Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

    Ik las dat TÜV (niet op route, allemaal boven Düsseldorf), Dekra de Umweltsticker voor Duitsland verkopen.
    Waar zou ik deze nog kunnen kopen op de lijn Gent-Brühl ? Is dit enkel in garages of ook alle tankstations ?

  • #2
    Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

    Ik heb de mijne online besteld bij TÜV zelf. Je nummerplaat opgeven, overschrijven en binnen een week heb je die in de bus.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

      Ik weet het niet hoor, maar ooit haalden wij altijd ons Autowegenvignet voor Zwitserland af bij het VAB kantoor in Gent.
      Zouden die ook die Umweltstickers niet verkopen ? Misschien eens informeren ?

      Ps Ik heb het ondertussen zelf eens opgezocht :



      Prettige reis.
      Last edited by Guest17; 27 augustus 2014, 08:13.

      Comment


      • #4
        Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

        Ik heb de mijne in Aken bij de TÜV zelf gaan halen. De Tüv ligt op 1 km van de afrit en is zeer gemakkelijk te bereiken (niet in de stad). 5€ en 5 min behandeling.
        PM indien meer detail gewenst.

        YMMV

        NB. Je komt langs die afrit als je naar Brühl rijdt (komende van maasmechelen)
        Last edited by Nerdifant; 27 augustus 2014, 08:15.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

          Op de autostrade heb je die toch niet nodig zeker.

          Bespaar je die kost.
          Ik rij al een paar jaar zonder die sticker regelmatig in D.
          Ooit een boet van 40€ voor gekregen, maar dan alleen omdat mijn auto in de stad aan de straatkant geparkeerd stond.
          Ik kon toen kiezen tussen ter plaatse gaan betalen, of wacht tot ik mijn ticketje thuis kreeg.

          Ik wacht nog altijd...

          Als je echt van je centen af wil, google dan maar eens op umweltplakete.
          Kost ca 15€.

          Comment


          • #6
            Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

            Die sticker kost maar 5-7 euro als je die op de juiste plaats koopt.
            Maar als het enkel voor Bruhl is heb je er geen nodig, Kijk eens op http://www.umwelt-plakette.de/, daar staat een lijst van de steden waar je - om de stad in te mogen rijden ! - een sticker nodig hebt. Meestal kan je dan nog buiten de stad aan P+R parkeren doen.

            Comment


            • #7
              Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

              Ja heb ik ook gelezen, maar ik vertrek morgen... heb nog niet meteen een locatie gevonden om die sticker op te halen, blijkbaar zijn er nog wat verschillen qua prijzen.
              Ik vertrek wel al om 6u dus VAB enzo zal nog niet open zijn zo vroeg, zal iets bij de Duitse grens moeten zijn.
              Het is voor Köln + Düsseldorf, daar heb ik wel één nodig, vroeger al een paar keer geriskeerd zonder, maar boete zou €40 zijn dus zal toch eens ééntje moeten kopen.

              Ik las hetvolgende : GWK €12.5, Travelex, VWE, een "Pitstop filiaal" (€5)
              In Duitsland kunt u de sticker kopen bij benzinestations die een eigen werkplaats hebben
              Ik zou even op Google naar een filiaal op uw route kijken, die zitten meestal ook niet in het centrum van een stad.

              Bedankt Nerdifant, zal es kijken welke TUV Aachen precies (er zijn er 3)
              Hubert Wienen Straße 36
              Krefelder Straße 225
              Rottstraße 21C

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Ik heb de mijne online besteld bij TÜV zelf. Je nummerplaat opgeven, overschrijven en binnen een week heb je die in de bus.
              Last edited by 2010; 27 augustus 2014, 11:50.

              Comment


              • #8
                Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                Ja heb ik ook gelezen, maar ik vertrek morgen... heb nog niet meteen een locatie gevonden om die sticker op te halen, blijkbaar zijn er nog wat verschillen qua prijzen.
                Ik vertrek wel al om 6u dus VAB enzo zal nog niet open zijn zo vroeg, zal iets bij de Duitse grens moeten zijn.

                Ik las hetvolgende : GWK €12.5, Travelex, VWE, een "Pitstop filiaal" (€5)
                In Duitsland kunt u de sticker kopen bij benzinestations die een eigen werkplaats hebben
                Ik zou even op Google naar een filiaal op uw route kijken, die zitten meestal ook niet in het centrum van een stad.
                Je vertrekt in Gent en je kan er eentje afhalen in Gent voor 12 euro. Wat is het probleem dan.
                Ik zou niet lang twijfelen. Je kan misschien 7 euro besparen, maar ga je dan die sticker van 5 euro makkelijk vinden, of ga je 10 euro brandstof opstoken door er naar te gaan zoeken .
                En wat is 7 euro op dergelijke uitstap/trip/reisje......
                En wanneer je eens goed kijkt, heb je er misschien zelfs geen nodig zoals nabi schrijft.

                Comment


                • #9
                  Re: Tussen Gent - Bruhl (Phantasialand) waarmilieusticker kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                  Ja heb ik ook gelezen, maar ik vertrek morgen... heb nog niet meteen een locatie gevonden om die sticker op te halen, blijkbaar zijn er nog wat verschillen qua prijzen.
                  Ik vertrek wel al om 6u dus VAB enzo zal nog niet open zijn zo vroeg, zal iets bij de Duitse grens moeten zijn.
                  Het is voor Köln + Düsseldorf, daar heb ik wel één nodig, vroeger al een paar keer geriskeerd zonder, maar boete zou €40 zijn dus zal toch eens ééntje moeten kopen.

                  Ik las hetvolgende : GWK €12.5, Travelex, VWE, een "Pitstop filiaal" (€5)
                  In Duitsland kunt u de sticker kopen bij benzinestations die een eigen werkplaats hebben
                  Ik zou even op Google naar een filiaal op uw route kijken, die zitten meestal ook niet in het centrum van een stad.

                  Bedankt Nerdifant, zal es kijken welke TUV Aachen precies (er zijn er 3)
                  Hubert Wienen Straße 36
                  Krefelder Straße 225
                  Rottstraße 21C
                  Te laat gedacht hé.

                  Geloof me nu maar. Je zal geen probleem hebben zonder sticker.

                  Comment

                  Working...
                  X