Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

    Vandaag werd mijn echtgenote gebeld door een nederlands sprekende dame doch duidelijk met een vreemd accent. Of we mee wilden doen aan een onderzoek naar de kwaliteit vd postbedeling.
    Aangezien we af en toe brieven ontvangen met vertraging (tenminste als je de datum in de brief mag geloven) leek ons dat wel nuttig.
    Na aandringen om de opdrachtgever te kennen kreeg ze te horen dat dit "Spectors" was. Er zouden aankoopbonnen van Carrefour te verdienen zijn.
    Er werd mijn echtgenote gevraagd of de brievenbus alleen staat of in een rijhuis.
    De opdracht: we zouden af en toe een brief ontvangen waarvan we dan gegevens moeten doorgeven op internet. Ook zou er een apparaatje in de brievenbus moeten geplaatst worden maar het bleef nogal onduidelijk.
    Dit was voor ons het sein om het gesprek te beëindigen want dat leek ons toch wel verdacht.

    Iemand dergelijke ervaring?

  • #2
    Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

    Geen ervaring neen:
    Handen van af houden zou ik zeggen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

      Niet te geloven hoe inventief en brutaal ze worden!
      Elke keer als een truc algemene bekendheid krijgt vinden ze weer wat nieuws uit.
      De oorzaak is makkelijk te omschrijven:
      Te lui om te werken voor hun legaal levensonderhoud en veel te veel tijd om dergelijke praktijken te bedenken.
      Dringend kordate aanpak vereist!!

      Comment


      • #4
        Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
        Vandaag werd mijn echtgenote gebeld door een nederlands sprekende dame doch duidelijk met een vreemd accent. Of we mee wilden doen aan een onderzoek naar de kwaliteit vd postbedeling.
        Aangezien we af en toe brieven ontvangen met vertraging (tenminste als je de datum in de brief mag geloven) leek ons dat wel nuttig.
        Na aandringen om de opdrachtgever te kennen kreeg ze te horen dat dit "Spectors" was. Er zouden aankoopbonnen van Carrefour te verdienen zijn.
        Er werd mijn echtgenote gevraagd of de brievenbus alleen staat of in een rijhuis.
        De opdracht: we zouden af en toe een brief ontvangen waarvan we dan gegevens moeten doorgeven op internet. Ook zou er een apparaatje in de brievenbus moeten geplaatst worden maar het bleef nogal onduidelijk.
        Dit was voor ons het sein om het gesprek te beëindigen want dat leek ons toch wel verdacht.

        Iemand dergelijke ervaring?
        Zelf ben ik lang postbeambte geweest en er worden al jaaaren brieven in omloop gebracht door een firma met een transponder erin.
        In alle uitreikingskantoren van bpost hangen rechthoekige antennes bij de ingang van het kantoor en daar wordt via die antenne het binnenkomen van de transponder in de brief gecapteerd.
        Zo kan men die ogenschijnlijk gewone brief volgen vanaf het ogenblik dat de brief door die firma in het circuit gebracht wordt tot op het ogenblik van het bestellen, in dit geval in uw brievenbus, van die brief.
        Op die manier wordt er aan controlemeting gedaan om na te gaan of bpost zijn doelstellingen van dag + 1 haalt en voor hoeveel percenten dit om na te gaan of bpost al dan niet voldoet aan het beheerscontract dat opgesteld werd tussen bpost en de regering.
        Men doet dit met zogenaamde gewone zendingen die door de postman eerder niet herkenbaar zijn om te voorkomen dat men enkel deze brief voorrang van behandeling zou geven om alzo een kwaliteitsniveau aan te tonen dat er voor de andere brieven niet zou zijn.

        Ik "denk" dat dréten bij deze wat te hard van stapel loopt...
        Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

        Comment


        • #5
          Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

          Ik zou er ook niet van moeten weten. Klinkt allemaal verdacht.

