Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze maken

    ik ben momenteel in het bezit van een Fuji Finepix S2980. Doordat ik nu iets verder wil gaan, sportbeelden,etc, ben ik gaan informeren bij een camerashop.
    Maar ben er nog niet uit wat ik moet kiezen, ze stelden mij 2 camera's voor : Sony Alpha 3000 en Canon EOS 1200D.
    Wat ik mij vooral afvraag zijn het aantal frames per seconde die beide toestellen kunnen maken, heb het nergens terug gevonden.
    Mijn vraag is welke te kiezen, doe het enkel als hobby.

    alvast bedankt

    patrick

  • #2
    Re: keuze maken

    http://snapsort.com/compare/Canon-EO...ny-Alpha-A3000
    dit helpt je mss. vooruit
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: keuze maken

      Oorspronkelijk geplaatst door Pathuy Bekijk bericht
      ik ben momenteel in het bezit van een Fuji Finepix S2980. Doordat ik nu iets verder wil gaan, sportbeelden,etc, ben ik gaan informeren bij een camerashop.
      Maar ben er nog niet uit wat ik moet kiezen, ze stelden mij 2 camera's voor : Sony Alpha 3000 en Canon EOS 1200D.
      Wat ik mij vooral afvraag zijn het aantal frames per seconde die beide toestellen kunnen maken, heb het nergens terug gevonden.
      Mijn vraag is welke te kiezen, doe het enkel als hobby.

      alvast bedankt

      patrick
      Beide toestellen hebben 3 fps, wil je meer kijk eens naar de Fuji X-A1 (6 fps), een uitstekende systeem camera.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: keuze maken

        De A3000 is niet zo geschikt voor sportbeelden, dan ben je beter af met de nieuwe A5100 die 6fps doet of de A6000 die 11fps. Beide hebben hetzelfde autofocussysteem dat zowat het beste is in zijn klasse en ideaal voor actie. De Canon 1200D met 3fps is toch wat ondermaats voor dit soort werk.

        De Fuji XA1 doet ook 6fps maar het autofocussysteem is zeker niet zo goed als de Sony alfa. Dan moet je bij de XT1 zijn die 8fps doet maar heel wat duurder is.

        Als het een dslr moet zijn dan een Sony A77II of Canon 7D. De A77II doet 12fps en de autofocus is echt goed (met een goede lens weliswaar).
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: keuze maken

          Pentax k500 doet er 6ps , dus dubbel van die 2 cameras en is wss zelfs nog goedkoper (staat ergens rond de 350euro)

          Comment

          Working...
          X