Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bluetooth muis, uw ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bluetooth muis, uw ervaringen

    Ik kon zo'n muis even gebruiken met een ultrabook. leek mij wel wat voor een laptop.

    Iemand ervaring met zo'n ding ? Een gadget ? of beter toch een "echte" draadloze via een usb ontvanger ?

    Graag uw mening/ervaringen.

  • #2
    Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

    Ik heb dat al een paar jaar op de iMac. Werkt perfect tot de batterijen leeg zijn.

    Mijn dochter had een Bt muis om te gebruiken samen met haar Dell laptop, en die verloor regelmatig verbinding.
    Op het werk gebruik ik een draadloos keyboard en muis, en dat werkt prima.

    Comment


    • #3
      Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

      Heb daar toch geen goede herinneringen aan toen ik samen met mijn neef zoiets (muis en toetsenbord) aan de praat wou krijgen. Wel gezien, niet gezien, verbinding kwijt, opnieuw synchroniseren en die dingen stonden ocharme 20cm uit elkaar.

      Comment


      • #4
        Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

        Heb al een paar keer met een BT muis gewerkt alsook met een BT en de ervaring was niet goed.
        Niet elke BIOS ondersteunt BT tijdens POST, dus F2 (of wat dan ook) indrukken om menu te kiezen was niet mogelijk mits muis en keyboard nog niet herkend.
        Via draad werkt dat altijd en via een extra ontvanger meestal ook wel.
        De BT versies vind ik ook een stuk trager reageren dan de andere met hun eigen zendertje.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

          Ik heb me lang afzijdig gehouden van Bluetooth, maar ben toch voor die MagicMouse overstag gegaan; heerlijk ding om mee te werken, al staat er geen knop meer aan. Het 'probleem' met de batterijen heb ik opgelost op deze manier:
          Magic Charger.
          Voor het toetsenbord houd ik me nog altijd bij een bedrade keyboard. Je kunt als de Mac opstart, bepaalde keyboard combinaties geven, waarmee je in bepaalde modi (single-user mode bv) terechtkomt voor diagnostics en/of repair. Dat 'zou' ook gaan met een draadloos keyboard, maar heb ik nog nooit bewezen gezien. Ik heb ook nog altijd een oud bedraad muisje liggen voor die zeldzame gevallen dat de BT-verbinding verbroken wordt.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

            1 woord voor BT voor mij: Broltooth. Mijn USB draadloze muis geeft nooit problemen.
            Dat was wat anders met de nu stof vergarende BT muis, die bovendien batterijen verslond.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

              Sommige "reclame bronnen" durven stellen dat de batterijen tot 1 jaar meegaan. Met de LSD NIMH's moet dat toch mogelijk zijn ??

              De BT muis die ik gebruikt heb op die Ultrabook was behoorlijk snappy en de disconnects vielen ook nogal mee. Ben daar bijna 36 uur mee aan de slag geweest (nieuwe Ultrab = volledige config Van W8 en all updates incl => W8.1)
              Ik vroeg mij dus eea af ... btw worden die USB WiFi ontvangers gevoed door de usb poort ?

              Comment


              • #8
                Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                en de disconnects vielen ook nogal mee.
                Daar schrijf je het: het is een beetje een loterij, gaat het werken of niet, ik vind dat gedoe met pairen, connecteren, opnieuw connecteren enz... in 2014 echt wel uit de tijd.
                Als men aan versie 4 zit (dacht ik toch), en nog altijd die fundamentele problemen meesleurt, lijkt me dat toch het virtuele failliet van een techniek.
                En ja, het zal hier en daar wel perfect werken (het zou er moeten aan mankeren....)
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

                  OK, beste dank allemaal .. uiteindelijk lijkt het een komplete gok te zijn of het lokaal werkt en dan nog hoe betrouwbaar het werkt ! gotcha !!

                  Enig advies over een wifi usb muis ? Ik heb hier echter nog een wifi muis liggen, eigenlijk een hele dure van Logitech, maar die heeft verschrikkelijk veel last van "springziekte" ttz de cursor die om onverklaarbare redenen plots "boven het scherm" uitspringt, een bijzondere PITA ! .. destijds een gekend probleem met (sommige?) van die Logitech muizen naar ik las. Ze ligt nu werkloos in een schuif ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bluetooth muis, uw ervaringen

                    Ik werk al 3 jaar met een bt muis, zalig, nog nooit problemen mee gehad. Het is de magicmouse van Apple, ( en de voorloper)
                    En laden doe ik met het draadloos station zoals hierboven beschreven.
                    Ik kan me niet voorstellen dat de pc wereld geen goed,werkende bt heeft?
                    Overigens, ik draai heel veel op bt, deze techniek is echt wel super, tot de tandenborstel en Weegschaal toe, alles werkt super.

                    Comment

                    Working...
                    X