Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC raad.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe PC raad.

    Ik werk nu al 'n heel tijdje op OSX (van 'n bepaald merk )
    Maar mijn goede gaming PC moet ik ook eens vervangen. Het is trouwens meer als 7 jaar geleden.
    Huidig is 'n dual core op 3.2 Ghz en GT660 OC versie, die laatste videokaart heb ik dan nog tussendoor bijgeplaatst omwille van DX11.

    Wat ik zoek is in de klasse van de volgende links. (links dienen enkel voor info, want die zijn elders goedkoper)


    of


    Nu ben ik ook even zelf gaan samen stellen via tones en kom ik op 'n PC die iets meer kost, maar ook 'n zwaardere CPU heeft.
    Ook voor de koeling heb ik de zwaardere versie genomen
    Videokaart is ook de GT770 OC versie.
    Er zit ook nog 'n Blu ray brander in.


    In prijs scheelt zich dat niet veel vind ik. Je koopt dat ook niet om de twee jaar.

    Wat de PC case aangaat zat ik vroeger met Antec sonata 2, wat 'n redelijke stille kast is.
    De kast van tones is zo niet mijn ding, maar soit ik zie die toch niet staan. Ik zie ook geen aansluitingen vanvoor?
    Ook niet op de HP pc, ttz die zitten bovenop/achter?
    De pc kast komt onder een tafelblad, maar dan dwars geplaatst. De voorzijde is dus rechts toegankelijk voor de aansluitingen en BD slede te openen.

    Beter voorstellen neem ik, met dank, in overweging. Liefst met argumentatie.

  • #2
    Re: Nieuwe PC raad.

    Deze zal ook geen slechte keuze zijn http://www.medion.com/be/nl/shop/med...510019058.html (de gegevens komen ongeveer overeen met de keuze die je hebt gemaakt, maar de SSD is groter en er zit ook meer RAM geheugen in).
    En als je er een harde schijf extra in wil zetten, dan moet de kast zelfs niet open, vooraan zit er een rack waar je die zo in kan steken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe PC raad.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Deze zal ook geen slechte keuze zijn http://www.medion.com/be/nl/shop/med...510019058.html (de gegevens komen ongeveer overeen met de keuze die je hebt gemaakt, maar de SSD is groter en er zit ook meer RAM geheugen in).
      En als je er een harde schijf extra in wil zetten, dan moet de kast zelfs niet open, vooraan zit er een rack waar je die zo in kan steken.
      Het bekende syndroom van medion komt weer om de hoek. (Ik heb er zelf 2 gehad)
      Het ram geheugen is net zo groot, nml 16 GB. Maar bij mijn configuratie's zijn er 4 geheugenbanken, waarvan er 2 X 8 GB inzit en dus nog 2 banken vrij.
      Bij Medion heb je maar 2 geheugen banken...that's it!
      De CPU is ook de 4770 ipv de 4790. De CPU van tones is 'n 4790k 4.0-4.4Ghz
      De SSD is wel dubbel zo groot, maar de grootte is geen prioriteit voor mij.

      EDIT: Er staat wel 'n medion met een 4790 cpu en GTX 780 kaart, maar als ik naar de afmetingen kijk, wow!
      Vergeten te zeggen dat de PC kast Max 440mm hoog mag zijn. en de lengte ook liefst niet langer als 500mm
      Last edited by w00ha; 23 augustus 2014, 13:22.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe PC raad.

        Vergeet niet de specificaties te bekijken van het ram geheugen.
        Als je zelf kiest en een pc laat samenstellen kan je die idd. zelf kiezen.
        Het gaat dus over snel geheugen he

        Met Tones zou ik opletten: slechte ervaringen i.v.m. een moederbord.

        Zaak is dat ik een goede en betrouwbare "pc-boer" heb om nog maar eens een cliché te gebruiken.

        Koelingen (cpu) van Noctua zijn de betere....stil en goed.

        Met een merk-pc moet je het doen met hetgeen er in zit.
        En daar mag je alleen maar naar kijken maar aankomen niet
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe PC raad.

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Vergeet niet de specificaties te bekijken van het ram geheugen.
          Als je zelf kiest en een pc laat samenstellen kan je die idd. zelf kiezen.
          Het gaat dus over snel geheugen he

          Met Tones zou ik opletten: slechte ervaringen i.v.m. een moederbord.

          Zaak is dat ik een goede en betrouwbare "pc-boer" heb om nog maar eens een cliché te gebruiken.

          Koelingen (cpu) van Noctua zijn de betere....stil en goed.

          Met een merk-pc moet je het doen met hetgeen er in zit.
          En daar mag je alleen maar naar kijken maar aankomen niet
          Ik weet wel hoe de vork aan de steel zit

          Het probleem is dat als het al >6jaar geleden is dat je dat nog zelf hebt gedaan er wel veel veranderd is.
          Ik had vroeger iemand die me met goede "up to date"kennis raad gaf, maar helaas is hij gestopt.

