Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

    Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van dagrijverlichting in de vorm van leds in een wagen?
    Ik zou in mijn Ford Fiësta van 2012 graag leds plaatsen die uitschakelen wanneer de gewone verlichting wordt ingeschakeld.

    Heeft iemand misschien een idee waar ik zoiets kan laten doen? Zelf heb ik er geen verstand van...
    Bij Ford zelf zal dit wel kunnen, maar ik vermoed tegen 3x de prijs dat een 'merkloze' garage dit zou kunnen?
    Op internet vind ik vooral info en adressen vanuit Nederland, of webshops waar je doe-het-zelf pakketjes kan bestellen.

  • #2
    Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

    wat heeft u fiesta nu als drl? Want die moet dan uitgeschakeld worden omdat ge maar 1 soort drl moogt hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

      Misschien off-topic, maar: waarom ?
      Omdat het eigentijds oogt ?
      Weet dat je de tweedehands waarde van de wagen naar beneden haalt als je er zelf niet-originele accessoires in monteert.
      Niks screeuwt "er is aan geprutst" harder dan dit soort upgrades.

      Comment


      • #4
        Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

        Momenteel heb ik geen drl, vandaar dat ik er zelf zou willen plaatsen...
        Deze wagen is reeds tweedehands gekocht met de bedoeling ermee te rijden tot hij ooit 'op' is, ik zou deze willen plaatsen omdat het idd fraai oogt, maar ook vanwege de zichtbaarheid.

        Comment


        • #5
          Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

          Hoe goed je zichtbaarheid ook verbeterd wordt, het plaatsen van niet gehomologeerde verlichting is verboden in België. Daarom dat je die brol vooral vind op Nederlandse websites en op Ebay. Je zal dus iedere keer dat je naar de autokeuring gaat, die cloon-drl eruit moeten slopen, of het wordt telkens een rode kaart.

          Comment


          • #6
            Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            Ik zou in mijn Ford Fiësta van 2012 graag leds plaatsen die uitschakelen wanneer de gewone verlichting wordt ingeschakeld.
            Als deze auto niet uitgerust is met een lampdetectie, is het vrij simpel, gewoon de negatieve kant van je leds bij de lampdraad van je gewone lichten hangen,
            en de plus van je leds aan een punt waar stroom op komt als je het contact opzet.

            Bij niet branden van je gewoon licht zullen je leds massa halen over je lampen, bij inschakelen van de lampen komt er twee maal + op je leds,
            en zullen deze niet branden, gewoon omdat het stroomverbruik van je leds zeer laag is, kan je deze dus gewoon in serie zetten met je gewone lampen.

            Comment


            • #7
              Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Hoe goed je zichtbaarheid ook verbeterd wordt, het plaatsen van niet gehomologeerde verlichting is verboden in België. Daarom dat je die brol vooral vind op Nederlandse websites en op Ebay. Je zal dus iedere keer dat je naar de autokeuring gaat, die cloon-drl eruit moeten slopen, of het wordt telkens een rode kaart.
              Dit betwijfel ik toch ten zeerst, in de vorige wagen van mijn ouders hebben zij dit ook laten plaatsen en dit heeft nooit problemen gegeven bij keuring, ook niet toen de wagen gekeurd werd voor tweedehandsverkoop...

              Comment


              • #8
                Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Hoe goed je zichtbaarheid ook verbeterd wordt, het plaatsen van niet gehomologeerde verlichting is verboden in België. Daarom dat je die brol vooral vind op Nederlandse websites en op Ebay. Je zal dus iedere keer dat je naar de autokeuring gaat, die cloon-drl eruit moeten slopen, of het wordt telkens een rode kaart.
                Niet correct:

                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                Comment


                • #9
                  Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Momenteel heb ik geen drl, vandaar dat ik er zelf zou willen plaatsen...
                  Deze wagen is reeds tweedehands gekocht met de bedoeling ermee te rijden tot hij ooit 'op' is, ik zou deze willen plaatsen omdat het idd fraai oogt, maar ook vanwege de zichtbaarheid.
                  Sinds 2011 is drl op nieuwe auto's verplicht. Zou dus heel raar zijn dat jouw fiesta van '12 er geen heeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk bericht
                    Sinds 2011 is drl op nieuwe auto's verplicht. Zou dus heel raar zijn dat jouw fiesta van '12 er geen heeft.
                    Niet juist;
                    DRL is enkel verplicht vanaf 2011 voor nieuwe koetswerkmodellen. Zolang het model 2012 (en later) hetzelfde koetswerk houdt, moet er geen drl opstaan.
                    Last edited by notex; 27 augustus 2014, 17:55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                      die link werkt hier niet.

                      Je snapt niet wat ik bedoel Bottie. Je mag drl plaatsen in retrofit, maar dan moet het wel een E of TUV keurmerk hebben.
                      Die brol van op Ebay (transparante slang met ledjes ingegoten en te koop per meter zoals kerstverlichting) heeft geen E of TUV keurmerk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Niet juist;
                        DRL is enkel verplicht vanaf 2011 voor nieuwe koetswerkmodellen. Zolang het model 2012 (en later) hetzelfde koetswerk houdt, moet er geen drl opstaan.
                        Dat geldt ook voor andere wettelijk verplichte veiligheidsvoorzieningen.
                        Als een automodel op een of andere manier wordt gewijzigd, dan worden die ook verplicht.


                        Er zijn genoeg van die dagrijverlichtingssetjes te koop, maar als er een keurmerk op moet staan, dan kan je die best niet ergens in China bestellen.
                        Bij de betere setjes is alles inbegrepen om die verlichting te laten werken zoals het wettelijk verplicht is.
                        Dat kan ook een reden zijn waarom die niet zo heel goedkoop is.

                        Het komt er dan ook nog op aan om die op de juiste plaats te bevestigen, en dan nog op een manier dat het er nog goed uit ziet, en dat laatste kan wel wat tegenvallen.
                        Last edited by Black B@ndit; 27 augustus 2014, 19:58.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                          Begrijp me allen niet verkeerd eh, ik ben me ervan bewust dat er veel rommel te koop is, en het mag gerust iets kosten
                          De vraag is waar ik het kan laten doen, want zelf heb ik er geen verstand van...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                            ...
                            Bij Ford zelf zal dit wel kunnen, maar ik vermoed tegen 3x de prijs dat een 'merkloze' garage dit zou kunnen?
                            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                            ........ en het mag gerust iets kosten ...
                            tja...?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dagrijverlichting wagen led, hoe en wat?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              tja...?
                              grt,bouk.
                              Ja Bouk, ik bedoel dat het iets mag kosten als het deftig gedaan is, maar het hoeft niet onnodig 3x duurder te zijn omdat de persoon die de lampjes erop zet een trui van ford aanheeft...

                              Comment

                              Working...
                              X