Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Broodbakmachine Primo/ aldo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Broodbakmachine Primo/ aldo

    Hallo iedereen,

    in de aldi staat vandaag weer een broodbakmachine van het merk primo in promotie. Dit voor 40 euro. Iemand ervaring met deze machines?

    Alvast bedankt!
    Florian

  • #2
    Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

    Ik ga dit volgen, want ik was ook van plan die te gaan halen.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

      welkom op BD.
      even en vraagje....
      waarom lid geworden van deze fotosite..?
      wel een leuke binnekomer.)(..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

        Wel, was aan het google'en naar die primo broodbakmachine en kwam uit op een topic op dit forum daterende van 2006. Dacht dat die machientjes ondertussel wel geëvolueerd waren, dus dacht, ok, ik stel de vraag even opnieuw in de chit chat. Het is dus de fout van google

        Comment


        • #5
          Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

          Oorspronkelijk geplaatst door FlorianKoP Bekijk bericht
          Wel, was aan het google'en naar die primo broodbakmachine en kwam uit op een topic op dit forum.
          Het is dus de fout van google
          nou ik vind het toch wel leuk hoor.
          maar koop zelf mijn brood bij de bakker.
          maar er zitten er hier wel die zelf brood bakken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

            Geen ervaring met dit toestel.
            Wel met een Panasonic.
            En met een Domo.

            Een collega heeft ooit hier op BD gezegd: "Dat brood is niet te vreten"
            Ben het vandaag de dag met hem eens.
            Het brood van de bakker smaakt beter, is lekkerder.
            Of het beter is qua kwaliteit en inhoud betwijfel ik wel.

            Ik heb al van alles geprobeerd en dus ook met verschillende soorten meel of bloem.
            Of mixen van bij Aveve.
            Het smaakt allemaal hetzelfde... dus naar niks
            Brood blijft ook niet lang mals en vers.
            Je moet het zelf snijden en dan vliegen je de kruimels rond jouw oren.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Geen ervaring met dit toestel.
              Wel met een Panasonic.
              En met een Domo.

              Een collega heeft ooit hier op BD gezegd: "Dat brood is niet te vreten"
              Ben het vandaag de dag met hem eens.
              Het brood van de bakker smaakt beter, is lekkerder.
              Of het beter is qua kwaliteit en inhoud betwijfel ik wel.

              Ik heb al van alles geprobeerd en dus ook met verschillende soorten meel of bloem.
              Of mixen van bij Aveve.
              Het smaakt allemaal hetzelfde... dus naar niks
              Brood blijft ook niet lang mals en vers.
              Je moet het zelf snijden en dan vliegen je de kruimels rond jouw oren.
              Theo, je slaat nagels met koppen. Wij bakken meestal ons brood zelf in een Domo, maar af en toe halen we brood bij de bakker. En 's zondags wil ik mijn croissants en/of chocolade koeken. Het is wel zo dat je minder brood eet van het zelf gebakken. Wij gebruiken hier wel de mengelingen van de Aldi. Aveve is te duur en niet in die mate beter, lekkerder.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Geen ervaring met dit toestel.
                Wel met een Panasonic.
                En met een Domo.

                Een collega heeft ooit hier op BD gezegd: "Dat brood is niet te vreten"
                Ben het vandaag de dag met hem eens.
                Het brood van de bakker smaakt beter, is lekkerder.
                Of het beter is qua kwaliteit en inhoud betwijfel ik wel.

                Ik heb al van alles geprobeerd en dus ook met verschillende soorten meel of bloem.
                Of mixen van bij Aveve.
                Het smaakt allemaal hetzelfde... dus naar niks
                Brood blijft ook niet lang mals en vers.
                Je moet het zelf snijden en dan vliegen je de kruimels rond jouw oren.
                Dat ligt niet aan dat toestel hé Theo, maar aan het recept, misschien eens de bakker uit horen ....
                En dat van dat snijden, op de snijmachine van de bakker liggen ook kruimels, goed voor de vogeltjes,
                maar geef ze niet te veel, anders laten die ook weer wat achter dat je liever niet hebt.

                welkom op BD.
                even en vraagje....
                waarom lid geworden van deze fotosite..?
                wel een leuke binnekomer.)(..
                grt,bouk.
                TS. zal zich meteen welkom voelen, proficiat Bouk.....

                Comment


                • #9
                  Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                  Die mix van de Aldi heb ik ooit geprobeerd maar ik herinner mij niet meer hoe die was.
                  In de Spar haal ik me soms brood op basis van masteluin: heel lekker en niet droog.
                  Desembrood is ook lekker

                  Info van de bakker?
                  O ja, ooit geprobeerd bij een bakker en ik vroeg naar broodverbeteraar.
                  Was een soort smout.
                  Intussen heb ik ook broodverbeteraar in poedervorm, gekocht bij Evers in Zonhoven.
                  Het effect ervan? Geen idee, proef geen verschil en ik zie het ook niet.
                  Ongeveer dezelfde ingrediënten vind je terug in mixen van bijv. Aveve.

