Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

22-23 november 2014 - Lowland natuurfotografie-festival - Bornem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 22-23 november 2014 - Lowland natuurfotografie-festival - Bornem

    Natuurvereniging Landschap vzw organiseert op zaterdag 22 en zondag 23 november 2014 het allereerste Lowland Photo Festival, in samenwerking met Shoot.

    Een weekend lang kan je CC Ter Dilft in Bornem terecht voor een inspirerend lezingprogramma van toonaangevende natuurfotografen. Een aantal namen ken je uit Shoot: Bart Heirweg, Edwin Giesbers en Theo Bosboom, om er maar een paar te noemen. Ook de vermaarde landschapsfotograaf Bas Meelker is van de partij, evenals internationale toppers als Marc Steichen, Jonathan Lhoir, Staffan Widstrand, Klaus Nigge, Britta Jaschinski, Florian Möllers en Klaus Nigge. Verder zijn er tentoonstellingen en een beurs waar grote cameramerken, accessoirebouwers en reisagentschappen aanwezig zijn.

    Het volledige programma en informatie over tickets vind je hier:
    http://www.landschapvzw.be/lowland

  • #2
    Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

    Dat wordt een elitair feestje met €47 voor een dagticket.

    Comment


    • #3
      Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

      Ik heb mijn kaartje al voor zondag. Is inderdaad niet goedkoop, maar hoop er wel wat voor in de plaats te krijgen. Workshop 's middags spreekt me ook wel aan.

      Comment


      • #4
        Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

        Maar de tentoonstellingen/'standjes' zijn gratis, alleen de lezingen moet je betalen. Voor leden 42 en niet leden 47, wel voor de hele dag, als je dit vergelijkt met IT opleidingen is dit goedkoop, maar op zich om heel de dag naar iemand anders of zijn foto's te horen praten misschien wel wat veel.
        Ik ga wel eens een kijkje nemen.
        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

        Comment


        • #5
          Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

          42/47€ lijkt inderdaad veel geld op het eerste gezicht, maar je kunt dus wel een volledige dag je oor te luisteren leggen en je ogen de kost geven bij mensen die toch wel wat weten over natuurfotografie - als je een hele dag een workshop gaat volgen bij één fotograaf, zal je er met 47€ niet komen

          Dat even om de prijs te relativeren. Verder is het natuurlijk zo dat de expositie en de beurs volledig gratis toegankelijk zijn, dus het is een uitstapje dat je uiteindelijk niets hoeft te kosten. Ik sta alvast op de beurs en hoop dat bezoekende BD'ers toch even komen kennismaken - altijd fijn om een gezicht bij een naam te kunnen plakken

          Groetjes, Ingrid.
          Last edited by IngridVekemansPhoto; 24 oktober 2014, 10:54.
          Ingrid Vekemans Photography
          Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
          http://www.ingridvekemans.com

          Comment


          • #6
            Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

            Nog even reageren op de bewering dat een ticket voor het Lowland Photo Festival duur zou zijn...

            Eerst een vooral: de grote fotografiebeurs met ruim 40 standhouders (cameramerken, reisbureaus, leveranciers van schuilhutten en fotoaccessoires, natuur- en fotografieboeken,...) is volledig GRATIS toegankelijk, zaterdag 22 en zondag 23 november van 9u30 tot 18u30.

            Ook de tentoonstellingen van Argus, de Bond voor Verantwoorde Natuurfotografie en diverse kleinere exposities, goed voor meer dan 300 schitterende natuurbeelden, zijn volkomen GRATIS toegankelijk.

            Daarnaast ook een doorlopende projectie van meer dan 200 ingezonden beelden, uiteraard ook gratis te bekijken.

            De lezingen zijn betalend, maar voor 42 euro (lid van Landschap vzw) of 47 euro (niet-lid) krijg je dan ook meer dan 10 lezingen van topfotografen, op zaterdag met zelfs nog een feestavond en een receptie erbovenop. Voor minder dan de huidige prijs kunnen wij onmogelijk een dergelijk gezelschap van topfotografen aantrekken...

            Maar voor wie geen ticket voor de lezingen wil betalen, is er op zich al méér dan genoeg te beleven.

            En nog een nieuwtje: er zijn nu ook GRATIS seminars over sensorreiniging en finetuning van de autofocus toegevoegd, als extraatje. Geen reiniging ter plaatse omdat de omgeving niet stofvrij is, maar wel een doorgedreven uiteenzetting over het belang van sensorreiniging en hoe je er best mee omgaat.

            Alle info over het grootste natuurfotografiefestival dat ooit in Vlaanderen georganiseerd is: www.landschapvzw.be/lowland

            Comment


            • #7
              Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

              Naar mijn idee is het een prachtig initiatief en een mooi gevuld en gevarieerd programma. Ik heb enorm veel in zin in beide dagen, dus wie weet tot ziens..en Jan..alle complimenten aan jou en Aagje voor alle inzet en inspanningen!
              Last edited by LoulouBeavers; 18 november 2014, 20:25.
              Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

              Comment


              • #8
                Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                is er iemand geweest vandaag en was het de moeite?
                Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                  Hoi,

                  ik ben net terug van Bornem en kan jullie zeggen, het was meer dan de moeite waard en ik hoop dat Jan Loos van Landschap VZW ooit opnieuw dergelijk festival organiseert. Ik ben lid en heb dus 2 X 42€ betaald die het zeker de moeite waard loonden. Geen minuut spijt van gehad. Ik heb prachtige dingen gezien van top vakmensen, ik heb inspiratie voor een hele tijd en ideeen opgedaan waarmee ik nog een hele tijd zoet zal zijn. Daarenboven was het in ons eigen Belgenland te doen, alles was zeer goed georganiseerd, dus niet alleen de Nederlanders kunnen dat, al moet gezegd dat er wel wat hulp was van onze noorderburen.

