Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

    Ik zou willen gaan experimenteren met Off-Camera Flash en een softbox.
    Om mobiel en flexibel te kunnen zijn wil ik een draadloze oplossing maar zonder er een kapitaal aan uit te geven zoals voor de Pocketwizards.
    Daarom was men oog gevallen op de Phottix STRATO TTL en de Phottix STRATO II Multi 5in1.
    De Phottix STRATO TTL kan als ik het goed begrijp TTL gebruiken bij alle remote flashes voor zover deze TTL ondersteunen.

    Maar in de praktijk, welk verschil is dit dan. TTL is dus lichtsterkte meten door de lens, wat betekend dat de flash afgaat zolang de camera dit nodig vindt. Een verschil dus met de E-TTL van Canon die een voorflits gebruikt voor de lichtsterkte te meten.
    Begrijp ik ook goed dat de Phottix STRATO TTL toelaat de flitsintensiteit in te stellen op de camera terwijl dit bij de Phottix STRATO II Multi 5in1 op iedere flash afzonderlijk moet ?

    Is er verder nog iets waar ik rekening moet houden bij de aankoop van draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash, waardoor ik deze Phottix oplossingen zou beklagen mocht ik deze aanschaffen ?
    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

  • #2
    Hallo,

    Deze post hoort veel beter thuis in het strobist forum.
    Even een moderator vragen om het te verplaatsen (uitroepteken gebruiken).

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

      Moderator Note: Verplaatst van 'Accessoires' naar 'Strobist
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

        je hebt zeker gelijk, het hoeft niet altijd super duur te zijn. ikzelf werk met phottix strato ii heb 5 flitsers , 2 SB600 en 3 goedkope (werken evengoed). zeer betrouwbaar. mijn ondervinding is zoals ik het altijd doe en dat is handmatig. want ttl is voor mij persoonlijk steeds veel te hard licht.
        ook is dit in raw nog heel makkelijk na te bewerken als je een beetje inventief bent.
        gr, JOHAN , nikon D90, D7100

        Comment


        • #5
          Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

          Goeiedag.

          Bekijk ook eens het Cactus systeem, is betrouwbaar en niet duur. Een maat van mij gebruikt het op zijn 5DMK2, met succes. Zelf ben ik bijNikon en daar een voorstander van het CLS systeem. Ik gebruik dit, al lang, met succes, heb enkel een SU 800 op mijn toestel staan, om makkelijk op afstand aan te sturen. Enkelen van onze club hebben de duurdere radio triggers, werk ook goed, als je de goeie orde van opstarten gebruikt. En TTL gebruiken we inderdaad weinig, meestal werken we manueel, aan de hand van een goeie flash - lichtmeter.

          M V G
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

            Zo te lezen zou ttl geen echte meerwaarde zijn.
            Maar geven die ttl remotes mij niet de mogelijkheid om de flits manueel aan te passen ipv dit telkens op de flits zelf te moeten doen?
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

            Comment


            • #7
              Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

              Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
              Zo te lezen zou ttl geen echte meerwaarde zijn.
              Maar geven die ttl remotes mij niet de mogelijkheid om de flits manueel aan te passen ipv dit telkens op de flits zelf te moeten doen?
              Dat kan tegenwoordig ook met de manuele flitsers, toch met YN-560 III. Via de TX unit kan je de flitsers remote aanpassen.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Dat kan tegenwoordig ook met de manuele flitsers, toch met YN-560 III. Via de TX unit kan je de flitsers remote aanpassen.
                Inderdaad, maar het moet dan wel de YN560-TX transmitter zijn. En het werkt dan ook met andere ETTL flashes indien ze gemonteerd zijn op de YN-622C receivers.
                Dus heb ik een YN560-TX transmitter (edited) en een YN-622C-TX transmitter en een YN-622C receiver van doen, die zoals ik al wou zeggen ttl remotes zijn, juist ?
                Last edited by dmeerpa; 17 september 2014, 17:14. Reden: en een YN-622C-TX transmitter; toegevoegd aan tekst
                Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                Comment


                • #9
                  Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                  Ik heb de YN560-TX net ontvangen, samen met 2 YN560 III flitsers.
                  Die 560 TX kan (denk ik) geen signaal geven naar de YN-622C Reciever.
                  Wel naar de rf 602 / 603. En dan nog enkel het flits-signaal, niet het feit dat hij harder of zachter moet flitsen.

                  De YN560-TX kan enkel de YN560 III besturen en instellen van op afstand.

                  Dat is toch wat ik er van begrepen heb, het kan wel zijn dat ik hier de bal mis sla
                  - A Point Of View -

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
                    Ik heb de YN560-TX net ontvangen, samen met 2 YN560 III flitsers.
                    Die 560 TX kan (denk ik) geen signaal geven naar de YN-622C Reciever.
                    Wel naar de rf 602 / 603. En dan nog enkel het flits-signaal, niet het feit dat hij harder of zachter moet flitsen.

                    De YN560-TX kan enkel de YN560 III besturen en instellen van op afstand.

                    Dat is toch wat ik er van begrepen heb, het kan wel zijn dat ik hier de bal mis sla
                    YongNuo have released a new firmware update for the YN-622C-TX transmitter, which provides a new proxy mode. This new mode allows the YN-622C-TX to receive commands from the YN-560-TX transmitter unit, and forward them on to YN-622C receivers

                    Heb ik hier gelezen : http://flashhavoc.com/yongnuo-yn560-....N2TMsaAo.dpuf
                    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                      Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                      YongNuo have released a new firmware update for the YN-622C-TX transmitter, which provides a new proxy mode. This new mode allows the YN-622C-TX to receive commands from the YN-560-TX transmitter unit, and forward them on to YN-622C receivers

                      Heb ik hier gelezen : http://flashhavoc.com/yongnuo-yn560-....N2TMsaAo.dpuf
                      Cool, dan zou ik daarmee mijn Canon speedlites ook kunnen bedienen via de YN-560 TX. Moet dan wel nog een YN-622 tx/rx set kopen.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Cool, dan zou ik daarmee mijn Canon speedlites ook kunnen bedienen via de YN-560 TX. Moet dan wel nog een YN-622 tx/rx set kopen.
                        Dit lijkt cool, maar je moet eerst en YN622C TX hebben die zijn signaal doorstuurt naar de YN622C RX/TX, rechtstreeks naar de ontvanger sturen gaat niet. Ik heb beide systemen, maar heb het nog niet uitgetest
                        Sony A7III & Sony A7 RIII
                        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                          Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                          Dit lijkt cool, maar je moet eerst en YN622C TX hebben die zijn signaal doorstuurt naar de YN622C RX/TX, rechtstreeks naar de ontvanger sturen gaat niet. Ik heb beide systemen, maar heb het nog niet uitgetest
                          Laat hier iets weten als je het getest hebt. Vraag me wel af hoe je de Canon speedlites dan in een groep stopt ?
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke draadloos Flits-aansturing voor Off-Camera Flash

                            Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                            YongNuo have released a new firmware update for the YN-622C-TX transmitter, which provides a new proxy mode. This new mode allows the YN-622C-TX to receive commands from the YN-560-TX transmitter unit, and forward them on to YN-622C receivers

                            Heb ik hier gelezen : http://flashhavoc.com/yongnuo-yn560-....N2TMsaAo.dpuf
                            Zover was ik dus nog niet mee

                            Klinkt wel interessant, benieuwd naar een test.
                            - A Point Of View -

                            Comment

                            Working...
                            X