                  Het recept is idd. 'alles' maar je moet precies weten wat he.
                  De bakker zal dat niet lossen
                  En dat heeft meestal te maken met 'nest' (?) en bijna onleesbaar is op de verpakking bij sommige broden.
                  Het brood is wel lekker...

                  Tegenwoordig moet alles ook luchtig zijn.
                  Waar dit vandaan komt weet ik ook niet.
                  Je kan zo een half brood eten en na een halfuur heb je weer honger.

                  Het is wat overdreven maar mijn droom is een vast, donker brood en niet droog.
                  Brood van vroeger (zal wel op basis van desem zijn).
                  Ik kan dit nog krijgen in mijn dorp maar dat kost me 80 kilometer aan vervoer
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                    Indien je een echt goed toestel wenst koop dan een Panasonic.
                    Dat van ons is bijna 9 jaar oud er worden wekelijks minstens 4 broden mee gebakken.
                    Niet droog, niet kruimelig, gewoon veel lekkerder dan van de bakker.
                    Doorgaans wordt er Waldkorn brood gebakken omdat mijn vrouw en ik dit nu eenmaal graag eten.
                    Wat niet wil zeggen dat mijn vrouw niet regelmatig experimenteert met een mix van verschillende melen.

                    Weet je wat even belangrijk is dan de oven ? Het meel, of de verschillende melen die je zelf mengt.
                    Waar haal ik steeds ons meel ondanks het feit dat ik er enkele rit minstens 20 km voor moet rijden: bij maalderij Evers in Zonhoven.
                    Het aanbod is er enorm en neeeeen ik heb er geen aandelen maar ben wel al jaren een erg tevreden klant.
                    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                      Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                      Indien je een echt goed toestel wenst koop dan een Panasonic.
                      Dat van ons is bijna 9 jaar oud er worden wekelijks minstens 4 broden mee gebakken.
                      Niet droog, niet kruimelig, gewoon veel lekkerder dan van de bakker.
                      Doorgaans wordt er Waldkorn brood gebakken omdat mijn vrouw en ik dit nu eenmaal graag eten.
                      Wat niet wil zeggen dat mijn vrouw niet regelmatig experimenteert met een mix van verschillende melen.

                      Weet je wat even belangrijk is dan de oven ? Het meel, of de verschillende melen die je zelf mengt.
                      Waar haal ik steeds ons meel ondanks het feit dat ik er enkele rit minstens 20 km voor moet rijden: bij maalderij Evers in Zonhoven.
                      Het aanbod is er enorm en neeeeen ik heb er geen aandelen maar ben wel al jaren een erg tevreden klant.
                      Ik toch ook

                      En geef me jouw recept eens dan kan ik dat hier proberen.
                      Ben benieuwd

                      En ik wil bewijzen zien en proeven als reactie op:
                      "Niet droog, niet kruimelig, gewoon veel lekkerder dan van de bakker."
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ik toch ook

                        En geef me jouw recept eens dan kan ik dat hier proberen.
                        Ben benieuwd

                        En ik wil bewijzen zien en proeven als reactie op:
                        "Niet droog, niet kruimelig, gewoon veel lekkerder dan van de bakker."
                        Theo, waldkorn is zo wat het beste lees lekkerste brood dat je bij de bakker kan krijgen, al komt het van een industriële bakkerij.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Theo, waldkorn is zo wat het beste lees lekkerste brood dat je bij de bakker kan krijgen, al komt het van een industriële bakkerij.
                          Ik heb hier nog een pakje staan van 500 gram.
                          Is Waldkorn van Aveve, goed voor één brood
                          En ik heb het geprobeerd...
                          Mijn keuken stonk naar een volière, ik werd er misselijk van.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik heb hier nog een pakje staan van 500 gram.
                            Is Waldkorn van Aveve, goed voor één brood
                            En ik heb het geprobeerd...
                            Mijn keuken stonk naar een volière, ik werd er misselijk van.
                            Nog niet zelf gebakken. Koop het liever hier op het pleintje bij "Het Graantje".
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Broodbakmachine Primo/ aldo

                              Mixen van den Aldi, Aveve.... makkelijk voor wie snel content is maar brol.
                              Schaf eens een degelijk meel aan de basis, bv bij flourpower en gebruik de oven ipv een broodmachine
                              Bewerk jullie deeg met de hand zoals het hoort, laat het rijzen zoals het hoort.
                              Dan heb je tenminste deftig brood.
                              Of het dan nog goedkoper uitkomt dan bij de bakker is al lang geen vraag meer, maar de smaak zal alleszins een pak beter zijn van dan de Aldi/Aveve/broodbakmachine-vierkante-blokken dat "brood" genoemd wordt.
                              Last edited by Cookie; 11 september 2014, 09:26.
                              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                              Comment

                              Working...
                              X