Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

    Al iemand ervaring met de Mini TT1 en Flex TT5 PW's samen met de AC3 getest op een Fuji X-T1?
    TTL of enkel Manueel ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

    Tot uw dienst: Power control for non-compatible cameras
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Met mijn beste dank Jos!
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

        En ik die een tijdje geleden dacht aan het verkopen van mijn MiniTT1 en FlexTT5 (voor Canon) toen ik mijn Phottix Odin kocht. Als ik effectief zou switchen naar Fuji, dan weet ik alvast welke triggers ik ga houden.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

          Heb ondertussen de test gedaan. Het is dus zo dat de TT1 en TT5 enkel kan gebruikt worden met de flitsen op manueel. De AC3 doet echter niks als je die in de keten plaatst. Het is dus een kwestie van trial en error. De TTL mogelijkheid van Nikon werkt dus niet. Jammer, want hiermee kan je dus zonder veel ervaring betere resultaten behalen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Jammer, want hiermee kan je dus zonder veel ervaring betere resultaten behalen.
            Wat is er tegenwoordig mis met ervaring?
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Wat is er tegenwoordig mis met ervaring?
              Er is niks mis met ervaring, uiteraard niet hé, maar ik wou maar zeggen dat iemand met helemaal geen ervaring met TTL zomaar , zonder veel kennis van het gegeven, al goeie resultaten kan halen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

                Het is maar logisch ook dat Nikon i-TTL niet werkt op een Fuji body. TTL informatie wordt uitgewisseld met de camera via de extra pinnetjes aan de onderkant van de MiniTT1, terwijl het centrale pinnetje enkel en alleen dient om een flitser te laten afgaan. Vermits de extra pinnetjes "Nikonees" spreken en de Fuji camera enkel "Fujinees" verstaat, kan er geen TTL informatie uitgewisseld worden.

                Volgens mij kan je de AC3 ZoneController wel gebruiken om de flitskracht van je Nikon flitser op afstand in te stellen (zelfs op een Fuji body). Volgens mij moet je dan de volgende stappen volgen:
                • Nieuwste firmware installeren op de MiniTT1 en FlexTT5.
                • MiniTT1 op ControlTL laten staan en een kanaal kiezen (bvb voor configuratieslot C1).
                • FlexTT5 op ControlTL laten staan en hetzelfde kanaal kiezen als hierboven (bvb voor configuratieslot C1).
                • MiniTT1 op C1 zetten en op je Fuji body plaatsen.
                • FlexTT5 op C1 zetten en je Nikon Speedlight (in i-TTL mode) erop plaatsen.
                • AC3 ZoneController op je MiniTT1 plaatsen en in M mode gebruiken.

                Nu zou je met de AC3 ZoneController de flitskracht van je Nikon flitser moeten kunnen instellen (mogelijk zijn er wel beperkingen i.v.m. de max flash sync speed).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #9
                  Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

                  Volledig eens met jocau.

                  Heb zelf al de test gedaan met Nikon TT1 (+ AC3) op hotshoe met alleen middencontact en Nikon SB910 flitsers, gemonteerd op Nikon TT5's.
                  Aan-uit zetten van groepen en krachtinstelling van de SB910's op de AC3 werkt inderdaad prima. (Uiteraard geen TTL).

                  Volgens mij zijn er 2 kleine handicaps aan dit gebruik van de PW ControlTL triggers :

                  1. Ik heb de indruk dat telkens wanneer je de instellingen op de AC3 wijzigt, je eerst een testflits moet geven vanop de TT1 om daarna een correcte reactie te krijgen van de remote TT5's.
                  (By the way : dat is - althans vanuit mijn ervaring - ook het geval bij gebruik van de ingebouwde PW trigger van de Sekonic L-758DR).

                  2. De maximum synch-speed van de camera, die je op die manier de TT1 laat aansturen via het middencontact op de hotshoe daalt drastisch.
                  (In mijn geval van 1/250 naar 1/100).
                  Dat komt omdat de synch-puls vanuit de TT1 met vertraging gegeven wordt, wanneer de TT1 alleen getriggerd wordt via het middencontact.
                  Volgens mij zou PW dit gemakkelijk kunnen verhelpen door de synchro-delay instelbaar te maken in de firmware, maar dat is in de huidige firmware (versie 3.700) helaas onmogelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pocket Wizard Mini TT1 en Flex TT5 op Fuji X-T1 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door TT5 Bekijk bericht
                    ... Volgens mij zijn er 2 kleine handicaps aan dit gebruik van de PW ControlTL triggers :

                    1. Ik heb de indruk dat telkens wanneer je de instellingen op de AC3 wijzigt, je eerst een testflits moet geven vanop de TT1 om daarna een correcte reactie te krijgen van de remote TT5's.
                    (By the way : dat is - althans vanuit mijn ervaring - ook het geval bij gebruik van de ingebouwde PW trigger van de Sekonic L-758DR). ...
                    In de oude instructievideo's van de AC3 was er geen sprake van testflitsen, na het wijzigen van de flitskracht (klik!).
                    Bij de voorstelling van de nieuwe RT-32CTL transmitter van Sekonic, wordt de nádruk gelegd op die testflitsen: klik! (op ongeveer 39:30 min)

                    "'t Kan verkeren" zei ooit een Nederlands schrijver.
                    Last edited by Jos Vanhengel; 21 oktober 2014, 23:51.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment

                    Working...
                    X