Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieieieindelijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eieieieieieindelijk

    Eindelijk toch eens een Europees land dat het begint te beseffen waarmee je die laagvliegers ècht kan straffen.

    Op reis naar Zwitserland? Rijd dan niet te snel. Sinds de nieuwe verkeerswet van vorig jaar heeft de wegpolitie al 120 auto’s van hardrijders in beslag genomen. Die worden openbaar verkocht. De bestuurder krijgt meteen ook tot twee jaar cel. ‘Die harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land,’ zegt Danny Smagghe van Touring.


    Verhoogde pakkansen... laat me niet lachen, hogere boetes... die betalen ze toch met de glimlach, dus al de huidige maatregelen halen niks uit.
    Ik ben al langer voorstander van het Amerikaans systeem, dat nu eindelijk eens zal toegepast worden in Europa.
    Ik weet wel, het zal natuurlijk weinig navolging krijgen van de broekschijters van politici in andere landen, want het zou wel eens een paar stemmen kunnen kosten bij de volgende verkiezingen.

  • #2
    Re: Eieieieieieindelijk

    Ik ging het ook posten, maar vrees een beetje voor de reacties en het mogelijke slotje. Tenzij we het beleefd houden.
    Ik kan in elk geval die rechter zijn argumenten volgen: als je in bepaalde zones 40 tot 80 km/h te snel rijdt dan ben je inderdaad met een moordwapen op de baan.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Eieieieieieindelijk

      Ik heb er ook niks op tegen.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Eieieieieieindelijk

        als de politici hier wat haar op hun tanden hadden, dan.. was het gedaan met die wegpiraten. Voorstander !!!!

        Comment


        • #5
          Re: Eieieieieieindelijk

          Voor de 50 per uur te hard in bebouwde kom akkoord en 200 waar 120 mag ook. Dat doe je niet per ongeluk.

          Maar 40 waar je 30 mag je auto kwijt en 2 jaar celstraf?
          Dat is toch een beetje met de haren getrokken denk ik. 40 per uur heb je snel hoor.
          Als je zoals ik elk weekend een school passeert op een baan waar je 70 mag en dan naar 30 moet om 2 uur snachts omdat het geen "slimme" borden zijn zie ik er veel voor 2 jaar bak gaan doen.
          Het moet wel werkbaar blijven.

          Als zijnoot vraag ik me trouwens af waarom ze niet gewoon elke wagen voorzien van een snelheidsbegrenzer en een alcoholslot. Dan sluit je hardrijden op autostrade en dronken rijden al onherroepelijk uit. Of zouden ze echt zo graag de boetes innen?
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Eieieieieieindelijk

            Heb zelf nog nooit een boete voor te snel rijden gekregen (zeg nooit nooit) maar eigenlijk vind ik dat er toch iets over. Kan erin komen bij bvb recidivisme.

            De vraag is of ze dan fietsers die 50 km/h rijden op het voetpad ook de cel gaan indraaien?

            Comment


            • #7
              Re: Eieieieieieindelijk

              Goeie vraag Spanik.
              Als ik zie hoe snel de wielertoeristen bij ons in de geburen door de bebouwde kom vliegen kan je dat op zijn minst roekeloos rijden noemen.
              Ik zie die in een zone 30 ook dikwijls mij voorbijsteken als ik met de wagen 30 - 35 rijdt. Of mogen die dat wel omdat ze fietser zijn?
              Als je met een fiets tegen 45/u iemand aanrijdt is de kans ook heel reëel dat die er iets aan overhoud of zelfs in blijft. Dus dat argument telt alvast niet.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: Eieieieieieindelijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                Goeie vraag Spanik.
                Als ik zie hoe snel de wielertoeristen bij ons in de geburen door de bebouwde kom vliegen kan je dat op zijn minst roekeloos rijden noemen.
                Ik zie die in een zone 30 ook dikwijls mij voorbijsteken als ik met de wagen 30 - 35 rijdt. Of mogen die dat wel omdat ze fietser zijn?
                Als je met een fiets tegen 45/u iemand aanrijdt is de kans ook heel reëel dat die er iets aan overhoud of zelfs in blijft. Dus dat argument telt alvast niet.
                Ook een fietser moet zich aan de verkeerswetgeving houden... en dus ook qua snelheid...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Eieieieieieindelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Ook een fietser moet zich aan de verkeerswetgeving houden... en dus ook qua snelheid...
                  klopt. Maar ze doen er wel niets aan. Althans hier niet. Maar ik begrijp dat wel hoor. Als de politie optreed tegen wielertoeristen stampen ze een electoraal huisje om en bij automobilisten speelt dat minder of niet.
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eieieieieieindelijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                    Voor de 50 per uur te hard in bebouwde kom akkoord en 200 waar 120 mag ook. Dat doe je niet per ongeluk.