                  Ter Dilft is ook een mooie locatie en heeft een prachtig auditorium met een zeer groot, duidelijk scherm, subliem wat ik daar van beelden heb gezien.

                  Hoe komt het toch dat er zo wordt gesproken over die 42/47€, in het totaalpakket van onze hobby maakt dit toch niet veel uit, als je ziet wat je ervoor terugkrijgt???

                  Als ik iets wel kan verbeterd worden dan is het wel de parkeergelegenheid. Dat er bij zo een gebouw niet meer plaats is begrijp ik ook niet, maar goed, ik heb er een kleine wandeling voor over gehad. Dus ik durf hier volmondig beweren dat het meer dan zijn geld waard was en dat ik morgen met veel plezier terug zal gaan.

                  M V G.

                  Eugène.
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan Loos Bekijk bericht
                    Nog even reageren op de bewering dat een ticket voor het Lowland Photo Festival duur zou zijn...

                    Eerst een vooral: de grote fotografiebeurs met ruim 40 standhouders (cameramerken, reisbureaus, leveranciers van schuilhutten en fotoaccessoires, natuur- en fotografieboeken,...) is volledig GRATIS toegankelijk, zaterdag 22 en zondag 23 november van 9u30 tot 18u30.

                    Ook de tentoonstellingen van Argus, de Bond voor Verantwoorde Natuurfotografie en diverse kleinere exposities, goed voor meer dan 300 schitterende natuurbeelden, zijn volkomen GRATIS toegankelijk.

                    Daarnaast ook een doorlopende projectie van meer dan 200 ingezonden beelden, uiteraard ook gratis te bekijken.

                    De lezingen zijn betalend, maar voor 42 euro (lid van Landschap vzw) of 47 euro (niet-lid) krijg je dan ook meer dan 10 lezingen van topfotografen, op zaterdag met zelfs nog een feestavond en een receptie erbovenop. Voor minder dan de huidige prijs kunnen wij onmogelijk een dergelijk gezelschap van topfotografen aantrekken...

                    Maar voor wie geen ticket voor de lezingen wil betalen, is er op zich al méér dan genoeg te beleven.

                    En nog een nieuwtje: er zijn nu ook GRATIS seminars over sensorreiniging en finetuning van de autofocus toegevoegd, als extraatje. Geen reiniging ter plaatse omdat de omgeving niet stofvrij is, maar wel een doorgedreven uiteenzetting over het belang van sensorreiniging en hoe je er best mee omgaat.

                    Alle info over het grootste natuurfotografiefestival dat ooit in Vlaanderen georganiseerd is: www.landschapvzw.be/lowland

                    Jan en Aagje,

                    in elk geval bedankt en proficiat met dit initiatief. Het is een prachtig festival. Dit smaakt naar meer.....

                    M V G.

                    Eugène.
                    BD1766BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                      Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht

                      Hoe komt het toch dat er zo wordt gesproken over die 42/47€, in het totaalpakket van onze hobby maakt dit toch niet veel uit, als je ziet wat je ervoor .
                      Als lid van landschap vzw vind ik 84 eur toch veel als je op 2 dagen bijvoorbeeld maar geÏinteresseerd ben in 4 workshops. Sommige workshops duren ook maar 20 minuten. Dit zijn toch wel heel korte workshops.

                      Misschien in de toekomst toch een ander prijsbeleid onderzoeken. (Algemene toegang, recht op een aantal sessies met bonnetjes, langere workshops)

                      Groetjes

                      Peter
                      Last edited by Heembeek; 23 november 2014, 12:56.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                        Ben ook net terug en was wel erg onder de indruk!

                        Hopelijk volgend jaar opnieuw maar deel natuurlijk wel de mening ivm de parkeermogelijkheden, tien minuutjes moeten zoeken en dan nog eens kleine 10 minuten moeten wandelen is toch redelijk wat maar Ter Dilft zelf is wel erg mooi.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                          Spijtig, maar ik ben er niet geraakt alhoewel ik van plan was te gaan. Zo te lezen heb ik wel wat gemist. En ook, ik deel de mening dat het wel wat goedkoper moet kunnen om te kunnen deelnemen aan de workshops.
                          http://www.photo-patricske.be
                          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                          Comment


                          • #14
                            Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                            Alle presentaties waren tot in de puntjes georganiseerd. Niks op aan te merken.
                            (toch iets om te onthouden voor volgende keer: zorg voor voldoende broodjes )

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Als lid van landschap vzw vind ik 84 eur toch veel als je op 2 dagen bijvoorbeeld maar geÏinteresseerd ben in 4 workshops. Sommige workshops duren ook maar 20 minuten. Dit zijn toch wel heel korte workshops.

                            Misschien in de toekomst toch een ander prijsbeleid onderzoeken. (Algemene toegang, recht op een aantal sessies met bonnetjes, langere workshops)

                            Groetjes

                            Peter
                            Waarom zo weinig informatie over de 'teaserbon' van 10 € ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: 22-23 november 2014: Lowland natuurfotografie-festival

                              Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                              Als ik iets wel kan verbeterd worden dan is het wel de parkeergelegenheid. Dat er bij zo een gebouw niet meer plaats is begrijp ik ook niet, maar goed, ik heb er een kleine wandeling voor over gehad.
                              de parking aan de sporthal vlakbij was zo goed als leeg

                              Comment

                              Working...
                              X