Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

    zie

    http://www.canonwatch.com/another-me...os-7d-mark-ii/

  • #2
    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

    En wat is jullie gedacht van deze opvolger ? Een topcamera ondanks het gebrek aan touchscreen, wifi, draaibaar scherm en "slechts" 20 Mp ? Of heeft Canon de bal misgeslagen ? Graag jullie meningen vooraleer ik die camera aankoop ...

    Comment


    • #3
      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

      Ik denk dat het een heel goeie (mss wel beter dan de 5D MK III) sport / wild / vogel camera wordt. 10 fps, snelle zoom, tracking en dankzij zijn crop x1,6.
      Echter dat is 300€ meer dan de 6D die dan wel een fullframe is en veel hogere bruikbare ISO waardes heeft.
      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

      Comment


      • #4
        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

        Ik zal wachten op de eerste reviews en ben vooral geïnteresseerd naar de prestaties op ISO 1600/3200 op de nieuwe crop sensor. Het zal niet zo goed zijn als mijn 5D Mark III op deze waardes, maar hopelijk wel aanvaardbaar.
        De 1.6x 'uitsnijding' die je krijgt door de crop sensor is handig meegenomen voor het telewerk (vogels, voetbal, ...).
        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

        Comment


        • #5
          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

          Is een rumor hé, eerst even afwachten wat het echt wordt

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
            En wat is jullie gedacht van deze opvolger ? Een topcamera ondanks het gebrek aan touchscreen, wifi, draaibaar scherm en "slechts" 20 Mp ? Of heeft Canon de bal misgeslagen ? Graag jullie meningen vooraleer ik die camera aankoop ...
            Laat dat nu net dingen zijn die totaal onnodig zijn bij een semi pro camera

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

              Onnodig mss wel maar wel handig als ze erin zitten ...

              Comment


              • #8
                Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                Handig voor wat ?
                Het zijn gewoon gadgets naar mijn gevoel

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Handig voor wat ?
                  Het zijn gewoon gadgets naar mijn gevoel

                  grts
                  Sieg
                  Dat vond ik ook, tot ik iemand op een SD met zijn kantelbaar scherm heel snel en makkelijk foto's van heel dicht aan de grond zag maken, zonder op de grond te moeten gaan liggen. Dus een kantelbaar scherm zou ik nu net wel handig vinden. Wifi gebruik ik ook geregeld om via mijn smartphone foto's te maken en die dus als afstandsbediening te gebruiken. Niet te snel oordelen dus, want wat voor jou niet nodig is, is voor een ander net heel handig.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                    Hoi,

                    een draaibaar scherm is zeer gemakkelijk zodra je zeer laag bij de grond wilt schieten. Of net een standje hoger, boven de mensen uit.
                    Touchscreen kan ook gemakkelijk zijn, Wifi heb ikzelf niets mee.
                    Maar anderen weer wel.
                    Zo vonden "de profs" een tiental jaren geleden 10 Mp meer dan voldoende.
                    Nu is 24 Mp maar net toerijkend, het liefst 36 Mp.
                    Ik denk dat het "de tand des tijds" is die een grote rol speelt.
                    Maar daar zal ik ook gewoon aan mee doen... (al ben ik met m'n OM-D wel van 22 Mp naar 16 gegaan...)

                    Adrie

                    Comment


                    • #11
                      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                      Een draaibaar scherm zou toch het leukste zijn voor mij persoonlijk, mocht ik kiezen tussen deze "gadgets". Ik gebruik mijn huidige camera ook om huisdieren en kinderen te fotograferen, dikwijls vanuit zéér laag standpunt (lees: bijna op de grond). Telkens een hoekzoeker erop schuiven is niet praktisch. En plat op de (ronde) buik liggen evenmin ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                        Als ik dit zo allemaal lees moeten het vroeger nogal sukkelaars geweest zijn, het verwondert mij evenwel dat men toen foto's kon maken.

                        Ik kan enkel voor mezelf spreken, ik heb nog niks gemist van wifi, kantelbaar scherm, touchscreen, ..... en wat bestaat er nog allemaal tegenwoordig.
                        Op mijn compactje heb ik wel een kantelbaar scherm en moet zeggen dat ik het welgeteld 2 keer gebruikt heb om te proberen.
                        Maar ik ben nu eenmaal een persoon die graag door de zoeker kijkt van een toestel, dus zal aan mij liggen.
                        Laag bij de grond opnames, ja de meeste van mijn foto's zijn gemaakt net boven de grond of net boven het water.
                        In live view mode werk ik nooit, gaat me veel te traag om actie vast te leggen.
                        Een touchscreen, hmm ... waarom, want ik stel m'n instellingen terwijl ik door de zoeker kijk.
                        Dus als ik eerst steeds op m'n scherm zou moeten kijken om m'n instellingen aan te passen gaat er weer veel te veel tijd verloren.

                        Maar zoals geschreven is dat mijn bevinding hoor

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 10 september 2014, 21:03. Reden: typo
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                          alle dagen "iets méér" ..

                          http://www.canonwatch.com/canon-eos-...-image-leaked/

                          Comment


                          • #14
                            Eos 7DmkII

                            hier de eerste gelekte beelden.
                            Alles over foto-en-specificaties-canon-eos-7d-mark-ii-uitgelekt op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.


                            Moderator Note: Samengevoegd met iets oudere topic van regulus.
                            Last edited by LesC; 11 september 2014, 12:34.

                            Comment


                            • #15
                              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                              De specificaties zouden definitief bekend zijn (*klik*).
                              • All metal body
                              • Dust and weather resistant
                              • GPS
                              • 20.2MP CMOS sensor
                              • 10 fps
                              • 65 AF point all cross type
                              • Dual Pixel CMOS AF
                              • EOS iTR Autofocus
                              • Dual DIGIC6
                              • Max ISO 16000
                              • RGB + IR Photometry Sensor
                              • Intervalometer
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment

                              Working...
                              X