Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

    beste
    een kleine vraag.
    Na een 12 tal jaar ben ik op zoek naar een compacte camera maar die goeie kwaliteit heeft.
    Mijn oude G3 is nu toch wel aan vervaging toe heb ik gemerkt. Supercontent ervan geweest maar de scherpte is er een beetje vanaf....
    Heb zelf een eos 30d waarvoor ik weldra ook vervanging wil hebben met een 70-200 2.8 ....
    Dus jah heb graag goeie foto's en maak die vergelijking telkens met mijn DSLR.
    Altijd verwend geweest zelfde memory's zelfde batterijen deze luxe zal verdwijnen als ik iets nieuws koop...


    Nu jah met al die compacte camera's op de markt nen mens zou het nie meer weten....
    Al heel veel gelezen maar jah wat moet je kiezen he.
    Zou niet meer willen uitgeven dan 300-400 euro das de max voor een compact.

    Heb al de panasonic FZ200 veel goeds over gelezen ook de sony maar die is boven budget.
    Nikon Coolpix S9700 sprak me ook wel aan..
    canon sx280is

    Wat raden jullie me aan in deze prijsklasse?

    alvast bedankt
    Last edited by jurgendup; 26 augustus 2014, 22:06.

  • #2
    Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

    Dan zou ik opteren voor de FZ200 al is dat geen compact meer te noemen
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Dan zou ik opteren voor de FZ200 al is dat geen compact meer te noemen
      idd die is niet meer van de kleinste das juist.
      beetje de grootte van mijn g3..

      en als die erbij komt Panasonic Lumix DMC-TZ40 in vgl met de andere en de sx700 van canon.

      Comment


      • #4
        Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

        De Sony RX100 bij Art en Craft voor 419€. Is nog steeds een goed toestel en levert scherpe plaatjes.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

          Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
          idd die is niet meer van de kleinste das juist.
          beetje de grootte van mijn g3..

          en als die erbij komt Panasonic Lumix DMC-TZ40 in vgl met de andere en de sx700 van canon.
          Ik heb zowel de TZ40 als de FZ200, beiden leveren goede prestaties bij voldoende licht, alhoewel de FZ200 toch iets beter is en meer functies heeft.
          Als men niet aan pixelpeeping doet, doet de FZ200 het zelfs niet slecht tot iso1600.
          Zoals je hier kan zien:

          Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


          Rudi
          Last edited by rudimaes; 27 augustus 2014, 07:27.

          Comment


          • #6
            Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

            Ik zou hier es gaan zien : http://www.dpreview.com/articles/425...to-buy-and-why
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

              bedankt voor de reacties .
              de topics op dpreview bekeken en ook de sony. Echter zitten deze beetje buiten de prijs dat ik in gedachten had.
              Want is er maar een beetje boven maar nen mens verlegt beetje per beetje de prijs omhoog heheheh
              dus kwil me echt deze keer proberen beetje aan mijn budget houden...

              de Fz200 wordt dus aangeraden, maar is natuurlijk al wat groter voor de sjacos van de vrouw


              Nikon Coolpix S9700 sprak me ook wel aan.. en de sx280is en de sx700 wat denken jullie daarvan of ervaringen ermee??
              canon sx280is

              Comment


              • #8
                Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                ik fotografeer met Canon en Olympus, maar voor compact zou ik toch een Fuji XF1 aan willen raden, erg goede compact voor de prijsklasse (rond de 200) waarin hij zit, heb er echt mooie plaatjes mee geschoten die soms niet onderdoen voor een klasse groter, dus kijk ook eens naar Fuji, de kleuren zijn erg goed direct uit de camera.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                  Misschien terug voor Canon gaan, G16 minder grote leercurve.

                  Comment


                  • #10
                    Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Misschien terug voor Canon gaan, G16 minder grote leercurve.

                    idd de G16 maar iets boven budget


                    met de fuji ben ik echt niet vertrouwd....

                    Comment


                    • #11
                      Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                      idd de G16 maar iets boven budget
                      http://link.marktplaats.nl/m842041327 deze is mogelijk binnen budget ... alleen mogelijk een kleine opleg voor levering naar België of afhalen net over de grens op een postnl postpunt indien je kort bij de grens woont

                      Comment


                      • #12
                        Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                        gisterenmiddag eens wat compact's gaan bekijken

                        moet zeggen de panasonic Fz200 ligt echt wel goed in de hand. dus de voorkeur van de compacts die ik in de handen heb gehad gaat uit naar deze.
                        vond de G16 iets minder in mijn handen liggen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                          gisterenmiddag eens wat compact's gaan bekijken

                          moet zeggen de panasonic Fz200 ligt echt wel goed in de hand. dus de voorkeur van de compacts die ik in de handen heb gehad gaat uit naar deze.
                          vond de G16 iets minder in mijn handen liggen...
                          Hier vind je een voorbeelden van de FZ200 bij minder licht:
                          Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


                          Hier vind je een gratis ebook "The Panasonic Lumix FZ200 User's Manual" :
                          This section contains freely downloadable information such as my FZ200 ebook and many hints and tips cards.


                          Van Graham Houghton zijn ook veel tutorial video's over de FZ200 te vinden op Youtube.
                          Rudi

                          Comment


                          • #14
                            Re: compact camera ---- vervanging G3 canon --- goeie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                            Hier vind je een voorbeelden van de FZ200 bij minder licht:
                            Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


                            Hier vind je een gratis ebook "The Panasonic Lumix FZ200 User's Manual" :
                            This section contains freely downloadable information such as my FZ200 ebook and many hints and tips cards.


                            Van Graham Houghton zijn ook veel tutorial video's over de FZ200 te vinden op Youtube.
                            Rudi

                            amaai knappe foto's uit het toestel.........

                            Comment

                            Working...
                            X