Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asus tablet met toetsenbord azerty-qwerty probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Asus tablet met toetsenbord azerty-qwerty probleem

    Ik heb een Asus tablet met toetsenbord, sinds de laatste Android update (enkele weken geleden) is er een probleem om wachtwoorden in te geven.
    Als ik bijvoorbeeld op een website een wachtwoord in moet geven + de gebruikersnaam (of e-mail adres), dan werkt het toetsenbord gewoon in azerty voor de gebruikersnaam, maar als ik daarna het wachtwoord wil ingeven, dan schakelt dat over naar qwerty.
    Door het tablet af te koppelen van het toetsenbord is het dan mogelijk om het wachtwoord correct in te geven.
    Dan schakelt het toetsenbord op het scherm ook over naar qwerty, maar dan zie ik de letters staan zodat ik het wachtwoord wel juist kan ingeven.
    Als het toetsenbord afgekoppeld is, dan zie je dus duidelijk dat het toetsenbord overschakelt van azerty naar qwerty zodra je het vakje aanraakt waar je het wachtwoord moet invullen.
    Welke idiote programmeur het in zijn hoofd gekregen heeft om die software zo te schrijven, dat zou ik graag weten...
    Om de tablet in te schakelen heb ik ook een wachtwoord nodig, maar dat heb ik veranderd naar een pincode.
    Om die pincode in te geven komt er een "cijferklavier" op het scherm, ook als het toetsenbord aangesloten is.
    Als ik een wachtwoord kies, dan gaat dat via het toetsenbord, tenzij ik het telkens afkoppel, dan komt het "klavier" ook op het scherm (maar dat is erg lastig).

    Ik heb al alles geprobeerd, maar ik krijg dat probleem niet opgelost.
    Volgens mij zijn de Android updates nog een pak erger dan Windows updates...
    Als er een update geweest is, dan kan je alles opnieuw gaan zoeken, een heleboel functies zien er totaal anders uit.
    Als ik dat vooraf had geweten, dan had ik wel een Windows tablet gekocht.

    Het is niet alleen mijn eigen tablet, ik heb er hier onlangs nog een tablet van iemand anders moeten resetten na een update, want die deed helemaal niets meer (dat was ook een Android tablet, wel een heel goedkope).
    Voor die tablet had ik via Google een oplossing gevonden (eerst een paar knoppen tegelijk indrukken, en dan weer een ander knopje indrukken, het was allemaal netjes uitgelegd...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Asus tablet met toetsenbord azerty-qwerty probleem

    Des te meer een reden om gewoon het Franse AZERTY te verlaten en over te gaan op het Internationale QWERTY indeling. AZERTY is in Vlaanderen "ingeburgerd" door de vroegere dominante Franse cultuur en is geënt op romaanse talen. Nederlands is een germaanse taal en tikt sneller in met QWERTY. Geen gedoe met keyboard instellingen. In NL bestond vroeger ook een speciale QWERTY NL, maar daar zijn ze gewoon rap overgestapt naar QWERTY US-International, die in grotere hoeveelheden wordt geproduceerd, dus ook lagere stukprijs ipv speciaal op BE gemaakte AZERTY toetsenborden. Accenttekens nodig? Ik tik ze even snel in met de overslagmethode: hierbij kan je zelfs rare karakters intikken, die zelfs niet op een AZERTY toetsenbord staan.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment

    Working...
    X