Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

long noise reduction fuji x-e1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • long noise reduction fuji x-e1

    ALs ik oop mijn Fuji X-e1 de Long noise reduction aan zet, dan zou de tijd toch moeten verdubbelen??

    Dus bij bijv 30 seconden sluitertijd, dan zou de totale tijd toch 60 seconden moeten duren voordat de foto klaar is?
    Of geldt dit niet voor systeemcamera's ?

    Of ik dit nu aan of uit zet, camera doet er net zolang over
    Last edited by danielsl; 5 september 2014, 06:21.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: long noise reduction fuji x-e1

    De sluitertijd blijft de sluitertijd.
    Die "long noise reduction" komt, naar mijn bescheiden mening, pas in actie bij het wegschrijven naar de geheugenkaart. Dus, ná het sluiten van het gordijn.
    Last edited by Jos Vanhengel; 5 september 2014, 02:13.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: long noise reduction fuji x-e1

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      De sluitertijd blijft de sluitertijd.
      Die "long noise reduction" komt, naar mijn bescheiden mening, pas in actie bij het wegschrijven naar de geheugenkaart. Dus, ná het sluiten van het gordijn.
      Ja oke, weet ik, maar de tijd verdubbelt toch bij LNR voordat de foto klaar is?

      Dit is bij mijn D7000 ook zo
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: long noise reduction fuji x-e1

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Dus bij bijv 30 seconden sluitertijd, dan zou de totale tijd toch 60 seconden moeten duren voordat de foto klaar is?
        Als het principe van 'dark frame subtraction' wordt gebruikt, zou er inderdaad een tweede foto moeten worden gemaakt met zelfde belichtingstijd. Ik heb wel al gelezen dat er Fujis zijn die dat pas toepassen bij hogere ISO waarden. Kijk eens na op welke ISO je gefotografeerd hebt.

        Ruis bij lange belichtingstijden wordt veroorzaakt door de opwarming van de sensor. Dat begint al mee te spelen bij minder dan 1 seconde. Waarom Fuji beslist om die long exposure noise reduction niet te activeren bij lagere ISO, is mij een raadsel. Het zou de keuze van de gebruiker moeten zijn...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: long noise reduction fuji x-e1

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Als het principe van 'dark frame subtraction' wordt gebruikt, zou er inderdaad een tweede foto moeten worden gemaakt met zelfde belichtingstijd. Ik heb wel al gelezen dat er Fujis zijn die dat pas toepassen bij hogere ISO waarden. Kijk eens na op welke ISO je gefotografeerd hebt.

          Ruis bij lange belichtingstijden wordt veroorzaakt door de opwarming van de sensor. Dat begint al mee te spelen bij minder dan 1 seconde. Waarom Fuji beslist om die long exposure noise reduction niet te activeren bij lagere ISO, is mij een raadsel. Het zou de keuze van de gebruiker moeten zijn...
          Ik heb iso 200 gebruikt en een sluitertijd van 30 seconden. Zou het daar aan liggen?
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: long noise reduction fuji x-e1

            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Ik heb iso 200 gebruikt en een sluitertijd van 30 seconden. Zou het daar aan liggen?
            Test eens op ISO800... of meer...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: long noise reduction fuji x-e1

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Test eens op ISO800... of meer...
              Ga ik vanavond even proberen. Maar vraag me dan wel af wat het nut is van LNR , als je dit niet vanaf iso200 kan gebruiken.
              Inderdaad een belachelijke keuze van Fuji
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: long noise reduction fuji x-e1

                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Ga ik vanavond even proberen. Maar vraag me dan wel af wat het nut is van LNR , als je dit niet vanaf iso200 kan gebruiken.
                Inderdaad een belachelijke keuze van Fuji
                Als het inderdaad iso-afhankelijk is, hoop ik dat ze dat met een firmware tweak toch nog in orde brengen
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: long noise reduction fuji x-e1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Test eens op ISO800... of meer...
                  Pieter, je hebt gelijk. Op 30 seconden werkt het vanaf iso 400. Op 10 seconden pas vanaf iso 1250. Denk dat Fuji besloten heeft dat sensor niet heet genoeg wordt om met die sluitertijden al meteen LNR in te schakelen.
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: long noise reduction fuji x-e1

                    Goed om te weten, maar ik had het liever anders gezien.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment

                    Working...
                    X