Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur huis wijzigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleur huis wijzigen

    We hebben plannen om van een huis dat we gaan kopen de gevel te verven.Is het mogelijk om in photoshop of dergelijke de huidige kleur van het huis te vervangen zodat we een idee hebben van het resultaat ?

  • #2
    Re: kleur huis wijzigen

    ja dat kan
    je selecteert de muur en maakt een aanpassingslaag met deze selectie als masker

    Comment


    • #3
      Re: kleur huis wijzigen

      Met selective color gaat dat redelijk goed. Afhankelijk vd oorspronkelijke kleur die je kiest bij 'colors' kan je met de andere sliders een beetje spelen tot je het gewenste resultaat bekomt. Voor normale rode bakstenen bv. kies je 'reds'. Is het eerder grijs dan kies je 'neutrals' en bij een witte huis kies je 'whites'.

      Met hue/saturation kan je het ook proberen. Eerst met het handje op het huis klikken en dan de hue slider aanpassen.



      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: kleur huis wijzigen

        Nu heb je een huis waarvan de rode baksteen veranderd is in magenta baksteen, wat niet hetzelfde resultaat is dan een geverfde magenta verflaag over een rode baksteen.

        Vraag aan TS is dan ook: bestaat het huis uit ongeverfde baksteen? of is het reeds geverfde baksteen/of crepi waarvan je de kleur wil veranderen?

        Comment


        • #5
          Re: kleur huis wijzigen

          Het gaat om dit huis, juist eens geprobeerd, maar krijg niet het gewenste resultaat.
          Als iemand zich geroepen voelt.


          host image
          Last edited by boldy; 11 september 2014, 21:03.

          Comment


          • #6
            Re: kleur huis wijzigen

            Jamaar... in welke kleur wil je het geverfd hebben?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: kleur huis wijzigen

              Oeps, we zouden wit eens willen proberen

              Comment


              • #8
                Re: kleur huis wijzigen

                Beter als dit lukt me niet, afgezien vd afwerking,

                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: kleur huis wijzigen

                  knap alex

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleur huis wijzigen

                    ik zou dat niet doen , dat is niet zo mooi

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleur huis wijzigen

                      vind het in ieder geval al mooier dan het gele, misschien dat spierwit mooier is, in ieder geval al bedankt voor de moeite !

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleur huis wijzigen

                        Zou iemand (David en/of Alex?) ook willen uitleggen hoe je bij zoiets precies tewerk gaat? Ik ben er slechts ten dele in geslaagd om de gele stenen wit te krijgen, maar had bv veel last met wat er aan de zijkant door de spijlen van de poort nog aan steen te zien is.
                        Maar ik vond persoonlijk wit ook niet zo geslaagd.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: kleur huis wijzigen

                          gewoon een groep maken (blend mode: pass through) met een laagmasker waarop je een selectie maakt. De poort is hier niet eens zo belangrijk omdat je gaat desatureren en in de poort zit al heel weinig kleur. Dus of je die nu perfect uit je selectie laat of niet, gaat niet zoveel verschil maken. In die groep kan je dan zoveel lagen steken als je wil met elk hun eigen blend mode. Selectie hoef je niet steeds opnieuw te maken want die lagen nemen de selectie van de group over. Ik heb eerst een witte kleurlaag gemaakt om te desatureren, en dan een paar adjustment layers om het wit nog witter te maken.




                          Met ramen, regenpijp en oprit ook in het wit (gewoon de selectie op m'n group laagmasker uitgebreid)

                          Last edited by !Karen; 13 september 2014, 11:13.
                          FLICKR PHOTOSTREAM
                          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                          Comment


                          • #14
                            Re: kleur huis wijzigen

                            en als het alleen maar wit maken is kan je met een "zwart-wit" aanpassingslaag werken
                            het masker mag dan ook over de poort heen omdat je er enkel de verzadiging uithaalt
                            en je kan witter maken door met het gele schuifje te spelen

                            Comment


                            • #15
                              Re: kleur huis wijzigen

                              Bedankt voor deze bijkomende uitleg, zowel van Karen als David. Daar ben ik wat mee, want
                              a) ofwel hebben we dit niet gezien tijdens de vijf modules 'Rastertekenen' (1ste Module was met PS Elements, 4 volgende waren PS CS4)
                              b) ofwel ben ik het al vergeten (intussen ben ik 64 en is de cursus voor mij ook al enkele jaren achter de rug)
                              c) ofwel heb ik die les niet goed opgelet. Ook mogelijk, want de cursus spitste zich vooral toe op fotomanipulatie, terwijl ik eigenlijk fotocorrectie wilde leren (aanpassen belichting, contrast, meer RAW, enz.) Maar af en toe heb ik zo'n jobke, bv kleedje van mijn kleindochter een andere kleur geven, enz. en heb ik zoiets nodig!
                              Dus echt bedankt.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X