Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digibox + Smart TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digibox + Smart TV

    Beste,

    iemand ervaring hiermee;

    Is het mogelijk met een Digibox (Telenet en niet Digicorder) een programma te programmeren, al dan niet via Yelo TV zodat hij op een bepaalde dag, bepaald uur zijn opname start en opslaat op een externe harde schijf of USB dat je aansluit op je TV. Of kan je enkel programmeren en opnemen op een Digicorder.

    Dankjewel.

    Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

  • #2
    Re: Digibox + Smart TV

    Enkel op de digicorder.

    Comment


    • #3
      Re: Digibox + Smart TV

      Met een digibox idd niet mogelijk.

      Enige alternatief is TV met een kaartje van Telenet. Dan kan je een usb schijf aan je televisie hangen en daarop opnemen.

      Schijf wordt wel geformatteerd vanaf het moment dat je ze aansluit (copyrights).

      grt

      Comment


      • #4
        Re: Digibox + Smart TV

        Kan je dan enkel opnemen op USB als je zo een kaartje in je tv steekt. Ik zou dan denken dat het met digibox en USB in tv ook zou gaan als je de de programmatie doet via je tv met de personal video recorder functie. Reeds bedankt voor jullie feedback.
        Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

        Comment


        • #5
          Re: Digibox + Smart TV

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
          Kan je dan enkel opnemen op USB als je zo een kaartje in je tv steekt. Ik zou dan denken dat het met digibox en USB in tv ook zou gaan als je de de programmatie doet via je tv met de personal video recorder functie. Reeds bedankt voor jullie feedback.
          Tommy, bekijk je veel zenders?
          Of kom je toe met wat Telenet verplicht en ongecodeerd uitzendt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Digibox + Smart TV

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht

            Schijf wordt wel geformatteerd vanaf het moment dat je ze aansluit (copyrights).

            grt
            Je neemt dus een film op en koppelt daarna de USB kabel van je schijf af. Een paar dagen later koppel je de USB kabel weer aan om naar de film te kijken. Dikke pech want je schijf wordt geformatteerd

            Comment


            • #7
              Re: Digibox + Smart TV

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Tommy, bekijk je veel zenders?
              Of kom je toe met wat Telenet verplicht en ongecodeerd uitzendt.
              Heel veel zenders bekijk ik niet neen. De meest gebruikelijke zenders zoals de modale Belg zeker...
              Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

              Comment


              • #8
                Re: Digibox + Smart TV

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Je neemt dus een film op en koppelt daarna de USB kabel van je schijf af. Een paar dagen later koppel je de USB kabel weer aan om naar de film te kijken. Dikke pech want je schijf wordt geformatteerd
                Ok....dus schijf laten zitten of alles kwijt? Wat als je dan met stroompanne ofzo zit...dan wordt deze usb of harde schijf toch ook even losgekoppeld bij wijze van spreken?
                Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                Comment


                • #9
                  Re: Digibox + Smart TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Je neemt dus een film op en koppelt daarna de USB kabel van je schijf af. Een paar dagen later koppel je de USB kabel weer aan om naar de film te kijken. Dikke pech want je schijf wordt geformatteerd
                  Ja, das dus om copyrights te beschermen. Zodat jij met je schijfje niet bij je buurman kan gaan zitten.

                  Aan de tv laten hangen is dus de boodschap.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digibox + Smart TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
                    Heel veel zenders bekijk ik niet neen. De meest gebruikelijke zenders zoals de modale Belg zeker...
                    Je kan dus een usb-stick of een harde schijf rechtstreeks aansluiten op jouw smart-tv.
                    Via de tv-gids van de tv, kan je zenders die niet gecodeerd zijn, programmeren en opnemen.
                    De stick of de aangesloten hd worden niet automatisch geformateerd als je ze los koppelt en terug aansluit.
                    De opgenomen programma's kan je enkel en alleen afspelen via de tv.
                    Kan zijn dat je dit allemaal al lang weet
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digibox + Smart TV

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Je kan dus een usb-stick of een harde schijf rechtstreeks aansluiten op jouw smart-tv.
                      Via de tv-gids van de tv, kan je zenders die niet gecodeerd zijn, programmeren en opnemen.
                      De stick of de aangesloten hd worden niet automatisch geformateerd als je ze los koppelt en terug aansluit.
                      De opgenomen programma's kan je enkel en alleen afspelen via de tv.
                      Kan zijn dat je dit allemaal al lang weet
                      Beste Theokus,

