Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon D7100 naar laptop gaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Nikon D7100 naar laptop gaan

    Hallo iedereen,

    Ik ben gevraagd om binnenkort op een beurs te fotograferen,de bedoeling is dat ik daar in een stand meewerk en dat de foto's die ik maak daar ter plaatse dan meteen op een laptop verschijnen.
    Deze foto's zouden dan dienen om meteen af te drukken op een t-shirt,dus had ik graag geweten hoe ik mijn toestel het beste met die laptop kan verbinden om de foto's meteen te kunnen bekijken.
    Ik gebruik een Nikon D7100 en ik heb daarop wel een kleine HDMI poort en dan nog een klein poortje waarop op de afdichting een soort van USB tekentje staat.

    Aangezien ik dit nog nooit op deze manier heb gedaan had ik graag wat informatie hierover gehad. Eventueel welk type verbinding ik het beste gebruik en of ik hiervoor eventueel bijkomende software nodig heb. Ik heb ook nog een Nikon WU-1a WiFi module in mijn bezit,kan ik deze eventueel gebruiken om deze foto's naar de laptop over te brengen of werkt deze uitsluitend op Andriod toestellen?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

    Ooit van tethered shooting gehoord? Als je over Lightroom beschikt, kun je je D7100 (want die camera is supported) aansluiten (via USB neem ik aan?) en de gemaakte foto's meteen in Lightroom krijgen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

      Via USB kabel kan je met de Nikon software (betalend) Camera Control Pro2 je camera op afstand bedienen en foto's downloaden. Via wifi kan dit op een tablet met de gratis app DSLR dashboard op android. Heb beide getest met D7100 en dit werkt goed.

      Comment


      • #4
        Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

        Beste is inderdaad tethered via USB en software zoals LR.

        je kan ook gebruik maken van een wifi geheugenkaartje en de beelden direct streamen naar uw pc.
        Maar als je kan gebruik dan gewoon een kabel.
        Dat zal stabieler en sneller gaan.

        Comment


        • #5
          Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

          Bedankt voor de reacties allemaal.
          Weet er iemand welk type USB kabel ik precies nodig heb om van mijn Nikon D7100 naar mijn laptop te lopen en waar ik dit eventueel kan bestellen?

          Comment


          • #6
            Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

            Normaal gezien zit die USB kabel toch gewoon in de doos van je D7100?
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

              Als er ooit één zou hebben bijgezeten dan heb ik die niet meer. Die kabel zou lang genoeg moeten zijn om van op een bepaalde afstand naar de laptop te lopen, dus echt wel enkele meters.

              Comment


              • #8
                Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                Blijkbaar is de USB kabel die bij de D7100 zit een USB naar Mini USB kabel. Je moet dus gewoon een lange USB naar Mini USB kabel kopen. Bij Coolblue heb je er bvb eentje van 5 meter. Voor de zekerheid zou ik Coolblue eens mailen om te vragen of die werkt op je D7100.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #9
                  Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                  Super! Bedankt Jocau!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                    Op de website staat mijn D7100 er niet bijvermeld in de lijst http://www.camerashop.be/product/186...l#geschiktvoor

                    Zou dit dan wel de juiste kabel zijn? Want mijn Samsung telefoon heeft ook een mini USB aansluiting maar toch is dat stekkertje platter en langwerpiger dan de mini USB aansluiting die ik in mijn Nikon zie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                      Ik kan me voorstellen dat ze bij Coolblue de lijst van ondersteunde camera's niet constant aanpassen. Maar zoals ik al eerder zei: mail ze eens om zeker te zijn. Jouw Samsung telefoon zal wel een micro USB aansluiting hebben, neem ik aan.

                      Edit: als ik deze website mag geloven heb je een USB naar Mini-B USB kabel (8 pins) nodig. En dat lijkt op het eerste zicht deze kabel te zijn bij CameraTools.
                      Last edited by jocau; 20 september 2014, 04:29.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                        Bedankt, ik heb de kabel van bij Cameratools inmiddels in mijn bezit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                          Graag gedaan. En werkt alles naar behoren?
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                            Ik gebruik ligtroom 5.4 maar deze zegt altijd dat er geen camera is, ik heb ook geprobeerd met die nikon pro 2 maar die vind blijkbaar ook geen camera. Normaal zou de d7100 ondersteund moeten zijn volgens wat ik heb opgezocht bij beide programmas maar er wordt geen toestel gedetecteerd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van Nikon D7100 naar laptop gaan

                              Oorspronkelijk geplaatst door Antoine Bomon Bekijk bericht
                              Ik gebruik ligtroom 5.4 maar deze zegt altijd dat er geen camera is, ik heb ook geprobeerd met die nikon pro 2 maar die vind blijkbaar ook geen camera. Normaal zou de d7100 ondersteund moeten zijn volgens wat ik heb opgezocht bij beide programmas maar er wordt geen toestel gedetecteerd.
                              heb het vorige week nog maar gehad, computer detecteerde geen d7100 meer.... (vloeken alom uiteraard)
                              gewoon het stuurprogramma van je d7100 op de computer herinstaleren (online eens kijken hoe dat moet)
                              dan werkte alles weer naar behoren
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X