Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersprobleem: Flitser gaat niet af met trigger op camera gemonteerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnersprobleem: Flitser gaat niet af met trigger op camera gemonteerd

    Ik heb onlangs een yongnuo YN650-3 gekocht met een bijbehorend setje RF-603N2 triggers, maar de flash wilt niet afgaan als ik een foto maak met de trigger op de hotshoe van mijn Nikon D5200 gemonteerd.

    Als ik de flitser rechtstreeks op mijn camera aansluit en hem in manuele stand zet, gaat hij mee af als ik een foto maak.
    Gebruik ik de flash off-camera en druk ik op de testknop van de trigger zonder dat deze op de hotshoe van de camera gemonteerd is, dan gaat de flash ook af (trigger in TX-stand, TRX doet hij ook niets). Echter wanneer ik de trigger nadien op mijn camera monteer, geeft hij geen signaal door aan de flitser wanneer ik een foto maak (zowel niet in TX als TRX stand)

    Is er iemand die weet hoe ik mijn triggers aan de praat kan krijgen als ik ze op mijn camera monteer.
    http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

  • #2
    Re: Beginnersprobleem: Flitser gaat niet af met trigger op camera gemonteerd

    Ik had hetzelfde probleem, maar met andere merken van triggers en flitsers.
    Bij mij is de oplossing dat ik eerst de triggers moet aanzetten en pas daarna de flitsers.
    Last edited by GVR67; 27 september 2014, 16:11.

    Comment


    • #3
      Re: Beginnersprobleem: Flitser gaat niet af met trigger op camera gemonteerd

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
      Ik heb onlangs een yongnuo YN650-3 gekocht met een bijbehorend setje RF-603N2 triggers, maar de flash wilt niet afgaan als ik een foto maak met de trigger op de hotshoe van mijn Nikon D5200 gemonteerd.

      Als ik de flitser rechtstreeks op mijn camera aansluit en hem in manuele stand zet, gaat hij mee af als ik een foto maak.
      Gebruik ik de flash off-camera en druk ik op de testknop van de trigger zonder dat deze op de hotshoe van de camera gemonteerd is, dan gaat de flash ook af (trigger in TX-stand, TRX doet hij ook niets). Echter wanneer ik de trigger nadien op mijn camera monteer, geeft hij geen signaal door aan de flitser wanneer ik een foto maak (zowel niet in TX als TRX stand)

      Is er iemand die weet hoe ik mijn triggers aan de praat kan krijgen als ik ze op mijn camera monteer.
      De RF-603 trigger op je camera moet in TX stand. De andere trigger, waar je flash in zit, moet in TRX stand. Dan zou het moeten werken.
      Zelf gebruik ik de YN560-TX transmitter, veel handiger.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment

      Working...
      X