          Als de post wil weten of hun brieven snel geleverd worden dan is het antwoord NEE en dat weten ze maar al te goed.
          Willen ze het testen, wel stuur dan een brief naar je colega van een ander kantoor waarin staat dat je een ijsje wil met slagroom de volgende werkdag om pakweg 12:30 (net na het eten).
          Eens zien of je ijsje nog eetbaar zal zijn tegen dat het geleverd zal worden. LOL (kan zijn dat er tegen dan al haar op staat)

          Comment


          • #6
            Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

            Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
            Zelf ben ik lang postbeambte geweest en er worden al jaaaren brieven in omloop gebracht door een firma met een transponder erin.
            In alle uitreikingskantoren van bpost hangen rechthoekige antennes bij de ingang van het kantoor en daar wordt via die antenne het binnenkomen van de transponder in de brief gecapteerd.
            Zo kan men die ogenschijnlijk gewone brief volgen vanaf het ogenblik dat de brief door die firma in het circuit gebracht wordt tot op het ogenblik van het bestellen, in dit geval in uw brievenbus, van die brief.
            Op die manier wordt er aan controlemeting gedaan om na te gaan of bpost zijn doelstellingen van dag + 1 haalt en voor hoeveel percenten dit om na te gaan of bpost al dan niet voldoet aan het beheerscontract dat opgesteld werd tussen bpost en de regering.
            Men doet dit met zogenaamde gewone zendingen die door de postman eerder niet herkenbaar zijn om te voorkomen dat men enkel deze brief voorrang van behandeling zou geven om alzo een kwaliteitsniveau aan te tonen dat er voor de andere brieven niet zou zijn.

            Ik "denk" dat dréten bij deze wat te hard van stapel loopt...
            Toch niet hoor.
            Stopt diezelfde firma dan ook al jaren "apparaatjes" in brievenbussen ook?
            Beetje gelijkaardige apparaatjes als deze die ze gebruiken bij bankautomaten zo, je weet wel...
            Neen neen, een ding weet ik intussen wél zeker: als zo'n telefoontje bij mij thuis ook maar een schijn van... heeft vliegt de hoorn ook op!
            Onlangs was het weer van dat: "hello sir, I am ..... from.......BAF! toe!
            Last edited by dréten; 11 september 2014, 16:27.

            Comment


            • #7
              Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

              Vuilbak open
              Zooi erin
              Vuilbak dicht
              Next

              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                Omerti je bracht me op het goede spoor.

                Ik heb gebeld met bpost. 't was even onduidelijk welke automatische optie ik moest kiezen (voor ... druk toets ... etc). De behulpzame man (van de optie "kantoren" of "postpunten" of zo) had geen weet van een lopende actie bij bpost doch wist me meer te vertellen: de liberalisering van de postbedeling is allicht aanleiding voor sommige potentiële concurrenten om metingen te doen ivm tijdige aflevering van briefpost.

                Nog wat zoekwerk in die richting en met omerti's tip vond ik inderdaad dit en het bedrijf is niet Spectors doch Spectos.

                Onze achterdocht was dus onterecht, jammer voor de dame aan de telefoon, maar ja dat gebrekkig nederlands en eerdere ervaringen en verhalen maakten ons toch achterdochtig.

                Comment


                • #9
                  Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Toch niet hoor.
                  Stopt diezelfde firma dan ook al jaren "apparaatjes" in brievenbussen ook?
                  Beetje gelijkaardige apparaatjes als deze die ze gebruiken bij bankautomaten zo, je weet wel...
                  Neen neen, een ding weet ik intussen wél zeker: als zo'n telefoontje bij mij thuis ook maar een schijn van... heeft vliegt de hoorn ook op!
                  Onlangs was het weer van dat: "hello sir, I am ..... from.......BAF! toe!
                  Blijkbaar wel...
                  Dréten is hier dus een voorbeeld hoe de maatschappij geen vertrouwen meer heeft in zijn medemens...

                  pas op, is géén verwijt he, maar t'is een zeer spijtige trend...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik zou er ook niet van moeten weten. Klinkt allemaal verdacht.

