Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera na canon 300D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera na canon 300D ?

    Hoi allen,

    Het lijkt er op dat mijn Canon 300D de geest gegeven heeft. Error 99....
    ik heb al verschillende zaken geprobeerd (http://improvephotography.com/10372/...ra-fix-repair/), maar zonder succes.

    Ik heb me totaal niet meer verdiept in de evolutie van de modellen, dus heb geen flauw idee wat goed is of niet. Ik heb ook geen last gehad van beperkingen van de camera. De grootste beperking ben ikzelf :-)

    Ik werk met 3 lenzen.
    standaard 18-55mm lens
    EFS 55-250mm 1:4-5.6 lens
    50mm 1:1.8 lens

    Deze laatste gebruik ik het meest. Hier wat foto's die ik onlangs trok :
    Explore dirkhermans’s 177 photos on Flickr!


    Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe camera. Best een canon, dan kan ik de lenzen hergebruiken.
    Ik veronderstel dat alles zowat beter is dan een 300D ? Is dat correct ?

    Ik heb recent een zwarte achtergronddoek waarmee ik al wat fotografeerde. Dacht ook al wel aan een studio flits set. Ik probeer dus langzaam te evolueren. Denk dat ik dan ook wat hoger mik dan een instapmodel.
    Ik heb niet echt een budget voor ogen. Ik heb er veel plezier van. De vorige heb ik al een jaar of 6, dus ik doe er wel even mee.

    Alvast bedankt voor de inzichten !

    Dirk
    Last edited by dirk1208; 26 augustus 2014, 17:40.

  • #2
    Re: Welke camera na canon 300D ?

    Ik vind het persoonlijk niet zo moeilijk, aangezien je met een basisset lenzen zit voor APS-C sensorformaat.
    De 700D is een veel verder gevorderde evolutie van je 300D, en beslist een veel volwassener camera.
    Wil je een trapje hoger qua bediening en flexibiliteit van instellingen, kies dan een 70D.
    Als je full frame zou willen gaan, met een 6D bijvoorbeeld, ga je de EFs lenzen ook moeten vervangen...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera na canon 300D ?

      Na canon 300d---> nikon natuurlijk, hihi.

      Ken je misschien iemand in de buurt met enkele toestellen? Ik heb jaren terug de keuze gemaakt tussen nikon d5000 en d90. En voor mij was bijvoorbeeld het 2e instelwiel van de d90 doorslaggevend. Ik vermoed dat er ook zo enkele verschillen zijn tussen instapmodellen van canon en het stapje hoger.
      Wat vaak wordt gezegd is om de camera's die je interesseren eens vast te nemen, verschil tussen modellen is vaak klein, maar je hebt vaak snel een persoonlijke voorkeur. Over vooruitgang tov je 300d zou ik me echt geen zorgen maken.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera na canon 300D ?

        Hangt sterk van je budget af he...

        Gezien je beleving van fotografie lijkt een 60D of 70D wel een goeie stap vooruit!
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera na canon 300D ?

          Aangezien je toch de neiging hebt om heel lang met een body te doen,
          zou ik gaan voor een zeer recente, uit een betere klasse. Een kwestie
          van lang mee te kunnen. Dus een Canon 70D.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera na canon 300D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Aangezien je toch de neiging hebt om heel lang met een body te doen,
            zou ik gaan voor een zeer recente, uit een betere klasse. Een kwestie
            van lang mee te kunnen. Dus een Canon 70D.
            mee eens.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera na canon 300D ?

              Dank je allen voor de feedback.
              Heb eens vergelijking tussen 70D en 700D eens bekeken. Vooral betere autofocus en bediening. ik probeer nog veel uit, dus met die Quick control dial zal dat vlotter gaan. Wifi is ook wel handig. Dus 70D it is.

              betreffende geheugenkaarten. Ik zit nu met CompactFlash, maar dat zal verleden tijd zijn zeker :-)
              wat neem ik van wegschrijfsnelheid ? (ik fotografeer nu dikwijls in RAW formaat (6Mb/foto) en dat is nu soms wachten na een aantal foto's omdat de buffer vol zit.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera na canon 300D ?

                Goeie keuze :-)
                Volgens mij is de 70D enkel met SD slot uitgerust - niet? Een recent type kaart met schrijf-rating van 60-90x is in principe voldoende. Dat is zowat de gemiddelde categorie. De ultrasnelle zijn vaak vrij duur, en de traagste categorie zou ik vermijden.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera na canon 300D ?

                  Wat SD kaart betreft: minimum 45mb/sec...
                  Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera na canon 300D ?

                    Ik heb onlangs met een 70D een bedrijfsevent gedaan (allé, ik heb de camera van ons marketingdepartement afgepakt en ons event gefotografeerd :-) ), en ik vond het een beregoeie camera. Ligt ook goed in de hand, en de resultaten recht uit het toestel zijn ook prima. Er stond een 18-200-lens op, dus een pak minder van kwaliteit dan de 50mm die je gebruikt, en daarmee ging het prima, ook in low light. Doen!
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment

                    Working...
                    X