Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Samsung Galaxy S ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Samsung Galaxy S ?

    Het toestel reageert traag.
    Eerst bleef die hangen toen ik contacten opvroeg.
    Het leek erop dat het touchscreen niet reageert, het scherm bevroor precies.

    De batterij is opgeladen voor 90%.
    Ik heb het toestel uitgeschakeld en de batterij verwijderd en even later weer in het toestel geplaatst.
    Momenteel reageert die niet meer zoals gewoonlijk.
    't Is "iets" beter maar ik ben niet 100% zeker van het toestel.

    Weet iemand raad of een oplossing?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

    Heb je al eens geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen? (wel best eerst een backup maken van contacten e.d.)
    Als hij dan nog steeds zo traag is, is het waarschijnlijk een hardware-probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

      Nu ga ik het wel heel ver zoeken, maar ik denk soms dat fabrikanten bewust oudere smartphones vertragen.
      Zo blijft de verkoop toch draaien, want sommige modellen zijn hardwarematig wel heel goed gebouwd.

      Er is zo al eens een artikel verschenen, natuurlijk niet van de meest betrouwbare bron.
      zie: Apple vertraagt 'oude' iPhones.

      Edit: Wat misschien iets logischer lijkt is dat al die apps behoorlijk wat info verzamelen door het gebruik en deze opslaan en ermee aan het werk gaan.
      Dit neemt dus ook wat werkgeheugen in beslag en vertraagt de boel.
      Af en toe de apps wissen die je kan missen of niet (meer) gebruikt kan wel helpen.
      Ook wis ik af en toe het cachegeheugen van de Facebook app, die neemt tamelijk wat ruimte voor zich.
      Niet alle apps die in de Google store staan zijn even veilig en kunnen dus als malware gaan werken op je smartphone en zo ook de boel ophouden.

      Ik zeg niet dat het waarheid is, maar eens proberen kan geen kwaad zeker?
      Last edited by jumpforjoy; 29 augustus 2014, 13:19.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

        "Clean Master" eens downloaden van de Play Store. Je zal ervan versteld staan hoeveel rommel die eraf gooit.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

          Merci, dat gaan we eens proberen.
          Misschien kan ik het leven van mijn smartphone nog wat rekken.
          Hij begint enorm traag te worden en dat werkt stilaan op de zenuwen.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

            Maar Theo, hoe zit het nu? Alleen maar stilte.
            Is het opgelost en hoe? Niet opgelost? Nieuwe smartphone?

            Comment


            • #7
              Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Maar Theo, hoe zit het nu? Alleen maar stilte.
              Is het opgelost en hoe? Niet opgelost? Nieuwe smartphone?
              Het zit beter, zelfs goed
              Een reset gedaan en daarna gesukkeld met Samsung Kies (kon geen verbinding maken met de pc).
              Ook dat werd opgelost (Kies volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd).
              Alle contacten staan er nu weer op.
              Intussen ook rond gekeken voor een nieuw toestel maar die goesting is ook weer over
              (Nokia Lumia 1320)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Probleem Samsung Galaxy S ?

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Nu ga ik het wel heel ver zoeken, maar ik denk soms dat fabrikanten bewust oudere smartphones vertragen.
                Stond inderdaad in de krant dat er een "vermoeden" was dat Apple dat deed en eveneens dat men uit dezelfde onderzoeken "veronderstelde" dat Samsung dat niet deed.
                Wat is waarheid?

                Zo blijft de verkoop toch draaien, want sommige modellen zijn hardwarematig wel heel goed gebouwd.
                Maar als dit voor de verkoop toch zou gebeuren, dan zou dat bij elke bezitter van een dergelijk toestel voorkomen ... en dat is hier nu niet het geval.

                Af en toe de apps wissen die je kan missen of niet (meer) gebruikt kan wel helpen.
                Vooral de gratis apps langs de kant laten liggen, die verzieken heel de boel maar al te vaak.

                Ik zeg niet dat het waarheid is, maar eens proberen kan geen kwaad zeker?
                Proberen kan in de meeste gevallen geen kwaad ... maar proberen is doen zeggen ze.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X