Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Masai Warrior

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Masai Warrior

    Geen echte Masai krijger uiteraard, maar wel een pareltje in mijn ogen.

    EDIT: GEZIEN DEZE FOTO VEEL VAN ZIJN KWALITEIT EN SCHERPTE IS VERLOREN, GELIEVE DEZE LINK TE GEBRUIKEN:

    Last edited by MoFoPictures; 15 september 2014, 12:36.

  • #2
    Re: Masai Warrior

    vind het een leuke foto.
    misschien wat krap aan het bovenkader.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Masai Warrior

      Bedankt Bouk, dit beeld kwam zo rechtstreeks uit de camera, er is niets aan bewerkt, dus ook niet aan gecropt.
      Het bovenkader kan dus helaas niet hoger gaan, maar mij stoort het absoluut niet, ik denk niet dat het puntje nog veel extra aan de foto zou kunnen brengen.

      Comment


      • #4
        Re: Masai Warrior

        Tja, een Masia Warrior zie ik er helemaal niet in. Maar goed dat is van minder belang.

        Ik vind dit eerder een snapshot….misschien is er wel veel tijd in de MU gestoken, maar de opname werkt niet, zowel compo, scherpte als licht zitten niet goed.
        Compo is centraal, beeld zit gevangen in het kader, probeer eens om te beginnen de 1/3 toe te passen. Scherpte kan ik eigenlijk enkel vinden op de hoed (rand) daar waar ik zou verwachten dat de ogen scherp zouden zijn. De belichting is gewoon plat geflitst , probeer eens off-shoe.

        Het excuus van het beeld komt recht uit de camera werkt niet. Een beetje post processing kan soms wonderen doen….

        Sorry MoFo maar ik tracht enkel mijn visie te geven . Dus er niet te zwaar aan tillen.
        Last edited by flashsplash; 13 september 2014, 07:28.
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Masai Warrior

          Geen showcase, wel snapshot, goed voor facecook maar nie meer.
          Sorry hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Masai Warrior

            Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
            ..... ik denk niet dat het puntje nog veel extra aan de foto zou kunnen brengen.
            voor mij, wel daarom noem ik het ook op.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Masai Warrior

              Ik zal de foto nog eens opnieuw uploaden, want deze is gelinkt vanaf facebook. Vraag me toch heel vaak af wat facebook percies met foto's doet tijdens het uploaden, want de oorspronkelijke foto is haarscherp.

              maar dus bij deze is de oorspronkelijke foto toegevoegd in link.

              Nog even een verduidelijking bij de foto, er is dus absoluut geen tijd in make-up gestoken, dit was het thema van een feestje bij vrienden thuis. De naam snapshot is inderdaad van toepassing bij deze foto, maar ik zie helemaal niet in waarom dit niet zou kunnen thuishoren in de showcase.

              Comment


              • #8
                Re: Masai Warrior

                Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                ....... De naam snapshot is inderdaad van toepassing bij deze foto, maar ik zie helemaal niet in waarom dit niet zou kunnen thuishoren in de showcase.
                Je beslist zelf of de foto thuishoort in Fotobeoordeling of Showcase. Stel jezelf de vraag: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (Fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan meedoen aan een foto-expositie (Showcase)? Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Masai Warrior

                  uiteraard Bouk, maar vond deze dus goed genoeg om hier te plaatsen, daarmee dat deze hier dus staat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Masai Warrior

                    Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                    ... Vraag me toch heel vaak af wat facebook percies met foto's doet tijdens het uploaden, want de oorspronkelijke foto is haarscherp. ...
                    Heb je de grootte van de bestanden al vergeleken?
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Masai Warrior

                      Beoordeling, showcase, beginnershoek, grootte van bestanden, etc...

                      Het gaat hier om het beoordelen van een foto.
                      Zie ik een parel ? Absoluut niet.
                      Ik zie vooral een foute flitsfoto.
                      Geen mooie noch aantrekkelijke compositie maar vooral heel lelijk licht.
                      Beenhard licht dat op een slechte manier is gebruikt.
                      Als je dat dan combineert met een te snelle sluitertijd of te lage isowaarde dan krijg je een beeld als dit.
                      Waar je het plaatst is inderdaad jou keuze, en dat maakt niet uit, het is gewoon niet mooi.

                      Mvg. Peter
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Masai Warrior

                        Bedankt voor de reactie, hoe had ik het dan beter gedaan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Masai Warrior

                          Bedankt voor de reactie, hoe had ik het dan beter gedaan ?
                          Volgens mij is Peter zijn uitleg toch niet slecht hoor, gewoon nog eens goed lezen….

                          Comment

                          Working...
                          X