Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

    Vraagje,

    Is het mogelijk om mijn flitslicht draadloos te meten met volgende setup; op de camera heb ik een YN 622C-TX flash controller, die mijn YN 622C's aanstuurt.
    Ik wil mijn flitsen dus laten afvuren door op mijn lichtmeter een meting te doen... Ik weet dat er een aparte module verkocht wordt voor deze lichtmeter die hiervoor dient, maar als ik het goed begrijp werkt dat enkel voor Pocket Wizards? Correct?

    Nu moet ik telkens een meting doen, en dan heb ik 90 sec de tijd om mijn flitsen te laten afgaan. Dit doe ik nu door bvb op de testknop te drukken van de YN 622-TX of door een extra YN 622C te gebruiken, maar dit werkt niet echt gemakkelijk.

    Ik vraag me dus af of hiervoor een oplossing is?
    En neen, ik ga geen pocket wizards kopen
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

    Een keer op de testknop van de zender drukken.
    Je werkt manueel? Want het zijn ttl triggers.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

      Met de testknop kan ik me behelpen maar echt makkelijk is dat niet, zeker niet als ik alleen bezig ben. Het zou veel aangenamer werken moest ik maar één handeling moeten doen.

      Tot nu toe werkte ik meestal met ttl en zonder meter, nu wil ik me toeleggen op manueel met meter en wie weet kan ik die
      meter achter een tijdje ook wel missen :-)
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment


      • #4
        Re: Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

        Draadloos werkt enkel met Pocketwizards.

        Als je toch niet graag via de testbutton werkt dan rest je enkel nog de aloude manier via de synckabel.
        Kabeltje in je lichtmeter naar de PC-input van je trigger.
        Als je dan op de knop van de lichtmeter drukt activeerd deze je trigger welke dan de flitsen laat afgaan.

        Meten is weten, gissen is missen.
        Manueel werken zonder flitsmeter is trial and error, is tijdrovend en komt amateuristisch over naar je modellen.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Als je toch niet graag via de testbutton werkt dan rest je enkel nog de aloude manier via de synckabel.
          Kabeltje in je lichtmeter naar de PC-input van je trigger.
          Als je dan op de knop van de lichtmeter drukt activeert deze je trigger welke dan de flitsen laat afgaan.

          Meten is weten, gissen is missen.
          Manueel werken zonder flitsmeter is trial and error, is tijdrovend en komt amateuristisch over naar je modellen.
          Ik ben niet helemaal mee vrees ik... Welke kabeltje is dat dan precies en moet dat dan gaan naar de trigger op de camera, op de flits, of naar eender welke trigger? (bvb eentje extra die je enkel gebruikt om je lichtmeter te doen triggeren?)

          Fotografie is fanastisch maar als het té technisch wordt komen mijn beperkingen snel naar boven
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

          Comment


          • #6
            Re: Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

            Een gewone PC synch kabel.
            - als je een lange hebt kan dit naar de trigger op de camera
            - anders een korte naar een extra trigger

            De kabel past in de PC poort van de flitsmeter en de PC poort van de trigger.

            Nu ik ken die Chinatrigger niet maar ik vermoed dat je deze wel via een kabel kunt triggeren.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Er bestaat een aparte module voor Sekonic lichtmeters en een Yuongo flitsset. Deze is alleen nog niet helemaal door alle instanties goedgekeurd (maar werkt wel helemaal goed).
              Mocht je interesse hebben, stuur eens een mailtje naar info@de-aap.nl. Zij kunnen je daar perfect mee helpen.

              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

              Comment


              • #8
                Re: Sekonic L-358 draadloos triggeren YN 622C

                Klinkt interessant nikonias. .. ga ik zeker doen! Bedankt.
                Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                Comment

                Working...
                X