          Als je een PC koopt weet je nooit alles. Merk van MB, GPU, geheugen wordt er nooit bij vermeld en nog minder hoeveel lawaai dat die maakt.
          Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar MSI of Gigabyte, met Asus heb ik al problemen gehad en dat was toen "het" MB voor die CPU.
          Ik plaatste meestal de zwaarste en beste luchtkoeling die ik kon krijgen. Op mijn oude PC staat 'n thermalright CPU koeler met 140mm fan. Die valt regelmatig stil en dan is die ook nog ge OC'd

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe PC raad.

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Ik weet wel hoe de vork aan de steel zit

            Het probleem is dat als het al >6jaar geleden is dat je dat nog zelf hebt gedaan er wel veel veranderd is.
            Ik had vroeger iemand die me met goede "up to date"kennis raad gaf, maar helaas is hij gestopt.

            Als je een PC koopt weet je nooit alles. Merk van MB, GPU, geheugen wordt er nooit bij vermeld en nog minder hoeveel lawaai dat die maakt.
            Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar MSI of Gigabyte, met Asus heb ik al problemen gehad en dat was toen "het" MB voor die CPU.
            Ik plaatste meestal de zwaarste en beste luchtkoeling die ik kon krijgen. Op mijn oude PC staat 'n thermalright CPU koeler met 140mm fan. Die valt regelmatig stil en dan is die ook nog ge OC'd
            Samenstellen en zelf een pc bouwen doe ik graag
            Maar dit kan nu gratis bij de 'pc-boer'. Vroeger kostte me dat 40 euro. (alhoewel me dat niks kon schelen)

            Ben niet zo voor OC-en.
            Voor mij lijkt dat op een motor die over zijn toeren moet draaien.
            En meestal moet jouw koeler aangepast zijn ed.
            Liever een 'gewone' cpu.
            De cpu is steeds het hart van de pc. En daar ben ik niet zuinig op.

            In mijn lade heb ik 10 latjes van Corsair....allemaal stuk en dat ging vrij vlug.
            Bekend merk maar ja.
            Heb nu Kingston en geen problemen tot nu toe.

            Heb altijd Asus gehad > en steeds een cd vol drivers enz. enz., was ik ook beu.
            De hood-pc is nog ASUS en de reserve Gigabyte.
            (denk niet dat Coolblue nog Gygabyte verkoopt omdat ik daar had besteld en dus daarna mijn reserve-pc zelf heb gemonteerd).

            Mijn hoofd-pc moet alles kunnen....ook spelletjes.
            Heb géén inwendige audio, dus geen extra kaartje van bijv. Soundblaster > gaf storingen: 'tiks'.
            Dus nu een externe op usb.
            Heb een van de 1ste SSD's van Intel.
            Asus videokaart GTX660 > stillere koeling.
            cpu > Intel Core i7 960 op 3,2.
            Geen problemen met moderne spelletjes.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe PC raad.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Vergeet niet de specificaties te bekijken van het ram geheugen.
              Als je zelf kiest en een pc laat samenstellen kan je die idd. zelf kiezen.
              Het gaat dus over snel geheugen he

              ...
              FYI ... Sneller geheugen kopen (=duur) dan wat de cpu mem controller ondersteunt is weggegooid geld als je niet gaat overclocken ..

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe PC raad.

                Ik heb alle desktops hier buiten gegooid en werk nu enkel nog met laptops.

                1. Best betaalbaar en RAM en HD zijn daar ook aanpasbaar.

                2. En dat vind ik hét belangrijkste: fluisterstil

                3. Plaatsbesparend.

                Ik ken niks van games, maar merken zoals MSI, ASUS en dat gamersmerk van Dell ( naam ontglipt mij ) maakt toch laptops die specifiek voor gamers bedoeld zijn ?

                Als je kampt met plaatsgebrek zou ik toch een laptop op z'n minst eens in overweging nemen.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe PC raad.

                  Kan volgen Marc maar de kosten zijn dan ook een stuk hoger.
                  En dan zit je nog met een KLEIN scherm. Daar houd ik dus niet van
                  Veel gamers werken zelfs met 2 schermen.

                  Nu, ik begrijp het wel en je hebt goede keuzes gemaakt
                  Ik ben die knotskasten ook beu.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe PC raad.

                    Een serieus gamer is niet content met de brakke specs van een laptop hoor.
                    Zelfs Alienware die daar vroeger HET van HET was is tegenwoordig ook een meelopersmerk geworden.
                    Door de bocht mag je stellen dat de performance specs van een laptop 3x lager zijn dan die van een desktop in de zelfde prijsklasse.

                    Maar zo ik zie weet je duidelijk wat goed is en denk ik niet dat we je nog met raad en daad kunnen bijstaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe PC raad.

