Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste flitser

    heb bij het flitsen nog totaal geen ervaring, maar ben van plan mij hierin te verdiepen
    zou dit dan met verloop van tijd (enkele maanden) kunnen toepassen bij new-born, trouw-reportage, eventueel model-shoot (voor me erin te bekwamen)

    grootste vraagteken, welke flitser zal aanvaardbaar zijn voor deze dingen...?

    dacht aan metz 44, 52, ...? (44 is wel zeer prijsbewust, maar kan ik hem wel gebruiken?)

    nikon sb700 (nieuw), 900 (maar dan 2de hands), 910 nog niet 2de hands zien passeren

    zijn al deze flitser all round? (crop én FF?)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: eerste flitser

    Voor zover ik weet zijn alle flitsen zo ontworpen dat ze een strooiveld geven die vullend is voor FF formaat, dus crop is geen probleem.

    Wat ik je zou aanbevelen als eerste flits is een TTL flits van het merk zoals je cam, nu ken ik de modellen van nikon niet zo goed, dus kan niet zeggen die of die.
    Bij canon zou ik al direct de duurste aanbevelen en dat is toch een serieuze slok op de borrel als je weet dat je een goed alternatief kan vinden bij yongnuo (die hebben een HSS-TTL voor een slordige 200 euro en je kan die ook kopen in nikon model)
    Zelf heb ik zo eentje en ben er tevreden van mits je een paar kleine voorzorgen in acht neemt (flits is iets te krachtig bij opnamen kortbij <2meter van je model)
    Natuurlijk zijn de originele beter (heb er al mee gewerkt ook op nikon) maar de prijs....... OUCH

    Comment


    • #3
      Re: eerste flitser

      Nikon I-TTL is één van de beste maar ook het meest complexe van de flitsprogramma's.
      Daarom koop je best voor je eerste flits een flits van Nikon zelf.
      De SB-700 is al meer dan voldoende voor on-camera flits, wil je deze ook gaan gebruiken off-camera met paraplu's en/of softbox dan kun je beter uitkijken naar een krachtigere SB-900 /910. (of een tweedehands SB-800).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: eerste flitser

        op termijn denk ik dat off-camera in combo met softbox wel zal gebruikt worden, binnenkort bij new-born eventueel
        dus ga ik eens kijken bij de occaziespullen voor een sb900
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: eerste flitser

          sb900 op de kop kunnen tikken voor 195
          en nu er leren mee werken!
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: eerste flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            sb900 op de kop kunnen tikken voor 195
            en nu er leren mee werken!
            Nice one dude Daarvoor kan je nie sukkelen.

            Comment

            Working...
            X