Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanrader voor vliegshows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanrader voor vliegshows


    Hey allen,

    Mijn broer is aan het twijfelen, voor de aankoop van een fototoestel. Het zou vooral moeten dienen, om de stunten in beeld te brengen, van allerhande vliegshows.

    Momenteel twijfelt hij tussen de S1 IS, en de Pro1 (beide Canon). Qua zoom zou ik aanraden de S1 te nemen, maar aangezien er zoveel mogelijkheden zijn om de zoom van de Pro1 nog uit te breiden, zou'k eerder de Pro1 nemen, omwille van zijn hoger aantal mogelijkheden.

    Voor de vliegshow-freaks onder ons: wat denken jullie?

    Bedankt!

    -W
    http://krameria.eu
    "Cogito Ergo Sum"

  • #2
    Als het nog een ander merk mag zijn kijk eens even naar de Panasonic DMC-FZ10
    Dit model heeft ook een IS systeem met 12x zoom
    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


    Mvg tibo
    Canon EOS 10D + BG-ED3 / Sigma 50-500 APO RF ~ Sigma EF-500 DG ST ~ Tokina 28-70 ATX PRO SV

    Comment


    • #3
      Als het echt is om constant in te zoomen zou ik ook kiezen voor de Panasonic FZ10. Zijn lichtsterke lens van f2.8 gaat zeker zijn dienst doen als het wat bewolkt is enzo!
      Ook de 12x zoom tegenover 10x zoom brengt je toch dikwijls net dat ietsje dichterbij
      De S1 heeft ook IS, dus dat is hetzelfde...

      Greetz,
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

      Comment


      • #4
        Opgepast: het verschil aan de telekant van de S1 en de FZ10 is minder dan je denkt: 380 tov 420 mm !!
        Altijd opletten met het aantal keren zoom: ook de wideangle is daarin belangrijk: aantal keer zoom = max tele/max breedhoek.

        1-12mm is ook een 12x zoom, maar minder bruikbaar voor tele dan een 35-240... en toch beiden 12x zoom...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Geen van beide... beter wat serieus doorsparen voor een dslr, met een 400mm of een 500mm lens, want als het effectief voor vliegshows is, ga je aan een prosumer geen plezier beleven, je komt altijd te kort, en hij is altijd te traag...

          'k dacht dat ik met mijn d-70 en 300mm hier in belgie ging toekomen, op zaventem is dat meer dan genoeg om wat vliegtuigen te spotten, maar op koksijde was dit veel, maar dan ook veel te kort. Snelheid was voldoende ... maar afstand .

          Als je broer hier rondkijkt, kan hij al voor een aardig prijsje in de koopjeshoek bvb een canon d-30 kopen, en dan daar nog een deftige ocasie van lens bij, en hij gaat er veel meer plezier aan beleven.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Voor airshows heb je met een prosumer qua bereik echt niet genoeg (maar snelheid wel). Ik denk dat je tegenwoordig toch een 400 - 500mm nodig hebt (ze zetten ons toch zo ver weg van die planes )

            Veel succes in je zoektocht, en ik denk dat een D30 / D60 met een goede lens een heel goede combo kan zijn !

            Groetjes,
            Rutger
            Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rutger
              Voor airshows heb je met een prosumer qua bereik echt niet genoeg (maar snelheid wel). Ik denk dat je tegenwoordig toch een 400 - 500mm nodig hebt (ze zetten ons toch zo ver weg van die planes )

              Veel succes in je zoektocht, en ik denk dat een D30 / D60 met een goede lens een heel goede combo kan zijn !

              Groetjes,
              Rutger
              Hmm.. and what about EOS 300D?
              http://krameria.eu
              "Cogito Ergo Sum"

              Comment


              • #8
                Originally posted by Wedlock
                Originally posted by Rutger
                Voor airshows heb je met een prosumer qua bereik echt niet genoeg (maar snelheid wel). Ik denk dat je tegenwoordig toch een 400 - 500mm nodig hebt (ze zetten ons toch zo ver weg van die planes )

                Veel succes in je zoektocht, en ik denk dat een D30 / D60 met een goede lens een heel goede combo kan zijn !

                Groetjes,
                Rutger
                Hmm.. and what about EOS 300D?
                Dat zal ook wel gaan. Maar vergeet niet dat een SLR met goede lens een pak duurder is.

                Comment


                • #9
                  Inderdaad, daarom dat ik (voor mij is het nu toch "te laat") een 2de hands D60 ofzo zou kopen en dan geld steken in een echt goede lens (geloof me, voor spotten heb je die zeker nodig!)

                  Rutger
                  Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jdm
                    Geen van beide... beter wat serieus doorsparen voor een dslr, met een 400mm of een 500mm lens, want als het effectief voor vliegshows is, ga je aan een prosumer geen plezier beleven, je komt altijd te kort, en hij is altijd te traag...

                    'k dacht dat ik met mijn d-70 en 300mm hier in belgie ging toekomen, op zaventem is dat meer dan genoeg om wat vliegtuigen te spotten, maar op koksijde was dit veel, maar dan ook veel te kort. Snelheid was voldoende ... maar afstand .

                    Als je broer hier rondkijkt, kan hij al voor een aardig prijsje in de koopjeshoek bvb een canon d-30 kopen, en dan daar nog een deftige ocasie van lens bij, en hij gaat er veel meer plezier aan beleven.
                    Right on!

                    Wat de meesten vergeten is dat zoom range alléén niet genoeg is. De meeste prosumers hebben nog heel wat shutter lag (gemiddeld 0,3s half to full press) en ze focussen bovendien veel trager ook (wat de totale lag makkelijk naar 0,6 tot 0,7s duwt).

                    Wil je écht perfect een airshow kunnen schieten, investeer in een goede tele met minimum 300mm zoom range (de crop factor van je sensor brengt dat op ong. 450mm) en een DSLR body. Totale prijs; 2000€ (rekening houdend met wat accesoires).
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      wel, ik ben begonnen met een Minolta Z1, en die heeft het met mij (of ik met het toestel) welgeteld 3 weken uitgehouden. Dan heb ik mij een Canon 300D aangeschaft met een 300mm lens, maar die heb ik intussen vervangen door een Sigma 50-500 lens. Van deze combinatie ben ik heel tevreden en zal binnenkort nog aangevuld worden met een Canon 100-400L.


                      voor voorbeelden kan je kijken op:



                      Daar heb ik foto's staan van in Volkel (NL) en van gisteren in Fairford (UK).


                      mvg,


                      Bram aka Bottie
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                      Comment

                      Working...
                      X