Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betaalbare compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betaalbare compact camera

    Hallo

    Voor bij ons op het werk zijn we op zoek naar een goeie, betaalbare compactcamera. Het moet eentje zijn die vooral gemakkelijk is in gebruik, want onze bewoners (mensen met een beperking) moeten er ook mee overweg kunnen. Toch zou het ook handig zijn om wat meer extra zelf in te stellen functies te hebben. Als er iemand van de bewoners dan toch de kriebels krijgt, kunnen we hem hier ook leren mee werken. Wat ons budget precies is, weet ik eigenlijk niet. Maar ik vermoed dat dit niet meer zal zijn dan een €300.

    Dus de vereisten zijn:
    • eenvoudig in bediening
    • toch extra instelmogelijkheden
    • prijs/kwaliteit goeie camera


    Iemand tips?


    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: betaalbare compact camera

    De Panasonic TZ40 is een goede camera voor algemeen gebruik.
    Gemakkelijk te gebruiken door de goede automaat, maar heeft ook
    meer geavanceerde instellingen.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: betaalbare compact camera

      Met het genoemde budget helemaal mee eens!
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: betaalbare compact camera

        Hi Rudi,
        heb jij video ervaring met de TZ40? Het is en blijft echter een kleine sensor.

        Comment


        • #5
          Re: betaalbare compact camera

          Oorspronkelijk geplaatst door luc1946 Bekijk bericht
          Hi Rudi,
          heb jij video ervaring met de TZ40? Het is en blijft echter een kleine sensor.
          Heb wel enkele HD video's gemaakt. De kwaliteit is zeker niet slecht. Maar het was alleen
          maar bij voldoende licht. Meestal gebruik ik mijn Panasonic FZ200 voor video, is handiger met het draaibaar
          scherm. Doordat het toestel groter is ligt het ook beter in de hand.
          Rudi
          Last edited by rudimaes; 6 september 2014, 13:39.

          Comment


          • #6
            Re: betaalbare compact camera

            Bedankt voor jullie tip! Ik bekijk het eens van dichter! Het budget zou trouwens rond de 200-300 euro draaien. Hierbij zit ook een geheugenkaartje (4gb zal wel meer dan voldoende zijn) en een beschermtasje. Zijn er mensen die nog andere voorstellen hebben?

            Alvast bedankt!

            Groetjes
            Roeliee
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

            Comment


            • #7
              Re: betaalbare compact camera

              Wat met de sony cybershot DSC-HX50 of de nikon coolpix s9700? Zijn dit waardige alternatieven voor de panasonic? Iemand hier ervaring mee?

              Groetjes
              Roeliee
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

              Comment


              • #8
                Re: betaalbare compact camera

                Heb alleen ervaring met Panasonic compacts. Sony maakt ook goede travel zooms.
                De HX5O krijgt goede reviews.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: betaalbare compact camera

                  Niet te vergeten.. de Panasonic LF1.
                  Grotere sensor, lichtsterk vanaf 2.0, ingebouwde zoeker, 28-200 bereik. Prijs Rond 300 euro
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: betaalbare compact camera

                    Ik zou ook zeggen de Panasonic.
                    My Website
                    Light is all I need.

                    Comment

                    Working...
                    X