Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke tweede body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke tweede body

    ik ben van plan om een 2de (occassie) body aan te schaffen, het zou zowiezo een canon zijn, maar nu vraag ik me af wat ik het beste zou nemen, ik beschik nu over een canon 1100d, maar wil toch wat zwaarder, maar geen fullframe omdat ik mijn huidige lenzen wil kunnen wisselen,
    graag wat raad gehad over welke ik best zou nemen en welk budget ik ervoor moet uittrekken

  • #2
    Re: welke tweede body

    7D, ongeveer 550 euro 2dehands of 1100 euro nieuw
    Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

    Comment


    • #3
      Re: welke tweede body

      is deze dan geen FF? dacht dat de enkele letters de FF waren, weet dit natuurlijk niet zelf zeker,
      en hoe kan ik de clicks weten? wil natuurlijk geen volledig versleten exemplaar kopen he

      Comment


      • #4
        Re: welke tweede body

        Waarom wil je een back up als je niet eens weet waarvoor de eerste
        dient? Een tweede toestel koop je na enige ervaring, na misschien al
        een paar opdrachten of zo.
        Toch niet zo maar, alsof het een reep chocolade is.

        Comment


        • #5
          Re: welke tweede body

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Waarom wil je een back up als je niet eens weet waarvoor de eerste
          dient? Een tweede toestel koop je na enige ervaring, na misschien al
          een paar opdrachten of zo.
          Toch niet zo maar, alsof het een reep chocolade is.
          Doudeke, jij kan gedachten lezen.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: welke tweede body

            ten eerste kan er met 1camera maar 1persoon tegelijk foto's nemen (we zijn met 2die soms fotos nemen en ik laat de camera altijd in de Mstand staan na gebruik wat soms wel voor discussie zorgt),
            ten tweede post ik niet veel foto's omdat de meeste fotos of persoonlijk zijn of ik vind ze gewoon niet goed genoeg... (en ja dit zou kunnen in het nadeel spreken voor een 2de body)
            ten derde is het nog niet onmiddellijk of rechtstreeks mijn bedoeling om opdrachten uit te voeren, alvast niet met de eos 1100d en de huidige kitlens die ik heb...)
            nu jullie toch aan het meelezen zijn misschien eens graag de tips over welk toestel ik zou kunnen nemen en hoe het aantal clicks te weten te komen en een tweedehands camera te 'keuren'

            Comment


            • #7
              Re: welke tweede body

              chuttercont is een apart item boven in de banner .
              Tussen 1100D of 7D is wel een hemelsbreed verschil.Je kan wel beter investeren in betere objectieven deze geven een veel groter verschil in je foto's. Je zal versteld staan van de foto's heb dit zelf ondervonden met L-glas op mijn 350D.

              Comment


              • #8
                Re: welke tweede body

                Als je een tweede body wil, met behoorlijk meer mogelijkheden dan je 1100D, en je hebt niet echt veel vertrouwen in een tweedehands, maar wilt toch geen fortuin uitgeven, zou je misschien goed gediend zijn met een 600D (nieuw) met bvb een tamron of sigma 17-50 f/2.8 (ook betaalbaar) en dan die combinatie eerst goed leren kennen/gebruiken vooraleer een volgende stap te doen.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: welke tweede body

                  dank voor het advies van de 600d nu toch eens vragen wat het verschil is tussen de 600 en de 650 (prijs verschil is +-50euro), maar wat met de kwaliteit?

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke tweede body

                    dank voor het advies van de 600d nu toch eens vragen wat het verschil is tussen de 600 en de 650 (prijs verschil is +-50euro), maar wat met de kwaliteit?
                    650D is beter en is voor 97% een 700d, alleen is de 650D nog amper nieuw vindbaar, de 600d is wel nog vindbaar nieuw, maar wordt niet meer gemaakt. Z'n opvolger, de 700D ligt overal in de winkels...
                    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke tweede body

                      Ten eerste: alsje echt een tweede wilt en niet veel geld wilt uitgeven voor toch een degelijke (upgrade van je 1100) camera, zou ik ook de 600d aanraden en de 1100 als back up houden De 650 raad ik af, het enige voor de meerpirjs is een touchscreen, wat echt overbodig is op een camera. het is natuurlijk geen gsm.
                      Ten tweede: Het is Albertooo.
                      Life through a lens..

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke tweede body

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
                        Ten eerste: alsje echt een tweede wilt en niet veel geld wilt uitgeven voor toch een degelijke (upgrade van je 1100) camera, zou ik ook de 600d aanraden en de 1100 als back up houden De 650 raad ik af, het enige voor de meerpirjs is een touchscreen, wat echt overbodig is op een camera. het is natuurlijk geen gsm.
                        Ten tweede: Het is Albertooo.
                        Touchscreen op mijn 70D v ik juist erg handig... Eens je die gewoon bent... Mis deze op mijn 6D
                        Je kan er erg vlug mee instelling aanpassen... Door foto's bladeren... Focuspunt mee selecteren...
                        Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke tweede body

                          Ik zou gewoon je 1100D verkopen en een 700D kopen. Of een mooie tweedehands 7D
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke tweede body

                            Hallo allen,

                            Dank voor de tips het is ondertussen de 600d geworden zoals voorgesteld, touchscreen heb ik het zelf ook niet zo voor dus dat was alweer een punt minder om voor te zoeken.
                            Nu kan de 1100 naar het vrouwtje gaan he
                            Voor lenzen wacht ik nog even, maar denk dat ik binnenkort de 50mm prime lens 1.8 ga bestellen, is denk ik toch redelijk goed voor portretten, maar eerst ga ik testen met mijn huidige lenzen.

                            groetjes johny

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke tweede body

                              Goeie keuze denk ik!
                              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                              Comment

                              Working...
                              X