                    Als de post wil weten of hun brieven snel geleverd worden dan is het antwoord NEE en dat weten ze maar al te goed.
                    Willen ze het testen, wel stuur dan een brief naar je colega van een ander kantoor waarin staat dat je een ijsje wil met slagroom de volgende werkdag om pakweg 12:30 (net na het eten).
                    Eens zien of je ijsje nog eetbaar zal zijn tegen dat het geleverd zal worden. LOL (kan zijn dat er tegen dan al haar op staat)
                    Als uw colega?! zo traag is dat er schimmel op je ijsje komt, dan moet je dat niet op de post steken...
                    hier nog maar zelden brieven te laat ontvangen (wat is dan ook weer te laat he)...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                      Ik wil graag even inbreken in dit topic omeen voorbeeld aan te halen dat mijn wantrouwen illustreert.
                      een tijdje geleden heeft de zoon samen met 5 vrienden via een verhuursite, een chalet in de ardennen gehuurd.
                      700€+350€waarborg voor 3 nachten.
                      via de verhuursite eist de eigenaar nu 600€ omdat het gezelschap de jacuzzi zou kapot gemaakt hebben.
                      onze zoon; die vertrouw ik nog wel; beweert bij hoog en bij laag dat dat niet zo is.
                      enige wat ze hebben gedaan is de onderhoudskast opengemaakt en een paar zaken losgekoppeld omdat de boel steeds weer uitsloeg door kortsluiting vanwege vochtinsijpeling (eentje van de groep is gediplomeerd installateur van electrische installaties en weet heel goed waar hij mee bezig is)
                      ik heb in naam van de groep geprotesteerd, en prompt was de site bereid om de kosten in 3 te doen: 1/3de voor hun, 1/3de voor de eigenaar en 1/3de voor ons groepje...
                      sluwe zet, inde hoop dat we wel zullen zwijgen...
                      noem dit eens vertrouwen....
                      Last edited by dréten; 12 september 2014, 11:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Ik wil graag even inbreken in dit topic omeen voorbeeld aan te halen dat mijn wantrouwen illustreert.
                        .
                        Daar omdat ik ook zei: t' Is zeker geen verwijt.
                        Maar je merkt ondertussen dat het dus een concurrent is die een degelijk marktonderzoek wilt doen.
                        Komt plots al minder "dubieus" over.

                        maar door alle oplichters kluchten tegenwoordig, is alles wat een beetje buiten normaal valt te bestempelen als: dubieus/oplichters...

                        Tijdje gelden kreeg ik de stempel van oplichter te zijn, weet je waarom?
                        Omdat ik elke mail van de koper binnen den 5 minuten had beantwoord...
                        dat is ook al dubieus...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Blijkbaar wel...
                          Dréten is hier dus een voorbeeld hoe de maatschappij geen vertrouwen meer heeft in zijn medemens...

                          pas op, is géén verwijt he, maar t'is een zeer spijtige trend...
                          heu ... er is een fundamenteel verschil tussen de medemens en bpist ... en van snelheid van afleveren gesproken .. een doodsbericht deed er 11 dagen over om van het Noorden van Brussel naar het Zuiden van brussel te geraken .. 't zal aan de taalbarrière gelegen hebben zeker ? met de excuses van bpost ... jaja daar ben ik dus vet mee !
                          Ieder keer dat ik een (weliswaar zeldzame) zending moet doen bibber ik uit mijn broek, men krijgt bij z'n vrienden in het buitenland een zekere "reputatie" als je ieder keer weer excuses moet gaan maken voor ... juist ja !!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            heu ... er is een fundamenteel verschil tussen de medemens en bpist ... en van snelheid van afleveren gesproken .. een doodsbericht deed er 11 dagen over om van het Noorden van Brussel naar het Zuiden van brussel te geraken .. 't zal aan de taalbarrière gelegen hebben zeker ? met de excuses van bpost ... jaja daar ben ik dus vet mee !
                            Ieder keer dat ik een (weliswaar zeldzame) zending moet doen bibber ik uit mijn broek, men krijgt bij z'n vrienden in het buitenland een zekere "reputatie" als je ieder keer weer excuses moet gaan maken voor ... juist ja !!
                            zie #10
                            Voor elke positieve ervaring een negatieve...
                            juist ja !!
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een apparaat in mijn brievenbus ifv kwaliteitscontrole DePost ?

                              pfffttt ... moest ik op bedrijfsbasis negatief tegen positief moeten afwegen dan kom ik er gegarandeerd beter vanaf als ik een private koerierdienst in de arm neem voor mijn verzendingen. Ik heb het zelfs voor de luttele keren dat ik iets wil versturen overwogen ! heck ... waar ik werkte verstuurde men 7 jaar geleden reeds alle belangrijke documenten via zulk een koerierdienst en niet meer via "de post". 't was zeker omdat ze graag geld uitgaven ? mooi niet dus !!
                              en, repeat, wat te denken van de brave postman die de af te leveren post, via een barst in de plank, in de vogelnestkast steekt ipv in de brievenbus ? komaan zeg .. GGD of wat ? ja, dat schept zeker vertrouwen ivm met de competentie !! LMAO !

                              Comment

                              Working...
                              X