                      Je bevestigt wat ik gisterenavond nog vernam van iemand anders. Stick of hard drive mag je inderdaad loskoppelen en terug insteken zonder dat hij automatisch formatteert omdat hij reeds in "tv-modus" is geformatteerd voordien.
                      Dat je enkel zenders kan programmeren en opnemen op USB die niet gecodeerd zijn, wist ik niet maar dan nu wel ;-). Ik veronderstel dat dit dan de analoge uitzendingen zijn.
                      Weet je toevallig of gecodeerde uitzendingen dat je "live" aan het bekijken bent dan kan opnemen op USB via de personal video recording (PVR) functie? Anders snap ik het nut niet van die PVR functie :-(

                      Ter verduidelijking; TV is in bestelling...daarom deze vragen opdat ik al wat op de hoogte ben tegen dat hij aankomt :-)

                      Dankjewel aan jou en iedereen voor de informatieve bijdrage!
                      Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digibox + Smart TV

                        De zenders die ik hier met een CI+ kaartje bekijk (digitale ontvanger TV) kan ik ook opnemen met de TV naar een USB-opslag en daarna op TV probleemloos bekijken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Je neemt dus een film op en koppelt daarna de USB kabel van je schijf af. Een paar dagen later koppel je de USB kabel weer aan om naar de film te kijken. Dikke pech want je schijf wordt geformatteerd
                        Speciale TV heb jij dan, hier blijft alles werken eens die één keer via de TV geformatteerd werd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digibox + Smart TV

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
                          Beste Theokus,

                          Je bevestigt wat ik gisterenavond nog vernam van iemand anders. Stick of hard drive mag je inderdaad loskoppelen en terug insteken zonder dat hij automatisch formatteert omdat hij reeds in "tv-modus" is geformatteerd voordien.
                          Dat je enkel zenders kan programmeren en opnemen op USB die niet gecodeerd zijn, wist ik niet maar dan nu wel ;-). Ik veronderstel dat dit dan de analoge uitzendingen zijn.
                          Weet je toevallig of gecodeerde uitzendingen dat je "live" aan het bekijken bent dan kan opnemen op USB via de personal video recording (PVR) functie? Anders snap ik het nut niet van die PVR functie :-(

                          Ter verduidelijking; TV is in bestelling...daarom deze vragen opdat ik al wat op de hoogte ben tegen dat hij aankomt :-)

                          Dankjewel aan jou en iedereen voor de informatieve bijdrage!
                          De videorecorder (een Pioneer) is hier nu aan het opnemen.
                          Maar ik kan niet van zender veranderen.
                          Als ik probeer > "Kan de bewerking niet afronden" lees ik dan op tv.
                          Mijn videorecorder heeft maar één tuner.
                          (dat is wat ik veronderstel maar ik heb het nog nooit bekeken)

                          Verder heb ik ook nog een oudere digicorder en die heeft 2 tuners.
                          Dus kan je opnemen en naar een andere zender kijken.
                          Twee programma's tegelijkertijd opnemen kan ook maar naar een 3de zender kijker zal niet lukken.
                          OF ik moet weer via de TV zelf gaan maar zoals je nu weet heeft die maar een beperkt aantal zenders.
                          Het kan dus zijn dat hetgeen je wilt zien... niet beschikbaar is.
                          't Wordt ingewikkeld he
                          Naar een 3de zender kan ik ook kijken via de videorecorder, is wel niet in HD.
                          Perfecte opnames en in HD gaat enkel via mijn digicorder.
                          (zal ook wel lukken via dat kaartje)

                          Opnames via mijn videorecorder zijn bedoeld om te bewaren > op DVD > naar PC > naar mediaspeler.

                          Het CI+ kaartje heb ik zelf nog niet degelijk bekeken.
                          Wat ik wel weet is dat ik een serieuze besparing kan doen op de elektriciteitskosten.
                          Die oudere digicorder vreet stroom.
                          Last edited by theokus; 10 september 2014, 17:06.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digibox + Smart TV

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De zenders die ik hier met een CI+ kaartje bekijk (digitale ontvanger TV) kan ik ook opnemen met de TV naar een USB-opslag en daarna op TV probleemloos bekijken.

                            Speciale TV heb jij dan, hier blijft alles werken eens die één keer via de TV geformatteerd werd.
                            Alle zenders? Ook de digitale?nu nog de vraag of dit ook met een digibox lukt ;-)...
                            Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digibox + Smart TV

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
                              Alle zenders? Ook de digitale?nu nog de vraag of dit ook met een digibox lukt ;-)...
                              Als je tv-beeld hebt...kan je ook opnemen via de tv.

                              Ik zie wel voor mijn geval dan, een paar probleempjes
                              Kan je de opnames zodanig instellen dat je bijv. vijf minuten vooraf begint en bijv. 15 minuten later de opname kan stoppen omdat je via de tv werkt.

                              De digibox kan je verbinden met een dvd-r of vcr maar enkel via scart.
                              Ik zag dit net via een tekening (achterzijde digibox) van Telenet en van dus een digibox.

                              Nog iets:
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X