Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop canon 350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop canon 350d

    Hallo iedereen,

    Ik had gedacht een 2dehands canon 350d aan te werven.
    Wat zijn jullie gedachten hierop.
    Dus als iemand één aanbied met niet te veel clicks mag je me zeker een privé bericht sturen.
    Ik heb niet veel geld gespaard en omdat ik op kot ga zal ik ook niet zoveel tijd vrij hebben,daarom dacht ik dat een goedkope canon 350d nog een leuke aankoop kon zijn. Ik heb gewoon een bang gevoel dat ik een zal kopen die niet goed meer werkt. Advies hierop? Denken jullie dat ik zon modellen nog in camerawinkels kan vinden dan ben ik zekerder van mij zaak.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Aankoop canon 350d

    Je kan ook tweedehands toestellen vinden bij Fotokonijnenberg (*klik*). Hier zit nog 1 jaar garantie op. Hier bvb:

    Canon EOS 450D Body + Canon BG-E5 voor 199 euro
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop canon 350d

      Bedankt voor de tip!

      Het mag zeker ook een canon 400d of 450d zijn! Zoals lang de prijs niet hoog is, ook graag met lens inbegrepen.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop canon 350d

        Ik gebruik nog af en toe mijn 350D om niet onmiddelijk objectieven te moeten wisselen en het is gekocht als ze net uitkwamen en nog nooit problemen gehad.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop canon 350d

          Ik heb mijn 350D ook nog steeds. Ik was vast van plan om pas een nieuw toestel te kopen als die de geest zou geven, maar het ding blijft maar werken, nu zo'n tien jaar al. Ik gebruik hem wel niet veel meer, maar mijn kinderen zijn er heel blij mee, met de plastic fantastic/nifty fifty erop.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop canon 350d

            Stef, heb je al iets gekocht?
            Ik heb hier een 30D met minder dan 10.000 clicks. Hij wordt nog steeds gebruikt, maar duidelijk veel te weinig.
            De enige lens die ik nog heb, is wel van een ander kaliber: 24-70/2.8, dus dat zal niet meteen zijn wat je zoekt.

            Een tweedehands toestel met garantie via een winkel is natuurlijk het interessantst.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop canon 350d

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Stef, heb je al iets gekocht?
              ...
              Een tweedehands toestel met garantie via een winkel is natuurlijk het interessantst.
              Dat ga je verhoudingsgewijs veel te veel voor betalen.

              Een DSLR gaat zelden kapot, en het gaat over een relatief klein bedrag.
              In "Aangeboden" staan er in alle maten en gewichten voor erg redelijke prijzen.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop canon 350d

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Dat ga je verhoudingsgewijs veel te veel voor betalen.

                Een DSLR gaat zelden kapot, en het gaat over een relatief klein bedrag.
                In "Aangeboden" staan er in alle maten en gewichten voor erg redelijke prijzen.
                Ik vind 199 euro voor een 450D + BG-E5 Battery Grip + 1j garantie anders niet veel geld (zie mijn vorige post in dit topic).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop canon 350d

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Ik vind 199 euro voor een 450D + BG-E5 Battery Grip + 1j garantie anders niet veel geld (zie mijn vorige post in dit topic).
                  Voor 295 heb je een splinternieuwe 1200D.
                  18 mps, video, enz

                  Met die grip maak je geen fotos, alleen het toestel zwaarder.
                  En als je handen te groot zijn vind je voor dat budget een tweedehands 40D of 50D, en die kunnen heel wat meer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop canon 350d

                    350D is al wat oud, werkt nog met CF kaartjes als ik me niet vergis en dat is niet zo handig, ook een klein scherm voor preview.
                    De 450D is echt een keigoed toestel, 200 euro is een prikje als er een jaar garantie op zit en je hebt een groot scherm en werkt met SD kaartjes die je wel in iedere pc kwijt kan tegenwoordig.
                    De 1200D moet je dan ook weer niet gaan kopen want die reeks vind ik maar speelgoed.

                    En wat die grip betreft, er is niets zo handig als een grip als je portetfotos wil maken. Wil je de camera overal mee naartoe sleuren dan is de grip idd zwaar en een last.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop canon 350d

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      350D is al wat oud, werkt nog met CF kaartjes als ik me niet vergis en dat is niet zo handig, ook een klein scherm voor preview.
                      De 450D is echt een keigoed toestel, 200 euro is een prikje als er een jaar garantie op zit en je hebt een groot scherm en werkt met SD kaartjes die je wel in iedere pc kwijt kan tegenwoordig.
                      De 1200D moet je dan ook weer niet gaan kopen want die reeks vind ik maar speelgoed.

                      En wat die grip betreft, er is niets zo handig als een grip als je portetfotos wil maken. Wil je de camera overal mee naartoe sleuren dan is de grip idd zwaar en een last.
                      de 7D en de 5DmkII werken ook alleen met CF kaartjes en zie niet in wat daar niet zo handig aan is.
                      De 350D zul je wel niet zo snel tegenkomen op de 2dehandsmarkt is inderdaad wel al oud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop canon 350d

                        De 1200D moet je dan ook weer niet gaan kopen want die reeks vind ik maar speelgoed.
                        Het is inderdaad zo dat in de 1XXX reeks de technologie van de 4XX wordt herkauwd, maar de 1200 is nu in alle features superieur aan de 450D.
                        Digic 4 ipv 3, 460.000 pixels LCD ipv 230.000, 18mps sensor ipv 12mps, ISO 6400 ipv 1600 en ga maar door.
                        Er zijn hier mensen op het forum die dit toestel als lichte 2de (of 3de) body kopen.

                        SD is eigenlijk wel handiger, want dat kan je in elke laptop steken (of in je tablet als je micro-SD kaartjes koopt).

                        En sorry, dat van die grip heb ik nooit begrepen.
                        In onze jonge tijd stond de ontspanknop bovenaan en kon je die heel stoer met de duim bedienen voor portretstand, maar ik kan het nu evengoed met mijn wijsvinger.
                        Bovendien maak je tegenwoordig minstens 1000 opnamen met 1 accu en een reserveaccu weegt veel minder.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop canon 350d

                          Een 350D kan je nog wel kopen, maar dan voor 60€ ofzo, meer niet.
                          Een 2 jaar geleden heb ik er 1 voor mijn dochter gekocht voor 65€, die heeft al 2 wereldreizen gemaakt en weet niet van ophouden.....

                          Comment

                          Working...
                          X