Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snorkelen in Zanzibar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snorkelen in Zanzibar

    Hallo,

    Is er iemand van de BD'ers al gaan snorkelen in Zanzibar?
    Is het de moeite? En is het dan in die mate de moeite om 'n onderwaterbehuizing aan te schaffen voor m'n camera? Of 'n compacte onderwatercamera? Ben alvast niet van plan om er veel geld tegenaan te gooien...
    Ik neem 'n Olympus OM-D E-M10 én PEN E-PL5 mee. M'n vriendin 'n Sony Cybershot HX-50.
    Iemand suggesties?

  • #2
    Re: Snorkelen in Zanzibar

    Nieuws en video's uit de rubriek Tech. Betrouwbaar, gratis en snel op NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland.

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Snorkelen in Zanzibar

      Voor wat het waard is: ik heb wel eens (1977) met een duikbril rondgezwommen rond Dar es Salaam en op Zanzibar. Gewoon een beetje voor de gein en niet bewust op mooie vissenjacht. Ik heb dan ook niet veel gezien...
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Snorkelen in Zanzibar

        Ik heb gesnorkeld bij Nungwi, in 't noorden van Zanzibar, maar het is povertjes wat je te zien krijgt.
        Van daaruit heb ik wel 9 keer gedoken, maar dat was verder de zee in met de boot.
        Prachtige onderwaterwereld, maar ik denk dat het net iets te diep is om te snorkelen en wellicht ook te duur als je met de boot moet.
        Deze maand in Marsa Alam (Egypte) gaan duiken, en snorkelen is daar vele mooier en makkelijker dan Zanzibar.

        ps: Bij Nungwi heb je een natuurlijk bassin waar zeeschildpadden leven en waar je bij mag zwemmen/snorkelen.
        Ik heb daar een darmparasiet mee naar huis genomen (Giardia lamblia). Opletten dus dat je geen zeewater binnen krijgt.
        Daar zit namelijk kaka van de schildpadden bij

        Comment


        • #5
          Re: Snorkelen in Zanzibar

          Eens Googelen op Blue Safari Zanzibar. Wij hebben dit jaren geleden gedaan, wel geen duikers maar snorkelen deden we wel. Toen legden we aan een zandbank aan om daar in het water te gaan. Een tweede keer zijn we met de plaatselijke vissers in een gammele boot meegevaren, een avontuur op zich Enkele km verder vaarde men dicht naar een eilandje toe waar we in het water konden. Heerlijk snorkelen was het daar. Nog steeds spijt dat we toen niets hadden om beelden te maken. Wat we iedereen willen afraden is om georganiseerd te snorkelen met de dolfijnen. De manier waarop men op de dolfijnen dan jaagt om de passagiers het genot van het snorkelen tussen de dolfijnen te gunnen kwam niet overeen met onze zienswijze. Die dieren kenden geen rust zoals alle boten op hen af kwamen.
          Last edited by Anaisje; 21 september 2014, 15:54. Reden: Foutje
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment

          Working...
          X