Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik een statief kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar kan ik een statief kopen?

    Mijn vraag is simpel : Waar kan ik een statief kopen?
    ik heb een olympus C720 UZ ... en hoeveel kost zo'n statief gemiddeld?
    zijn er sites waar je die online kan bestellen?

    *het is dus meer als 1 vraag *

  • #2
    Ik denk dat je bij de beenhouwer ni veel kans maakt.

    Statieven zijn te koop bij fotowinkels.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      waar moet k op letten als ik er een koop?

      Comment


      • #4
        Dat je gepast geld geeft.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Thomaz
          Mijn vraag is simpel : Waar kan ik een statief kopen?
          ik heb een olympus C720 UZ ... en hoeveel kost zo'n statief gemiddeld?
          1) Carrefour, Vanden Borre, Aldi (als er een promo is), Makro, Fnac, bijna elke fotozaak (behalve bij klungels) ...
          2) Tussen de 29€ en 600€ zal je wel iets vinden dat past, wil je beter ... zorg dan eerst voor een ander toestel

          http://www.google.be/search?q=statief&ie=UTF-8&hl=nl&meta=
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Ik heb onlangs ( in Aken) een Vanguard VT-432 statief gekocht.
            zie : http://www.vanguardusa.com/cart/resu...h_Categories=5
            Ik let op: gewicht, want je moet het ding meezeulen,3-way,stabiliteit,het draagvermogen, quik shoe,stabiliteit....en de prijs uteraard. Het model dat ik kocht is een 'ouder' ( nu ja) en dus voor 30 euro op de kop getikt...
            Prijzen varieren ongelooflijk dus....
            Peter

            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
            http://www.photoblog.be/peterwarson

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sonyke
              Dat je gepast geld geeft.
              zeg dan niets he

              Comment


              • #8
                Sorry hé maar... ach laat maar 't is zondag.

                Een tip, stap eens een fotohandel binnen, keuze genoeg en je kan het direct uittesten!

                Comment


                • #9
                  Ik ken je toestel niet, maar ga ervan uit dat het niet te zwaar weegt.
                  Je statief dient stabiel te zijn, ook in de hoogste stand.
                  Koop het niet online, maar ga in een fotowinkel met je toestel. Monteer het op het statief, zet het zo hoog mogelijk en je toestel moet nog stabiel staan en als je de ontspanknop induwt, mag het statief niet bewegen!!!!
                  Wat ga je met het statief doen ? Studiowerk, niet ver van de wagen ? Gewicht is belangrijk als je het overal moet meesleuren.
                  Is een snelkoppeling nodig ? Zeker als je snel moet wisselen tussen statief en losse hand.
                  Ik heb een Manfrotto statief. Degelijk, ontzettend stabiel, statiefhoogte tot 1,70 m en geschikt voor zwaardere camera's. Nadeel : zijn gewicht.
                  Is het statief uitgerust met een vast kop en dien je er een losse kop voor te kopen ?

                  Comment


                  • #10
                    Wat ook belangrijk is: voor wat soort fotografie moet het dienen?
                    Niet alleen de max hoogte kan belangrijk zijn, maar ook -bij macro-hoe laag kan het statief. Is de middenzuil omkeerbaar...

                    Zoals reeds gezegd, moet de zaak 100% stabiel zijn. Zelf uittesten is de boodschap.
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                    Comment


                    • #11
                      zeg dan niets he

                      Nog maar net hier en al praat me hopen.

                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Thomaz
                        Mijn vraag is simpel : Waar kan ik een statief kopen?
                        ik heb een olympus C720 UZ ... en hoeveel kost zo'n statief gemiddeld?
                        zijn er sites waar je die online kan bestellen?

                        *het is dus meer als 1 vraag *
                        Op internet mbv Google kom je ook al een heel eind, als je antwoorden op deze vragen zoekt.

                        Daarnaast moet je zelf gaan proberen in een winkel hoe de statieven zijn. Dit is handig om te doen, want wil je een lichtgewicht statief? En waarvoor heb je het statief nodig? En wat wil je er aan uitgeven? Dit zijn wel belangrijke vragen, waar je van te voren al een antwoord op dient te hebben.
                        Als je antwoorden op deze vragen hebt, maak je het ons ook gemakkelijker om te helpen.
                        Succes!
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #13
                          ik heb mij verleden week een pakistaanse vluchteling in zeebrugge geweest gaan halen ,ze zijn uitermate goed geschikt voor statief .ik ga er mij nog een aanschaffen voor mn lens te kuisen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pierewiet
                            ik heb mij verleden week een pakistaanse vluchteling in zeebrugge geweest gaan halen ,ze zijn uitermate goed geschikt voor statief .ik ga er mij nog een aanschaffen voor mn lens te kuisen
                            Doen die ook uwen hof? want ik heb geen groen vingers.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              ok bedankt ik ga morgen eens de winkel binnenstappen ,ben dan toch in de stad

                              Comment

                              Working...
                              X