Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuzestress travelzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuzestress travelzoom

    Ik kocht vorig jaar een Canon Powershot sx270Hs. Dit toestel voldeed perfect aan wat ik zocht (en zoek). Jammer genoeg is het defect, nu voor de derde keer in reparatie. Momenteel zit ik zonder toestel, wat voor mij behoorlijk belangrijk is. Ik vertrek binnenkort op reis, en moet dus snel een nieuw toestel hebben. Daar het defect bij mijn Canon veel voorkomt, durf (en wil) ik me niet meer wagen aan de aankoop van eenzelfde toestel, hoewel het exact is wat ik zocht.
    Ik zoek dus een compact toestel met groot zoombereik (min 20x), met een budget van 250/350 euro. Ik val op de Lumix TZ40, maar las dat je hierbij de batterij enkel kunt opladen via de camera. Ik heb steeds 2 à 3 batterijen, wegens intensief gebruik en soms dagen zonder stroom. Bestaat hier een aparte acculader voor ? Is het bij de TZ60 hetzelfde ? Deze is duurder en niet zoveel beter, dus voor mij maakt die hele batterijkwestie een verschil. En wat is dan het verschil met de TZ55 ?
    Ik neem vooral macro's van op afstand (bloemen, insekten,...), wat de Canon prima deed. Voor de rest heb ik weinig specifieke eisen en neem ik vnl foto's van gebruikelijke landschappen, personen,... Wel liefst terug met SDHC opslag, kwestie van niet opnieuw te moeten investeren in geheugenkaarten.
    Is de Sony Cybershot WX350 een goed alternatief, de olympus stylus SH60 of SH1 ? Aan- of afraders ?

  • #2
    Re: keuzestress travelzoom

    Ik heb een TZ40 en laad die nooit op aan de camera, daarvoor heb ik een externe lader.
    Die moet wel apart worden aangeschaft. De TZ40 is overigens een goede travel zoom.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: keuzestress travelzoom

      Da's interessant, wist niet zeker of er een externe lader verkrijgbaar was - bedankt voor de reactie !

      Comment

      Working...
      X