Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tickets ryanair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tickets ryanair

    Wij hebben onze tickets gekocht naar Sicilie en voor e heenvlucht hebben we reeds ingecheckt online en kunnne de tickets afdrukken.
    Maar hoe moet dat voor de terugvlucht?Dat gaat enkele een dag of 7 op voorhand.
    Wat als je geen printer ter plaatse hebt of geen internet?

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Tickets ryanair

    Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
    Wij hebben onze tickets gekocht naar Sicilie en voor e heenvlucht hebben we reeds ingecheckt online en kunnne de tickets afdrukken.
    Maar hoe moet dat voor de terugvlucht?Dat gaat enkele een dag of 7 op voorhand.
    Wat als je geen printer ter plaatse hebt of geen internet?

    mvg
    Dat kan normaal toch langer op voorhand ook?
    Toen ik vorig jaar naar Spanje reisde voor 10 dagen had ik mijn tickets voor heen en terug reeds mee?

    Comment


    • #3
      Re: Tickets ryanair

      Zonder internet: op de aloude manier, inchecken aan de balie.
      Zonder printer: als je baggage moet inchecken, drukt met met plezier de boarding passes af aan de balie.

      Comment


      • #4
        Re: Tickets ryanair

        Zonder boarding pas betaal je direct wat kosten aan de balie.
        Best is om in zo'n gevallen in het hotel dit te vragen en een kleinigheid te betalen.
        Geen enkel hotel zal dit weigeren.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Tickets ryanair

          Wel ff zeggen dat we terug vliegen vanaf een andere plaats dan we landen

          Mvg
          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
          schitterende maltwhisky op de kast

          Comment


          • #6
            Re: Tickets ryanair

            Yoiu get what you pay for. Laten afdrukken bij de check-in en betalen. Je kan niet bijna gratis willen vliegen en ook nog enige service verlangen.

            BTW, thuis al boarding passes afdrukken voor de terugvlucht gaat niet lukken aangezien je meestal maar 24u op voorhand kan inchecken... (tenzij RA daar ook weer de vreemde eend in de bijt is).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Tickets ryanair

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Yoiu get what you pay for. Laten afdrukken bij de check-in en betalen. Je kan niet bijna gratis willen vliegen en ook nog enige service verlangen.

              BTW, thuis al boarding passes afdrukken voor de terugvlucht gaat niet lukken aangezien je meestal maar 24u op voorhand kan inchecken... (tenzij RA daar ook weer de vreemde eend in de bijt is).
              Met TAS (Portugese vliegmaatschappij) kan je tot 14 dagen vooraf incheckn en afprinten. Natuurlijk wel afhankelijk van welke vlucht. Minimaal is 7 dagen.
              Op veel luchthavens kan je ook eer je je koffers afgeeft je boardingpas zelf afdrukken en ook inchecken en dat ongeacht welke vliegtuigmaatschappij.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Tickets ryanair

                Als je bijv: de 20ste vertekt,dan is je retourticket de 19e beschikbaar.Bij mij was het toch zo,2 maanden geleden.
                Als je terug inlogt,en je vluchtgegevens opvraagt,>>tickets afdrukken>>retourticket>>>hier verschijnt dan een datum,vanaf wanneer uw ticket afdrukbaar is.
                Mvg,Creonite

                PS:Net gezien dat Ryanair ook een app heeft om in te checken,uitgezonderd vanaf deze luchthavens
                Last edited by creonite; 26 augustus 2014, 16:37.
                Fotokes

                Comment


                • #9
                  Re: Tickets ryanair

                  Hangt er vanaf of je 5 of 10 euro meer wilt betalen voor je vlucht. Je kan dan al 21 dagen op voorhand een stoel reserveren en online inchecken.
                  Wanneer je niet wil betalen voor zetelreservatie moet je wachten tot 7 dagen voor vertrek om in te kunnen checken. Je krijgt dan een van de stoelen die overblijven (gewoonlijk rij 26 tot in de staart naast het toilet).
                  Zonder boardingpas op de luchthaven komen kost je bij Ryanair 70€
                  "You get what you pay for" zegt on4bam. Ik vlieg half september voor 4 dagen met Ryanair voor 110€ heen en weer Alicante-Brussel -Alicante. Ik heb te lang getwijfeld want als ik 2 weken geleden geboekt had, was het maar 72€. Als ik met Jetairfly voor dezelfde dagen had geboekt zou het me 365€ kosten en met SN Airlines bijna 800€. Voor dat prijsverschil kan je zelfs op Sicilië een printer gaan kopen en je tickets ter plaatse afdrukken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tickets ryanair

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    en met SN Airlines bijna 800€.
                    Vreemd, ik zie tussen alle uitverkochte data voor vertrek 15/9, terug 20/9 €264.27 staan, een pak onder de €800. Ryanair geeft nu 193.98. Kwestie van boeking op dezelfde dagen te vergelijken.
                    Tel daar je bagage, kiezen van zitjes... bij en het verschil wordt al veel kleiner.
                    Via connections krijg ik voor BA 253.85 en voor Iberia 225.25 (via Madrid).
                    Langer op voorhand had waarschijnlijk betere prijzen gegeven.

