Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1d Mark ii ipv 550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1d Mark ii ipv 550d

    Hallo iedereen,
    Ik vroeg me af of het intressant is om een Canon 1D mark ii aan te schaffen om een Eos 550d te vervangen...?
    Het is 'maar' 8.2 MP ipv 18 MP voor de 550d, maar aangezien het om een full frame gaat zal er toch wel wat verschil opzitten qua foto's dacht ik zo...of zie ik dat verkeerd ?

    Alvast bedankt,
    Dannieken
    Canon 1DX mk II - Canon 5D mk II Canon 7D Mk II - Canon L 24-70 f2.8 - Canon L 70-200 f2.8

  • #2
    Re: 1d Mark ii ipv 550d

    Alleen kijken naar MP's is doemdenken!!

    Comment


    • #3
      Re: 1d Mark ii ipv 550d

      de 1d mkII is geen full frame. het is een aps H sensor dus x1.3 crop Mp is idd geen doorslaggevende reden maar vanaf een bepaald punt kun je wel verschil beginnen zien. Ik denk niet dat die 1d echt een upgrade gaat zijn.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: 1d Mark ii ipv 550d

        Ik zou ook niet direct durven zeggen dat die 1D op vlak van beeldkwaliteit een verbetering gaat zijn... Op bediening zal je er op vooruitgaan, een 1D is op dat vlak een paar stappen hoger.
        Eén groot nadeel van de 1D2 is ook de batterijen, als je er nog kunt aankomen koop er dan maar een paar bij want die zal je nodig hebben...
        Je zal eveneens moeten zorgen voor een vervanger van je 18-55 kitlens want die gaat niet passen op een 1D.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: 1d Mark ii ipv 550d

          ik zou dit absoluut niet doen, de 1D mark 2 is een prachtig toestel, maar :

          lomp, zwaar, slecht baterijgebruik, boven ISO 800 onbruikbaar.

          Als je echt een 1 serie wil, ga dan voor een 1D Mark 3, stuk lichter, hoge ISO erg goed, baterijgebruik uitstekend tot erg goed.

          De mark 2 is op bediening en snelheid absoluut een verbetering, maar op beeldgebied zul je niet veel winnen.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment

          Working...
          X