Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

    Hallo,

    ik weet dat er heel veel vragen over welke camera en welke beter is zijn voorbij gekomen. Ik heb ook de zoekfunctie al gebruikt, maar heb nog geen vergelijk voor deze twee camera's gevonden.

    Mijn vraag is als volgt: Ik schiet grotendeels portretten(ook strobist), landschappen/natuur/dieren en macro/close-up. Af en toe ook de voetbal van de kinderen. Nu fotografeer ik met een Olympus OMD-E-M5. Het is een fijne camera maar.......... niet voor mij. Ik mis vooral de mogelijkheden van de geringe scherptediepte bij portretten en ook de keuze van lensen is voor mij niet passend. De kwaliteit is er voor mij net niet. Het klikt gewoon niet tussen mij en de E-M5. Ik heb ooit gekozen voor dit systeem voor draagzaamheid en kwaliteit.

    Nu twijfel ik tussen de bovengenoemde camera's. De D700 is full frame en geeft mij de geringe scherptediepte en heeft een goede autofocus. Echter de 70D ziet er ook heel goed uit en voorheen heb ik met een 60D geschoten en dat beviel ook goed. De grootste vraag voor mij is de beeldkwaliteit. Is de D700 beter of zijn ze gewaagd aan elkaar?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

    Beiden zijn zeer verschillende camera's.
    De d700 loopt el een heel eindje mee maar levert nog steeds mooie resultaten.

    De 70d is ook een zeer goede, top of the range crop camera. De 70d heeft wel meer megapixels maar is dan weer geen full frame.
    Ik vind het een beetje een rare vergelijking... Zou zelf ook niet weten wat te kiezen...
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

      "Ik mis vooral de mogelijkheden van de geringe scherptediepte bij portretten"

      Als dat een belangrijk argument is, zou ik voor een full-frame gaan.
      Sedert mijn overstap naar FF heb ik ondervonden dat dit werkelijk een groot verschil maakt.
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

        Ik heb in het begin van de zomer de overstap gemaakt van een D90 naar een D700 en ik heb het me nog nooit beklaagt. Ik vind de vergelijking ook wel raar een 70D met een D7X00 zijn beter te vergelijken.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

          Hallo, alvast bedankt voor de reactie tot nu. Deze vergelijking is gemaakt op prijsvergelijking. Als ik geld had voor een 6D of D610 dan had ik deze vergelijking niet gemaakt. Ik wil het geld dat ik bespaar in goed glas investeren.
          "The important thing is not the camera but the eye..............

          but the camera helps "

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

            Een ff zoals de D700 heeft bijna geen ruis op hoge iso's, de 70D heeft wel last van ruis op hoge iso's, de bediening van de 2 zijn ook totaal verschillend, ik zelf zou voor de D700 gaan, niet om de beeld kwaliteit, maar juist om dat men hier bijna alles kan instellen zonder dat men in de menu's moet gaan. En investeren in goed glas is een betere keuze als een nieuwe camera met een budget lens, wil je aan video doen, dan is bij de 70D aan te raden voor de STM lenzen te gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 (2de hands) of Canon 70D

              Ik dacht dat het flitssysteem van Nikon zoveel beter is dat het voor strobists gemakkelijk kiezen is? Dat zegt men tenminste in alle Nikon forums - misschien dat de Canon fans een andere mening hebben
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment

              Working...
              X