                    Ter infoi: SN draait verlies op die route dus Ryanair ook als ze niet al die "extra's hadden.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tickets ryanair

                      Om de goedkoopste tarieven te hebben moet je 6 maanden op voorhand boeken. Daarna gaan de prijzen op en af naargelang er bijvoorbeeld schoolverlof is of een feestdag die aansluitend met een weekend valt. Einde van de maand is Spanje-Belgie duur en begin van de maand is België-Spanje dan weer duur.
                      Bij Jetair wachtte ik vroeger af tot 22h 's avonds. Dan zakte de prijs bijvoorbeeld van 149€ naar 29€ voor de vlucht van de volgende morgen. Dit feestje is nu gedaan. De prijzen stijgen terug vanaf enkele dagen voor vertrek.
                      Ik vloog altijd met Jetair, maar nu zijn ze toch pakken duurder dan Ryanair. De kinderen komen regelmatig een weekendje naar hier met Ryanair. Nog nooit problemen met vertragingen gehad. Vorig weekend kwamen ze nog eens met Jetair en ze hadden 6 uur vertraging. Levert hun wel een vergoeding op van 250€ per ticket.
                      Als ik nu met Iberia vlieg via Madrid of Barcelona dan ben ik 8 uur onderweg. In de winter zelfs 14 uur want dan kom je om 22h in Madrid en heb je pas om 7h 's morgens een aansluiting naar Brussel. Voor het comfort moet je ook niet vliegen met Iberia of Vueling. Daar is even weinig of minder zetelruimte dan bij Ryanair. SN gaat hierin ook niet vrijuit want zij hebben verleden jaar ook de stoelen dichter bij elkaar gezet, zelfs ook bij het duurdere flex ticket.
                      Ik heb het voordeel dat ik zonder enige bagage vlieg. Aldus wordt Ryanair mijn "Beste Koop". Zelf mijn boarding pass afdrukken neem ik er graag bij. Zelfs een aantal Belgische buren komen hier bij mij hun boarding pass afdrukken. De habitués sturen hem al door in pdf, anderen moeten zich nog door de ellenlange vragenlijst wurmen.
                      Ik weet niet of Ryan veel extra's heeft op deze route. De meeste passagiers hebben een megagrote trolley waar ze niet extra voor moeten betalen. Als Ryan verlies heeft, waarom zijn ze dan overgeschakeld van Murcia naar Alicante ? De vluchten vanaf en naar Murcia zaten toch ook altijd vol. Nu moeten ze concurreren met Jetair, Vueling, SN. Tot verleden jaar was Tomas Cook daar ook nog bij.
                      Ik ben benieuwd wat het gaat worden want volgens mijn schoonzoon lopen de Ryan stewardessen voortdurend te leuren met drankjes, prullaria en tombolalotjes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tickets ryanair

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Om de goedkoopste tarieven te hebben moet je 6 maanden op voorhand boeken. Daarna gaan de prijzen op en af naargelang er bijvoorbeeld schoolverlof is of een feestdag die aansluitend met een weekend valt. Einde van de maand is Spanje-Belgie duur en begin van de maand is België-Spanje dan weer duur.
                        Je kan er nog weinig staat op gaan. Tarieven veranderen tegenwoordig minder dan vroeger omdat iedereen ondertussen de "trukjes" kent en de maatschappijen zich daar aan aangepast hebben. Wat ons betreft, we kiezen vooral op gemak van route (uren/transfer) en de prijs die het ons waard is. RA wordt hier nooit overwogen, we houden het op "normale" maatschappijen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Ik weet niet of Ryan veel extra's heeft op deze route. De meeste passagiers hebben een megagrote trolley waar ze niet extra voor moeten betalen. Als Ryan verlies heeft, waarom zijn ze dan overgeschakeld van Murcia naar Alicante ? De vluchten vanaf en naar Murcia zaten toch ook altijd vol. Nu moeten ze concurreren met Jetair, Vueling, SN. Tot verleden jaar was Tomas Cook daar ook nog bij.
                        Ik ben benieuwd wat het gaat worden want volgens mijn schoonzoon lopen de Ryan stewardessen voortdurend te leuren met drankjes, prullaria en tombolalotjes.
                        De extra's zijn naast extra kosten voor zowat alles, inkomsten gegenereerd uit reclame (website/vliegtuig) en de "koppelverkoop" (huurwagens..).
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tickets ryanair

                          Raar!
                          Bij myryanair staat dat het kan vanaf 30 dagen maar als ik wil proberen staat er dat het pas kan vanaf 05 09
                          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                          schitterende maltwhisky op de kast

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tickets ryanair

                            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                            Raar!
                            Bij myryanair staat dat het kan vanaf 30 dagen maar als ik wil proberen staat er dat het pas kan vanaf 05 09
                            Is je vlucht op 12/09 ?
                            30 dagen als je extra voor een zetelvoorkeur hebt betaald.
                            7 dagen als je niets extra voor de zetel hebt betaald. Ze proberen eerst nog 5 of 10€ extra te verdienen per zetel. Wat overblijft (meestal middenzetels en in de staart) komt zonder bijbetaling ter beschikking vanaf 7 dagen voor vertrek.

                            Probeer maar eens je ticket nu al af te drukken. Je komt dan in het menu van alle mogelijke betalingen voor koffers inchecken, reisverzekering, bagageverzekering, auto huren, hotel reserveren, reiskoffers kopen enz. Als je dan 5€ betaalt voor stoelreservatie kan je de boardingpassen al wél afdrukken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tickets ryanair

                              Wij vliegen zaterdag 30/08 en deze kunnen we af printen,maar die van 12/09 nog niet.
                              Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik 5 euro zou moeten betalen en ze dan nog eens zelf af printen.

                              mvg
                              Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                              schitterende maltwhisky op de kast

                              Comment

                              Working...
                              X