Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet leuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • niet leuk

    Hallo,

    Ik heb eergisteren mijn eerste nagelnieuwe digitale camera uit zijn verpakking gehaald.
    Spijtig genoeg is er een probleem met de lens, als je er door kijkt dan zie je een tunnel.Bij het in of uitzoomen wordt het beeld totaal troebel.Ik heb de batterijen en de geheugenkaart , al eens een nacht eruit gehaald, om te zien wat het gaf.Helaas zonder resultaat.
    Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn.


    groeten
    ronald

  • #2
    Misschien handig om te vermelden welke cam het is.
    ZIjn de foto's die je ermee neemt ook slecht ?
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

    Comment


    • #3
      camera eens omdraaien

      Comment


      • #4
        Hoi,


        Het is een HP 945.
        Als je er een foto mee neemt dan is deze in""tunnelvorm"
        en onscherp.In of uitzoomen heeft geen effect.

        Ronald

        Comment


        • #5
          Lijkt mij een DOA. Terugbrengen dus !!
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

          Comment


          • #6
            En als het effe kan ,wissel van merk in de winkel. Blijf weg van HP. Optisch gezien steeds een van de mindere cams...
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Hoi,


              Zou ook wel een vette canon willen hebben, maar het budget
              zie je...
              De lens die erop zit is gemaakt door Fuji, juist dezelfde als
              op de Fuji s5000 zit.
              Toestel is al terug onderweg.
              Weeral wachten.

              Ronald

              Comment


              • #8
                Ik had vroeger een HP850, die nu door mijn zoon wordt gebruikt. Het is een prachtig toestel dat fotos levert van hoge kwaliteit. Kwa prijs/kwaliteit is het onovertroffen, alleen misschien door de HP945!
                Groetjes.
                PS: het kan bij elk merk eens tegenvallen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ronald77
                  Hoi,


                  Zou ook wel een vette canon willen hebben, maar het budget
                  zie je...
                  De lens die erop zit is gemaakt door Fuji, juist dezelfde als
                  op de Fuji s5000 zit.
                  Toestel is al terug onderweg.
                  Weeral wachten.

                  Ronald
                  Het hoeft geen "vette Canon" (???) te zijn. Er zijn genoeg ander merken die toestellen leveren aan dezelfde prijs! Come to think of it... ook Canon, eigenlijk.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Patric
                    Ik had vroeger een HP850, die nu door mijn zoon wordt gebruikt. Het is een prachtig toestel dat fotos levert van hoge kwaliteit. Kwa prijs/kwaliteit is het onovertroffen, alleen misschien door de HP945!
                    Groetjes.
                    PS: het kan bij elk merk eens tegenvallen.
                    Ik heb het niet over een evt. defect. Dat kan bij alles gebeuren.

                    Ik heb het over prijs/kwaliteit. Ik kan er niet veel over zeggen (ligt gevoelig), alleen dit: HP bespeelt de consumer digicam markt HARD. Vandaar de lage prijs. Maar het prijsverschil zit hem érgens ...en dat ergens is; de optische kwaliteit. Ik ga er niet meer over zeggen, alleen dit; dit is "insider info", vanuit een héél goede bron.

                    Doe aub geen stellingen zoals "qua prijs/kwaliteit is de HP 850 niet te overtreffen" hee zeg. Alle testresultaten spreken zoiets tegen. En alle amateurfotograaf hier op BD zal dat ook doen ...tenzij hij een beginner is die nog maar één toestel heeft gehad ...van HP.
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Eerst had ik een Fuji, dan Canon, dan opnieuw Canon, dan de Hp 850. Nu Olympus (770). HP staat kwalitatief zijn mannetje, en prijs/kwaliteit is het nog steeds één van de betere toestellen. Het blijkt trouwens uit forums en testen dat de 945 het er zeker niet slecht afbrengt. Natuurlijk ben ik geen pro of beroeps, en ik fotografeer nog maar 40 jaar.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Patric
                        Eerst had ik een Fuji, dan Canon, dan opnieuw Canon, dan de Hp 850. Nu Olympus (770). HP staat kwalitatief zijn mannetje, en prijs/kwaliteit is het nog steeds één van de betere toestellen. Het blijkt trouwens uit forums en testen dat de 945 het er zeker niet slecht afbrengt. Natuurlijk ben ik geen pro of beroeps, en ik fotografeer nog maar 40 jaar.
                        Dan zou ik eens wat testen gaan lezen op het internet. Denk dat er niet veel mensen zijn die dit met je eens zijn. Maar als je er plezier van hebt moet je er gewoon mee blijven fotograferen, maar om te zeggen dat het 1 van de betere camera's is gaat wel ver.
                        Canon EOS Rebel | EF-S 18-55 | 50mm Mk1 1.8 | 28-105 USMII 3.5/4.5 | 70-210 3.5/4.5usm |Tiffen Polarizer | Tiffen Uv | 512MB Lexar

                        Comment


                        • #13
                          Sorry, ik denk dat er een beetje een misverstand is! Ik zei wel degelijk prijs/kwaliteit is het één van de betere toestellen! AA-batterijen, CF-kaartjes, 8X zoom, amper 400€ alhier, redelijke foto's enz... Ideaal toestel voor de 'arme' beginner. En de testen op internet beweren hetzelfde, ik kan niets over de 945 vinden dat echt negatief zou zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Patric
                            Sorry, ik denk dat er een beetje een misverstand is! Ik zei wel degelijk prijs/kwaliteit is het één van de betere toestellen! AA-batterijen, CF-kaartjes, 8X zoom, amper 400€ alhier, redelijke foto's enz... Ideaal toestel voor de 'arme' beginner. En de testen op internet beweren hetzelfde, ik kan niets over de 945 vinden dat echt negatief zou zijn.
                            Sorry Patrick maar ik kan het niet laten. En dit is niet alleen tegen U bedoeld, maar ook tegen toekomenden :

                            prijs/kwaliteit zoals jij dat gebruikt zegt totaal niets. Is het hetzelfde als ik zeg : een geleipot is....is juist ja.

                            Wat men je hier tevergeefs probeert te vertellen is : dat er voor die prijs er betere oplossingen zijn.

                            Erg de laatste tijd, vroeger probeerden we als nieuweling goed ons oren en ogen open te houden en naar raad te luisteren, maar ook dan nog waren we vrij ons eigen goesting te doen. Nu komen ze hier op dat foum aangeland en........vul zelf maar in.

                            No hard feelings.

                            Comment


                            • #15
                              Prijs/kwaliteit zegt juist alles over alles! Bijvoorbeeld mijn nieuwe Olympus 770. Een prachtig toestelletje! Maar ondertussen heb ik weer een nieuw toestel gekocht, en ik moet zeggen, omtrent prijs/kwaliteit is het véél interessanter dan mijn Olympus. Het is een Philips Digital Camera Key008 0.3Mpix 128MB USB. Het werkt heel snel, bijna geen opstarttijd en er moet zelfs niet worden scherpgesteld! Het is stukken kleiner dan mijn ander toestel, en het batterijtje gaat een eeuwigheid mee. En de prijs... iets meer dan 50€! En als ik foto's uitprint ter grootte van een stevige postzegel zie je absoluut géén kwaliteitsverschil! En gij nu, zeg nog eens dat prijs/kwaliteit niet belangrijk is!

                              Comment

                              Working...
                              X