Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is guaranteed throughput ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is guaranteed throughput ?

    Ik heb een voorstel gekregen van mijn provider om over te schakelen naar een nieuw internet systeem.
    Niet lachen met de belachelijk lage snelheden, maar in Spanje moet je daar mee leren leven.
    Ik heb nu een aansluiting die met de OOKLA speedtest altijd tussen 7,5 en 8 Mbps geeft en 0,9 Mbps upload. 9€/maand. Systeem werkt al 2 jaar zonder problemen.
    De nieuwe aanbieding van mijn provider is als volgt :

    1) 6 Megs down /1 Meg up. Garanteed throughput 20%. 9€/month
    2) fibre optic installation and equipment 123€. 12Megs Down / 4 Megs up. Garanteed throughput 99,9%. 18€/month

    Nu vraag ik mij af wat die 20% inhoudt. Via telefoon kon het meisje van het callcenter geen antwoord hierop geven.
    Betekent dit dat er maar 20% uptime gegarandeerd is aan 6Mbps, of betekent het iets anders.

    Ik weet niet hoeveel mijn huidige garanteed throughput is, maar momenteel werkt alles (sedert de installatie 2 jaar geleden) perfect aan 7,5 tot 8 Mbps.
    Google biedt ook geen verstaanbaar antwoord.

    Kan er iemand een juiste verklaring geven ?

    De provider probeert deze fiber aansluiting te verkopen omdat hier veel Scandinaviërs ziijn die via een Slingbox naar tv kijken. Soms krijgen ze storingen in hun beeld.
    Dit zou niet meer gebeuren als ze de fiber aansluiting nemen.
    ikzelf heb TV Vlaanderen en heb deze fiberaansluiting niet nodig. De 6 Mbps zou echter een stapje achteruit zijn voor mij.
    Last edited by notex; 21 augustus 2014, 12:30.

  • #2
    Re: wat is guaranteed throughput ?

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    wat is guaranteed throughput ?
    Gegarandeerde snelheid. 1.2 down dus....

    Jan

    Comment


    • #3
      Re: wat is guaranteed throughput ?

      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Gegarandeerde snelheid. 1.2 down dus....

      Jan
      Dat ziet er niet goed uit. Dan ga ik maar proberen om op het bestaande systeem te blijven, als die mogelijkheid nog geboden wordt.

      Comment

      Working...
      X