Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening

    Om trilling te vermijden lijkt het mij handig om een afstandsbediening aan te schaffen.
    Ik heb een canon Eos 600D.

    Zou ik voor een afstandsbediening met kabel gaan? Of eerder draadloos?
    Wat zijn jullie bevindingen?

    Als ik bij het merk Canon blijf, welke afstandsbediening zijn hier goed?
    (En waar kan ik die het best kopen?)



    Mvg
    Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Afstandsbediening

    Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
    ... Zou ik voor een afstandsbediening met kabel gaan? Of eerder draadloos?
    Wat zijn jullie bevindingen? ...
    Ik heb geďnvesteerd in flits-triggers die (met behulp van een kabeltje) ook een camera kunnen ontspannen. Twee vliegen in één klap.

    Als er problemen zijn met trillingen, zou ik eerder een stabieler statief overwegen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening

      Ik heb de doodsimpele RS60-E3, voor 20 euro gekocht indertijd, en doet wat hij moet doen, flitsen en locken voor lange sluiter
      Draadloos zie ik zelf niet direct het nut, misschien dat jij het wel nodig hebt, maar dat draadje zit echt niet in de weg bij transport ofzo.
      En remote control is goed, maar zoals Jos zegt, een stabiel statief is eveneens een must.

      IZ.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

      Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsbediening

        Heb je geen smartphone? Download de app van Canon en je hebt een afstandsbediening. Li op voorwaarde dat jou camera dit ondersteunt)
        Canon Powershot G1 X Mark II

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsbediening

          Oorspronkelijk geplaatst door pwi60 Bekijk bericht
          Heb je geen smartphone? Download de app van Canon en je hebt een afstandsbediening. Li op voorwaarde dat jou camera dit ondersteunt)
          De 600D heeft geen wireless, geloof ik...

          IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

          Comment


          • #6
            Re: Afstandsbediening

            Als je een batterijgrip (voor de 600d)van Jupio koopt heb je er een draadloze afstandsbediening gratis bij. 2 vliegen in één klap.

            Comment


            • #7
              Re: Afstandsbediening

              Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
              Om trilling te vermijden lijkt het mij handig om een afstandsbediening aan te schaffen.
              Ja, dat kan handig zijn. Maar op statief kan je ook trillingen uitschakelen door te werken met mirror lock-up en self-timer. De spiegel klapt eerst op, daarna start de timer en verdwijnen de trillingen van de spiegel en van jouw vinger die de ontspanner indrukt, en op het moment dat de opname wordt gemaakt, staat alles mooi stil. Met een afstandsbediening kan je de timer uitschakelen en in plaats daarvan zelf bepalen hoe lang je wacht tussen mirror lock-up en het maken van de foto. Je moet dan namelijk een tweede keer op de knop drukken.

              Let op: bij sluitertijden tussen 1/20s en 1 ŕ 2s zal je afstandsbediening alleen niet volstaan voor het uitschakelen van trillingen. Dat is namelijk (ongeveer) de zone waarin de klap van de spiegel invloed heeft. Bij belichtingstijden van meerdere seconden wordt de invloed van de spiegel weer verwaarloosbaar. Bij hele lange belichtingstijden (bulb mode) is de afstandsbediening weer zeer handig omdat je dan de ontspanknop ingedrukt kunt vergrendelen. Anders moet je in bulb de ontspanknop zelf vasthouden, en voor belichtingstijden van meerdere minuten is dat bepaald niet aangenaam.

              De opmerkingen over het gebruik van een stabiel statief zijn ook terecht. Zeker met lange lenzen kan zelfs een zuchtje wind al wat beweging veroorzaken.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Afstandsbediening

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Bij hele lange belichtingstijden (bulb mode) is de afstandsbediening weer zeer handig omdat je dan de ontspanknop ingedrukt kunt vergrendelen. Anders moet je in bulb de ontspanknop zelf vasthouden, en voor belichtingstijden van meerdere minuten is dat bepaald niet aangenaam.
                De reden waarom ik hem heb gekocht!

                IZ.
                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                Comment


                • #9
                  Re: Afstandsbediening

                  Merci voor de reacties!

                  Ook al heb je een stevig statief, door de druk die uitgeoefend wordt op de knop van de camera ontstaat er altijd wat trilling, die je misschien niet voelt maar wel is.
                  Het idee is gekomen na het kijken van filmpjes op YouTube, daar had een persoon ook een stevig statief, maar toch een bekabelde afstandbediening. En hij haalde de trilling-reden aan.

                  Nu blijkt dat er geen origineel bekabelde afstandsbediening bestaat van Canon? (compatibel met mijn camera)
                  De draadloze afstandsbediening van Canon is RC-6.

                  Welke merken zijn ook nog aan te raden?

                  En is het zo dat de draadloze afstandsbedieningen een delay hebben van 2 seconden?
                  Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afstandsbediening

                    Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
                    Nu blijkt dat er geen origineel bekabelde afstandsbediening bestaat van Canon? (compatibel met mijn camera)
                    De draadloze afstandsbediening van Canon is RC-6.

                    Diegene die ik zei (de RS60-E3) is compatibel met mijn 600D, dus zal die dat met jouw 600D ook wel kunnen zeker

                    IZ.
                    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afstandsbediening

                      Heb de RS60-E3 gekocht, origineel in verpakking, 5,26 euro op ebay.
                      Nu afwachten of het daadwerkelijk origineel gaat zijn als ik hem binnen krijg.
                      Last edited by Davy.C; 6 september 2014, 00:01. Reden: typfout
                      Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afstandsbediening

                        Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
                        ... Nu afwachten of het daadwerkelijk origineel gaat zijn als ik heb binnen krijg.
                        Duh!!??
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afstandsbediening

                          Je kon ook gewoon op je camera ook gewoon de timer functie gebruiken.
                          Of met een (Android) smartphone of PC via USB kabel kan je het ook.
                          Zelf heb ik nu voor 5€+1€ zo'n replica Canon RC-6 draadloze trigger.
                          Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afstandsbediening

                            De RS60-E3 is vandaag binnen gekomen. En.. het is een originele! Koopje dus! :-)
                            Ook al getest en hij werkt prima!
                            Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                            Comment

                            Working...
                            X