                      En wat zijn dan de noden van een game pc ? Een sterke grafische kaart ?
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe PC raad.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        En wat zijn dan de noden van een game pc ? Een sterke grafische kaart ?
                        Ja, onder andere
                        Heb een Asus GTX660 > stille en goede kaart.
                        Geen problemen met bijv. Assassins Creed, of FSX enz. en op de cpu i960 - 3,2.

                        Een goede referent is chip.de als je wat Duits kent he
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe PC raad.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          En wat zijn dan de noden van een game pc ? Een sterke grafische kaart ?
                          De grafische kaart is een van de duurste en belangrijk item's, maar ook het meest snel verouderde of verlieslatende investering.
                          Zo heb ik in mijn huidige PC nog enkele jaren kunnen gebruiken voor crysis 3 te kunnen spelen. Het was toen 'n must om DX11 te hebben.
                          Met een nieuwe MSI GTX660 kon ik nog ff verder, maar de volgende bottleneck is mijn CPU.
                          Ik zit nog op 32bit en COD ghost heeft al 64 bit en kweetnie hoeveel geheugen nodig.
                          CPU I7 heeft ook direct DDR3 1600 modules nodig om 'n deftige bandbreedte te hebben.
                          Daar zit dus automatisch een nieuw MOBO, CPU I7 en DDR3 geheugen aan vast.
                          De GTX760 is zo wat de vervanger voor de oudere GTX660, maar is toch sneller zeker in de 2MB versie.
                          Voor 'n kleine 80 a 100€ meer heb je dan de GTX770, die nog zijn prijs/kwaliteit waard is.
                          Ga je naar de GTX 780 of de TI versie, dan zit je weer in de 400 a 500 euro cat. , naargelang het DDR5 geheugen.
                          Dat laatste heb ik nu niet nodig, maar als we zeggen... 4 jaar verder zijn met de GTX770, komt er wsn al een kaart uit voor de helft van de prijs die de GTX780 evenaart.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe PC raad.

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ben niet zo voor OC-en.
                            Voor mij lijkt dat op een motor die over zijn toeren moet draaien.
                            En meestal moet jouw koeler aangepast zijn ed.
                            Liever een 'gewone' cpu.
                            De cpu is steeds het hart van de pc. En daar ben ik niet zuinig op.
                            Een Intel CPU laat zich zeer makkelijk en redelijk hoog over-clocken, zelfs met de standaard boxed koeler.
                            De oude quad-core van 2,4Ghz kon makkelijk op 3,6Ghz draaien. Met waterkoeling gingen ze over de 4Ghz.
                            Mijn dual core 2,6Ghz kreeg ik maar op 3,2Ghz zonder de vcore te verhogen, maar 'n heel klein beetje heb ik het toch gedaan voor extra stabiliteit.
                            Het prijsverschil van een 3Ghz CPU was >100€ meer.
                            Dan volgt er een zware stress test, samen met de gpu op volle toeren en gesloten kast.
                            Wel achter >6 jaar draait die nog prima
                            Enkel als je de power nodig hebt gaat die gewoon 'n stuk verder. Dat zie ook bij het renderen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe PC raad.

                              Persoonlijk zou ik naar een deftige computerwinkel gaan, en daar het ding laten samenstellen.
                              Desktops zijn voor dezelfde prijs stukken sneller dan laptops. Ik heb zelf 5 jaar geleden een laptop gekocht als desktopvervanger, die ik amper 1x om de 14 dagen meeneem. Resultaat is dat ik vandaag al ongeveer een dik jaar terug achter een desktop zit en die laptop enkel nog gebruikt wordt voor die 2-wekelijkse uitstapjes...
                              Overclocken doe ik evenmin, maar als je het toch doet, plaats er dan toch maar een deftige koeler op. Noch die van AMD en intel zijn goed : bij 100% processor belasting wil ik nog altijd een systeem dat redelijk stil en koel blijft.
                              Een deftige voeding is trouwens evengoed noodzakelijk.
                              Als je een PC wil die wat jaartjes meekan, dan zou ik nog altijd een Intel i7 nemen (en als je toch wil overclocken, zorg dan ook voor het juiste moederbord en type processor...). Medion zou ik enkel al voor hun keuze van moederbord weigeren...
                              Normaal kom je dan vandaag uit op een 4770K en een Z87 moederbord. Als je niet overclocked een 4770 en H87... Nu : vandaag is de nieuwe generatie moederborden (97) er ook. De overweging voor Z97 of H97 blijft dezelfde...
                              En die grafische kaart : 1.5 jaar geleden heb ik een GTX670 gestoken. Voor dat ding heb ik de gewoonte om het ding te nemen net onder het duurste exemplaar. Dat scheelt een 150€ en het ding is amper trager...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X