                    Maar 40 waar je 30 mag je auto kwijt en 2 jaar celstraf?
                    Dat is toch een beetje met de haren getrokken denk ik. 40 per uur heb je snel hoor.
                    Wie 40 km per uur te snel rijdt in een zone 30
                    40 te snel jinkx en daar zal wel rekening gehouden worden met de momenten hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eieieieieieindelijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                      Maar 40 waar je 30 mag je auto kwijt en 2 jaar celstraf?
                      Dat is toch een beetje met de haren getrokken denk ik. 40 per uur heb je snel hoor.
                      Als je zoals ik elk weekend een school passeert op een baan waar je 70 mag en dan naar 30 moet om 2 uur snachts omdat het geen "slimme" borden zijn zie ik er veel voor 2 jaar bak gaan doen.
                      wel effe goed lezen, : Wie 40 km per uur te snel rijdt in een zone 30 : je moet 70 per uur rijden waar je maar 30 mag, en dan ..... IMO: autoke afpakken, want 70 aan een school is niet per ongeluk.
                      Snelheidsbegrenzer...??? op hoeveel ? 120 ??? en dan tegen 120 voorbij de school???
                      Ik heb hier ooit eens geschreven , waarom niet gps gestuurd? dan geen enkel proces meer, een module in je auto die ziet hoeveel je mag rijden... en ik kreeg direct... no way, my car is my castle.... en politiestaat en ...
                      zou het niet fijn zijn van GEEN proces meer om te hard rijden ?? en al die traject bewakingen en flitspalen, te verkopen als oud ijzer??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eieieieieieindelijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        40 te snel jinkx en daar zal wel rekening gehouden worden met de momenten hoor.
                        Woops verkeerd gelezen. Dat is wat ze noemen een "brainfart" :-)
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eieieieieieindelijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                          klopt. Maar ze doen er wel niets aan. Althans hier niet. Maar ik begrijp dat wel hoor. Als de politie optreed tegen wielertoeristen stampen ze een electoraal huisje om en bij automobilisten speelt dat minder of niet.
                          Ik ben in Aalst ooit op de vingers getikt door meneer Agent.
                          Ik reed 45km/u in een zone 30.

                          Zwaantje heeft mij aan de kant gezet, met een waarschuwing.
                          Lachte er wel wat mee, maar was wel serieus dat ik in overtreding was.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eieieieieieindelijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            wel effe goed lezen, : Wie 40 km per uur te snel rijdt in een zone 30 : je moet 70 per uur rijden waar je maar 30 mag, en dan ..... IMO: autoke afpakken, want 70 aan een school is niet per ongeluk.
                            Snelheidsbegrenzer...??? op hoeveel ? 120 ??? en dan tegen 120 voorbij de school???
                            Ik heb hier ooit eens geschreven , waarom niet gps gestuurd? dan geen enkel proces meer, een module in je auto die ziet hoeveel je mag rijden... en ik kreeg direct... no way, my car is my castle.... en politiestaat en ...
                            zou het niet fijn zijn van GEEN proces meer om te hard rijden ?? en al die traject bewakingen en flitspalen, te verkopen als oud ijzer??
                            Als gps gestuurd kan zou dat ideaal zijn. maar voorlopig nog niet mogelijk bij mijn weten.
                            Dus voorlopig begrenzen op 130 zodat je hardrijden op autostrade toch al uitsluit. Je moet ergens beginnen he.
                            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eieieieieieindelijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Eindelijk toch eens een Europees land dat het begint te beseffen waarmee je die laagvliegers ècht kan straffen.

                              Op reis naar Zwitserland? Rijd dan niet te snel. Sinds de nieuwe verkeerswet van vorig jaar heeft de wegpolitie al 120 auto’s van hardrijders in beslag genomen. Die worden openbaar verkocht. De bestuurder krijgt meteen ook tot twee jaar cel. ‘Die harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land,’ zegt Danny Smagghe van Touring.


                              Verhoogde pakkansen... laat me niet lachen, hogere boetes... die betalen ze toch met de glimlach, dus al de huidige maatregelen halen niks uit.
                              Ik ben al langer voorstander van het Amerikaans systeem, dat nu eindelijk eens zal toegepast worden in Europa.
                              .
                              Pakkans is alles bepalend. Bij trajektcontroles en flitspalen houdt iedereen zich perfect aan de snelheid. En dat gevangenisstraffen niet werken, is juist in Amerika overduidelijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                              Maar 40 waar je 30 mag je auto kwijt en 2 jaar celstraf?
                              40 te hard waar je 30 mag.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                              Als zijnoot vraag ik me trouwens af waarom ze niet gewoon elke wagen voorzien van een snelheidsbegrenzer en een alcoholslot. Dan sluit je hardrijden op autostrade en dronken rijden al onherroepelijk uit. Of zouden ze echt zo graag de boetes innen?
                              Goed idee, maar dan wel de maximum snelheid omhoog. Nu vormen zich op snelwegen met trajekt controle waar 100 het maximum is hele colonnes auto's wat tot gevaarlijk situaties leidt.

                              Jan

                              Comment

                              Working...
                              X