exclusief btw te vermelden.

                            Dus, centralpoint is, tot uw frustratie, in orde ... Enkel zou het, ook in mijn ogen, beter zijn de prijzen even groot te tonen


                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            ... waarom zou indertijd Makro na vele jaren exclusief BTW prijzen door de knieën gegaan zijn ?
                            Omdat men vroeger een vereniging/bedrijf/zelfstandige moest zijn om een makro-kaart te kunnen krijgen en nu iedereen welkom is?
                            Last edited by Bottie; 16 september 2014, 10:20.
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • #15
                              Re: centralpoint.be betrouwbaar? ervaringen?

                              Dubbel
                              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                              Comment

                              Working...
                              X