Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cookies waarschuwing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cookies waarschuwing

    Ben ik de enige die zich ergert aan die boodschappen op websites waarin ze voor de zoveelste keer melden dat de website gebruik maakt van cookies?

    Dit is toch de meest onnodige boodschap die er bestaat op het Internet, want bijna elke website maakt daar toch gebruik van als er een inlog procedure is. Zeker als je de bezoeker de optie geeft om ingelogd te blijven, zodat je bij je volgende bezoek niet opnieuw moet inloggen.

    Dit is weer één van die onzinnige wetten die door politiekers verzonnen werden zodat zij het idee hebben dat zij goed bezig zijn, terwijl ze eigenlijk enkel frustraties opwekken bij de gebruikers. Althans, toch bij mij. Ik haat het gewoon dat ik altijd op die balk, boven- of onderaan, moet klikken om te bevestigen dat ik die cookies aanvaard.

    Ze hadden beter gewoon de fabrikanten van browsers verplicht een optie te voorzien om cookies te blokkeren of niet. Wel, sommige browsers hebben dit ook al. Zo aanvaard ik altijd 1st-party cookies, maar blokkeer ik de 3rd-party cookies. Dus waarom ik dan nog eens de optie moet krijgen om op een website te melden of ik die dingen wil ontvangen of niet, is toch helemaal absurd!

    Hoe denken jullie hier eigenlijk over?
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Cookies waarschuwing

    Kan inderdaad op de zenuwen werken en ook het bericht dat XXX graag zou weten waar u zich bevind.
    Wat gaat hen dat verdorie aan, moeten ze nog niet weten welke maat van schoenen ik heb?
    En dan die mails van een hoop verschillende winkels met idiote reclames? waar hebben die mijn e-mail adres vandaan?
    Google?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Cookies waarschuwing

      Ik trek mij dat niet aan ... met "superantispyware" vliegen die er gelijk weer af ... als het "trackers" zijn

      Comment


      • #4
        Re: Cookies waarschuwing

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Kan inderdaad op de zenuwen werken en ook het bericht dat XXX graag zou weten waar u zich bevind.
        Wat gaat hen dat verdorie aan, moeten ze nog niet weten welke maat van schoenen ik heb?
        En dan die mails van een hoop verschillende winkels met idiote reclames? waar hebben die mijn e-mail adres vandaan?
        Google?

        Via die cookies

        Comment


        • #5
          Re: Cookies waarschuwing

          Avira heeft een optie om 'trackers' te blokkeren.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Cookies waarschuwing

            Is redelijk absurd inderdaad, maar het is nu eenmaal een europese rechtlijn. Langs de andere kant, als je niet iedere keer je cookies leegmaakt, dan houden ze in een cookie bij of je het gebruik van cookies al aanvaard hebt. Doe hetzelfde als jij, enkel cookies van de website zelf aanvaarden.

            Comment


            • #7
              Re: Cookies waarschuwing

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Is redelijk absurd inderdaad, maar het is nu eenmaal een europese rechtlijn. Langs de andere kant, als je niet iedere keer je cookies leegmaakt, dan houden ze in een cookie bij of je het gebruik van cookies al aanvaard hebt. Doe hetzelfde als jij, enkel cookies van de website zelf aanvaarden.
              En Ccleaner doet de rest hier
              Weg met de koekjes die ik niet wil.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Cookies waarschuwing

                Dit is idd zowat de meest idiote regelgeving die bestaat.
                Cookies zijn trouwens een oude technologie, tegenwoordig bestaan veel meer geavanceerder methoden om gebruikers en hun toestellen te tracken waar geen regelgeving tegen opgewassen is.

                Maar daar hebben we weer trickjes voor om ze te slim af te zijn

                Comment


                • #9
                  Re: Cookies waarschuwing

                  We vallen in herhaling: Voor Firefox de combinatie adblock, noscript en ghostery. Eventueel ook Cookie Safe.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cookies waarschuwing

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    We vallen in herhaling: Voor Firefox de combinatie adblock, noscript en ghostery. Eventueel ook Cookie Safe.
                    Ja, maar de combo van die 3 zorgt toch vaak ook voor disfunctionele sites. En dan kan je gaan uitzoeken wie wat blokkeert en gaan whitelisten. Is op den duur wel erg vervelend.
                    Voorlopig hou ik het bij Adblock en Ghostery.
                    Last edited by dleemans; 29 augustus 2014, 23:33.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cookies waarschuwing

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Ja, maar de combo van die 3 zorgt toch vaak ook voor disfunctionele sites. En dan kan je gaan uitzoeken wie wat blokkeert en gaan whitelisten. Is op den duur wel erg vervelend.
                      Voorlopig hou ik het bij Adblock en Ghostery.
                      Je moet de keuze maken,hé. Het is niet dat het veel werk is om iets toe te laten.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cookies waarschuwing

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        En dan die mails van een hoop verschillende winkels met idiote reclames? waar hebben die mijn e-mail adres vandaan?
                        Google?
                        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                        Via die cookies
                        Nee. SiteA kan de cookies van SiteB niet lezen. Een Email adres kan op tal van manieren bekent worden. Onzorgvuldig gebruik op websites. Onzorgvuldig gebruik op CC-lijsten. Gehackte webshops....

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cookies waarschuwing

                          Hoe meer cookies hoe liever. Ik vraag soms offertes voor de meest absurde
                          dingen, zoals een grasmaaier zonder één spriet gras te hebben. Dan krijg ik
                          een hele poos stompzinnige reclame voor iets dat ik nooit nodig zal hebben.
                          En zo is de bedrieger bedrogen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cookies waarschuwing

                            Oef, ik ben toch niet de enige die die meldingen overdreven en hinderlijk vind.

                            Persoonlijk heb ik niets tegen cookies, zolang ze dienen om de functionaliteit van de website te verbeteren. Zelf maak ik ook wel eens gebruik van een cookie op mijn websites om instellingen die de bezoekers maken te bewaren op hun PC. Heb ik een inlog systeem voorzien, dan worden die dingen natuurlijk opgeslagen in de database en wordt een cookie enkel gebruikt om de inlogprocedure bij een tweede bezoek te vergemakkelijken.

                            Dat was ook het oorspronkelijk doel, om de bezoekers van websites een service te verlenen om hun surfplezier te verbeteren. Maar ja, zo zal elke technologie door enkelen wel altijd verziekt worden voor geldgewin.

                            Al moet ik wel zeggen, dat reclame websites, die banners verkopen, hier toch wel handig gebruik van maken. Ze weten al snel je interesse waardoor je eigenlijk wel doelgerichte reclame ziet op andere websites die interessant kunnen zijn. Zo heb ik toch af en toe een koopje kunnen doen, doordat ik via zo een banner een artikel plots aangeboden kreeg aan een prijs waarop is zat te wachten. Dus helemaal slecht is het ook niet altijd. Het bespaart mij soms de tijd om dagelijks/wekelijks de prijs op te volgen van het artikel dat ik zou willen kopen, maar enkel aan een bepaalde prijs dat ik er aan wil geven. Zo heeft elk nadeel toch ook eens zijn voordeel.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cookies waarschuwing

                              Wil iemand van jullie ook 'ns checken of dit een verwante topic is: http://forum.belgiumdigital.com/f6/virus-496080.html
                              Ik heb namelijk boodschap van TS al doorgegeven aan onze admin(s).
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X