Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot G1X Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PowerShot G1X Mark II

    Al iemand in bezit van deze camera. En wat zijn dan de bevindingen?
    Alvast bedankt.
    Canon Powershot G1 X Mark II

  • #2
    Re: Canon PowerShot G1X Mark II

    Ik heb deze eens vast genomen bij Grobet maar ik vond hem nogal log en zwaar aanvoelen. Wat niet wegneemt dat dit waarschijnlijk een goed toestel is alleen als je compactheid verwacht is die ver te zoeken.
    Grtz Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Canon PowerShot G1X Mark II

      Ben eigenlijk op zoek naar een goed compromis. Had vroeger een Canon 450d met wat lenzen en een externe flitser. Vond dit een heel gedoe en heb deze vervangen door een Canon Ixus 510. (en mijn zoon heel blij gemaakt) Foute keuze. Zeker met weinig licht zijn het teleurstellende foto's.
      Zou graag terug wat creatief bezig willen zijn. Ben menu structuur van Canon gewoon daarom mijn keuze voor dit toestel. Aangezien het een stevig prijskaartje heeft wil ik wel zeker zijn.
      Canon Powershot G1 X Mark II

      Comment


      • #4
        Re: Canon PowerShot G1X Mark II

        Om foto's te maken bij low light gaat dit wel een veel beter toestel zijn dan bv de ixus die je had aangezien deze een 1.5" sensor heeft en een lichtsterke lens zul je zeker creatief kunnen zijn. Maar ik stond onlangs voor dezelfde keuze ik twijfelde tussen deze canon en de Sony RX100 MII toen nog,ben deze gaan testen in Grobet en ik ben bezweken voor de Sony deze heeft zeker dezelfde beeldkwaliteit als de canon enkel minder tele maar de compactheid en het aangename gewicht van dit toestel spraken me enorm aan. Bij de Canon had ik precies een baksteen vast zo een robuste vierkante camera en het gewicht vond ik ook buiten proporties dik 550 gr tegen de Sony minder dan de helft!! Er staat dan wel een mooi objectief tegenover dat al begint van 24mm en stopt op 120mm wat dan weer meer bereik geeft dan de Sony!! Ik zou zeggen ga eens naar de winkel en vraag of ge ze beiden eens mag testen!! Ga wel naar een fotowinkel zoals bv Grobet die hebben meestal altijd wel deze toestellen voor handen.

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Canon PowerShot G1X Mark II

          Bedankt, ga ik zeker eens doen.
          Canon Powershot G1 X Mark II

          Comment


          • #6
            Re: Canon PowerShot G1X Mark II

            De Canon is de beste compact als het om DOF controle gaat.
            Geen enkele compact doet het beter op dat vlak.
            Beeldkwaliteit is zeer zeer goed. Als je de kans hebt één te proberen, zeker doen.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon PowerShot G1X Mark II

              De gx1 kun je al niet meer compact noemen vind ik. Past niet in broekzak en weegt evenveel als een instap reflex. Ik vind de dof bij de rx100 ook wel dik oké
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Canon PowerShot G1X Mark II

                Templar,
                Je hebt gelijk... de G1X is niet compact in de zin van het woord.
                Maar een "compact camera" heeft eigenlijk een andere betekenis... niet te verwarren met "compacte camera"

                Ook de RX10 en FZ 1000 zijn compact camera's... dPreview geeft hier de benaming "Long Zoom Compacts" en daar kan ik inkomen.
                Compact wil niet zeggen "past in de broekzak"
                Trouwens mijn RX100III is eigenlijk ook te groot om in een broekzak te passen.

                Maar het is een feit dat de Canon G1X vrij groot en zwaar is tegenover de RX100.

                De RX100II heeft relatief weinig DOF controle, alleen maar als je kort op je onderwerp zit gaat dit relatief beperkt.
                Met de grotere RX10 kan je wel op 200mm 2.8 nog mooi je onderwerp van de achtergrond scheiden.

                IMHO de G1X is hier duidelijk in het voordeel over heel het bereik die nooit over F7.5 gaat (lange eind 120mm) in FF termen.
                De RX100II haalt zelfs geen 120 mm (dus minder compressie) en zit bij 100mm al aan F13,20 (FF)
                De RX100III doet het iets beter .. die haalt ook F7.6 (FF term) maar gaat maar tot 70mm.

                F2.0 op 24mm voor de G1X (3.8 FF) is ook een groot verschil met RX100 F1.8 (5.2 in Full Frame term)

                Dus de Canon is duidelijk in het voordeel voor DOF controle.


                (btw. Ik gebruik de FF term als referentie punt vermits het verschillende sensor formaten zijn)
                Last edited by Funcky; 26 augustus 2014, 20:38.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon PowerShot G1X Mark II

                  Vandaag eens langs Cameranu.nl geweest in Wilrijk.
                  Op mijn vraag voor een vergelijkbaar toestel kwam men met de Sony cyber-shot dsc-rx100 II en III. Deze laatste kreeg ook te voorkeur op de Canon. Maar hij voegde er wel aan toe dat zowel de Sony als de Canon goede toestellen zijn.
                  Wat mij bij de Canon bevalt is vooral zoom en mogelijkheid externe flitser en bij de Sony de compactheid.
                  Ik ga derhalve nog even wachten met aankoop en aangezien het beide recente toestellen zijn verwacht ik nog een prijsdaling. Trouwens bij de Canon krijg je nu al voor 1euro opleg een originele Canon lederen draagtas erbij.
                  Bedankt voor de reacties.
                  Canon Powershot G1 X Mark II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon PowerShot G1X Mark II

                    correctie

                    Ben bij camera-express in Wilrijk geweest.
                    Actie lederen tas is wel bij cameranu.nl
                    Canon Powershot G1 X Mark II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon PowerShot G1X Mark II

                      Heb hem aangekocht, bij Bastiaens in Berlaar. Stopt ermee en kon een goede zaak doen. Heb ook 2 adressen gekregen van handelaars mocht er toch een garantieprobleem zijn.
                      Laat ons hopen dat ik er geen gebruik van moet maken.
                      :-)
                      Canon Powershot G1 X Mark II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon PowerShot G1X Mark II

                        Kijk eens op http://forum.belgiumdigital.com/f9/p...ml#post4159773 Misschien toch niet zo'n goed idee om die G1X MKII aan te schaffen.
                        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon PowerShot G1X Mark II

                          Ik heb deze gekocht en een paar maand later terug verkocht.

                          Op papier heel fijn, lens fantastisch ..

                          Maar voor mij echt niet bruikbaar, ergens te zwaar, te lomp.
                          Gewoon nog maar het bedienen van de binnenste draairing is heel moeilijk omdat je met de linkerhand tegelijk dat zware gewicht vasthoudt.
                          Klein en dus minder pak aan maar toch zwaar en die combinatie ligt me niet.
                          Dit is natuurlijk mijn persoonlijke aanvoelen, ieder is daar verschillend in !

                          Batterij heel vlug leeg (ik gebruik nu wel veel fill-in-flash).

                          Het is de allereerste camera in de hele G-reeks waar je in manual-mode toch ETTL hebt (de eerste versie G1X heeft dat niet) .. MAAR, der zit dan een duidelijke vertraging tussen het afdrukken en het nemen van de foto.
                          Ik bedoel wanneer de camera is gefocust en je afdrukt er dan een vertraging volgt die voor mij niet aanvaardbaar is.
                          Last edited by marc.vv; 6 november 2014, 11:15.

                          Comment

                          Working...
                          X