Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherm folie display Fuji X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bescherm folie display Fuji X-T1

    Gebruikt er iemand een bescherming op de display van de X-T1? En mag dit een hardere zijn of eerder een soepele. Ik vermoed dat een harde niet of nog zeer moeilijk te verwijderen valt indien nodig. Graag ervaringen en links a.u.b.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Gebruikt er iemand een bescherming op de display van de X-T1? En mag dit een hardere zijn of eerder een soepele. Ik vermoed dat een harde niet of nog zeer moeilijk te verwijderen valt indien nodig. Graag ervaringen en links a.u.b.
    Ik heb volgende besteld:


    Pas ontvangen, moet er nog opgeplakt worden maar krijgt heel veel positieve reviews...

    Comment


    • #3
      Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

      Ik heb ook die van ExpertShield op m'n X100s hangen. Perfecte kwaliteit!
      In UK bestellen hoeft trouwens niet. Bij Coudenys in Veldegem hebben ze die ook.

      Comment


      • #4
        Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

        Hallo,

        Via eBay besteld:

        4x FujiFilm X-T1 CrystalClear LCD screen guard protector de pantalla - EUR 4,99
        Makkelijk aan te brengen zonder bubbels, past perfect.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

          Al 15 jaar vraag ik mij af waarom mensen het nodig vinden om folie over dat scherm te kleven. In al die jaren heb ik nog nooit krasjes op de schermpjes van mijn toestellen gehad. Op mijn telefoon heb ik het eens uitgeprobeerd, maar ook daar vind ik het niet nodig. Integendeel, ik heb vaak de indruk dat het scherm (of het nu van een telefoon of een camera is) minder scherp en helder oogt met een folie erop, en dat de gevoeligheid van een touchscreen erop achteruitgaat.

          Is het dan misschien een soort veiligheidsgevoel en een "just-in-case" maatregel?
          Ik draai namelijk ook altijd een zeer goeie UV filter op mijn lenzen, terwijl ik foto's heb gemaakt met zichtbaar gekraste frontelementen waarvan op het beeld totaal niets te zien was.

          Het is niet mijn bedoeling om dit topic van zijn onderwerp te laten afdwalen, maar als ik dit lees, komt mijn nieuwsgierigheid naar boven...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Al 15 jaar vraag ik mij af waarom mensen het nodig vinden om folie over dat scherm te kleven.
            Hier nog zo iemand die niet weet waarom de mensheid zoiets doet. Indien
            echt nodig dan had de fabrikant er wel iets opgeplakt, dacht ik zo. Maar ja
            zou niet de eerste keer zijn dat ik iets over het hoofd zie?

            Comment


            • #7
              Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Al 15 jaar vraag ik mij af waarom mensen het nodig vinden om folie over dat scherm te kleven.
              Ik kan jullie volgen Pieter G. en doudeke. Ik was ook altijd van 't idee dat zo'n screen protector de kwaliteit van je display toch maar naar beneden haalt en had dus tot nu toe nog nooit een screen protector gebruikt. Tot ik die van Expert Shield ontdekt heb dus.

              Een UV filter is trouwens zinloos op een digitale body. Een sensor is in tegenstelling tot film niet UV gevoelig. Je hebt dus eerder een protector filter nodig? De UV filters die tegenwoordig nog verkocht worden zijn meestal de goedkope, plastieken versies die toch maar de kwaliteit van je lens naar beneden halen. Dan steek je er beter niks op.

              Comment


              • #8
                Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Ik heb volgende besteld:


                Pas ontvangen, moet er nog opgeplakt worden maar krijgt heel veel positieve reviews...
                Hier ook deze gisteren ontvangen via http://www.fotocoudenys.be/advanced_...eywords=expert

                Ziet er best degelijk uit, en zeer gemakkelijk aan te brengen, bovendien levenslange garantie.

                Comment


                • #9
                  Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

                  Amusant reclamefilmpje.
                  Volgens mij is die schuurmachine aan een nieuw papiertje toe
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier ook deze gisteren ontvangen via http://www.fotocoudenys.be/advanced_...eywords=expert

                    Ziet er best degelijk uit, en zeer gemakkelijk aan te brengen, bovendien levenslange garantie.
                    Heb die vorige week ook ontvangen Geert. Is inderdaad zeer gemakkelijk aan te brengen en niet te zien aan de display.
                    En niet te vergeten : een dealer die zijn klanten kent en respecteert. Heel belangrijk.
                    Last edited by enero; 2 september 2014, 21:36.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Hier nog zo iemand die niet weet waarom de mensheid zoiets doet. Indien
                      echt nodig dan had de fabrikant er wel iets opgeplakt, dacht ik zo. Maar ja
                      zou niet de eerste keer zijn dat ik iets over het hoofd zie?
                      Als de fabrikant er iets zou op plakken dan gaat het scherm niet meer stuk en dan koopt de consument geen nieuw toestel meer. Dat is tegen hun winkel...

                      Ik heb eveneens de Expertshield aangeschaft omdat mijn fototoestel altijd aan mijn schouder hangt en steeds tegen mijn broeksriem aanschuurde.
                      De eerste keer had ik de Expertshield een beetje scheef geplakt. Dus terug eraf, terug scheef, terug eraf.....ondertussen waren er al stofdeeltjes mee tussen gekomen, enz.
                      Ik was er eigenlijk niet zo happy mee hoewel het aan mijn eigen geklungel lag.

                      Ik heb de makers van Expertshield een mailtje gestuurd over mijn welvaren en zij hebben zonder twijfelen mij een nieuw exemplaar opgestuurd ... gratis.
                      Van service gesproken ....
                      Zij zeggen wel eerst eens goed naar de video's te kijken op hun website vooraleer de folie aan te brengen. Had ik dus beter gedaan...ma ja...
                      Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bescherm folie display Fuji X-T1

                        Hier ook een tevreden gebruiker van de Expertshield. Als je idd. eerst even de filmpjes op hun website bekijkt is het aanbrengen zonder luchtbelletjes "kinderspel".
                        Jan Akkermans
                        (BD1097BE)
                        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                        Comment

                        Working...
                        X